Generelt er det jo nemmere at acceptere sportslige nedture eller off-seasons som fan, når man kan se tegninger til fremtidig succes. Vi vil få perioder hvor spillere som Vavro, Lerager eller Grabara har opnået hvad de kan i klubben og skal videre så de ikke mister motivationen. Det kan ramme resultaterne og spillets kvalitet, og er forståeligt at det vil ske. Men hvis man satser på at talenter skal hjælpe med at rykke niveauet og bidrage til mesterskaber udover store transfersummer, er det ikke helt optimalt at Orri ikke når 1 hel sæson som fast 9´er. Selvfølgelig skal Orri sælges indenfor 1 år, men timingen er skidt når man i forvejen har en massiv udskiftning og har tjent store beløb allerede. Havde man vist rettidig omhu og fundet et alternativ, fordi man vel vidste at Orri var på vippen? Så var alle vel rimeligt afklaret med det salg. Jeg ser desværre bare et mønster, og manglende selvindsigt fra trænere + sportslig ledelse. PC´s horrible vintervindue, Neestrups manglende evne til at se spillets nuværende forfatning og spillervalg på nogle positioner. Jeg ser FCM og GF slå os med Ståles filosofi. Vi er blevet et teknisk hold, men tror vi kan dominere fysisk stadigvæk. Ligeså hurtigt FCM blev en seriøs konkurrent fra 2011-2015, ligeså hurtigt kan vi få sæsoner som 2018 og 2021 igen. Ståle var halvgud i 16 og 17, noget mere menneskelig i 18 og 20. Ståle kunne ikke både levere 100M+ salg hvert år og dominere Superligaen på samme tid, PC og Nees prøvede og man vandt med lille afstand 2x i træk. Men man ser ikke at de andre hold rykker sig i tide. Hvis vi ikke investerer massivt, kan det blive der vi ender, 3-4 pladser uden CL eller EL. Men klubben kan jo ende ud med at levere overraskelser og nye ideer der gør at jeg tager fejl, og så vil jeg med glæde æde mine ord. Jeg har ikke tvivlet sådan på klubben før, men bekymringen har ligget latent gennem de sidste 3 sæsoner, og her blev det vist den berømte sidste dråbe i bægeret med Orris salg. Var det med salg gennemført til vinter, ville jeg kunne tænke at en fuldgod erstatning kunne køres ind. Men der bliver travlt henover weekenden, så må vi se hvad det bliver til.
EksilFCkøbenhavneren