Snak

Mere indhold efter annoncen
Der var lignende bud for en måned siden


Dengang var buddet nærmere 100 mio. Der er altså kommet 50 mio oveni+ca. 25 mio i bonusser+20% videresalgsklausul. Det er vist kun for folk der ikke sidder med økonomien i fck at det er et "lignende bud".

Det gør vores klub markant stærkere at vi kan tjene CL penge på salg af spillere. Udfordringen er selvfølgelig, hvis de skal bruge et år, hvor de er under FCK niveau for at det sker. Der synes jeg at vi er særligt sårbare på angriberposten.

Men det er bla. derfor jeg er begyndt at forelske mig i idéen om to angribere. Ikke nok med at de kan skabe plads til hinanden, så kunne vi have en spiller der allerede var starter og gjorde det godt. Det ville gøre os langt mindre sårbare i forhold til sådan et salg, skader og når unge spillere skal køres ind på pladsen. Vi kan også hente to "stjerner" til den plads, det er noget sværere, hvis vi kun har en plads og de også skal dele den med et ungt talent der på sigt kan blive rigtig god.
Jeg havde håbet på at vågne op til nyheden om, at FCK har købt en ny stjerneangriber som er klar til Derby i morgen. Jeg burde have været klogere...
Bare rolig, Onugha kommer på søndag.

Og selvfølgelig er det ham. Vores 7 foretrukne emner ville ikke så nu ender vi med Onugha og et eller andet komplet random på lån.

Jeg køber næsten behovet for en mellemsæson, men jeg køber ikke at der her vindue er udvikling over afvikling.
@Planke

Det ville jeg faktisk ikke have noget imod. Jeg tror han kan score mange mål for FCK, selvom det ikke er det mest sexede køb.

Jeg tror også på, at vi henter Benjamin Tahirovic inden midnat mandag.
Problemet med Onugha er vel primært at FCM har fire angribere der er bedre.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Onugha passer ikke ind i vores system. Når FCM kan hente en topspiller fra Sparta Prag, så skal vi kunne gøre det bedre end Onugha, ellers har vi i den grad sovet i timen.
Jeg syntes at det er rigtig bekymrende, at vi får bevæget os væk fra brugen af vores akademi spillere i det her vindue.
Jeg er med på at nogen af dem der bliver hentet også er unge, men det er altså men vi sælger ud fra vores akademi (Sahsah, 2xHøjlund, Thomas Jørgensen og Cornelius Olsson)
Det er virkelig et banebrydende øjeblik i vores klub lige nu og det balancerer på et knivsæg.
Det kan være overgangen, til et endnu stærkere Fck, men det kan også falde helt sammen.
Oveni rammer det hele selvfølgelig, når FCM i øjeblikket kører deres forretning, rigtig fint.
Det træningsanlæg de har fået, gør det langt nemmere for dem at hente spillere og mere end udligner, fordelen af København som beliggenhed, tror jeg.

----------------------------------------Nyindkøb------------------------------------------
---------------------------------------(Claesson)------------------------------------------
Achouri-------------------------------------------------------------------------------Moi
(Robert)----------------------------------------------------------------------(Froholdt)
------------------Delaney-------------Falk-------------Mattson----------------------
-------------------(Højer)------------(Clem)-----------(Lerager)----------------------
----Lopez--------------Pereira----------------Diks-----------------------Huesca---
---(Meiling)----------(Boilesen)----------(Garananga)--------------(Georgi)---
-----------------------------------------Trott-----------------------------------------------
-------------------------------------(Runarsson)-----------------------------------------

Der er ikke mange af vores egne akademi-talenter tilbage, som banker på længere.
Er med på at Chiakha kan komme ind i stedet for Claesson, som så kan puttes ned centralt, men det skubber så bare Højer ud.

Edit:
Og nej, jeg tror heller ikke Boilesen er med i fremtidige planer, men det er så bare et nyindkøb, der skal skrives ind der i stedet, så det ændrer ikke talent-præmisen

Dobbelt edit:
Vildt med 10 forskellige nationaliteter til de 5 bagerste pladser.
FC København Real Madrid Middlesborugh
Ratings fra Kilmarnock:
Nathan Trott: 7.6
Lukas Lerager: 7.2
Mohamed Elyounoussi: 7.2
Kevin Diks: 7.1
Marcos Lopez: 7.1
Elias Achouri: 7
Rasmus Falk: 7
--------------------------------------------------
Denis Vavro: 6.9
Magnus Mattson: 6.8
Viktor Claesson: 6.8
Gabriel Pereira: 6.7
Robert: 6.6
Orri Oskarsson: 6.6
--------------------------------------------------
Victor Froholdt: 6.4

Snit for sæsonen:
Kevin Diks: 7.59 (912 minutter spillet)
Mohamed Elyounoussi: 7.44 (966 minutter spillet)
Denis Vavro: 7.35 (864 minutter spillet)
Rasmus Falk: 7.33 (868 minutter spillet)
Oliver Højer: 7.25 (37 minutter spillet)
Viktor Claesson: 7.23 (313 minutter spillet)
Nathan Trott: 7.17 (1020 minutter spillet)
Rodrigo Huescas: 7.08 (434 minutter spillet)
Magnus Mattson: 7.08 (577 minutter spillet)
Lukas Lerager: 7.05 (713 minutter spillet)
Gabriel Pereira: 7.04 (328 minutter spillet)
Birger Meling: 7.03 (641 minutter spillet)
Munashe Garananga: 7.03 (517 minutter spillet)
Thomas Delaney: 7.00 (246 minutter spillet)
Robert Lopez: 7.00 (180 minutter spillet)
--------------------------------------------------
Orri Oskarsson: 6.99 (914 minutter spillet)
Victor Froholdt: 6.99 (659 minutter spillet)
Jordan Larsson: 6.96 (446 minutter spillet)
Elias Achouri: 6.95 (498 minutter spillet)
Giorgi Gochoveishvili: 6.93 (379 minutter spillet)
William Clem: 6.90 (163 minutter spillet)
Robert: 6.83 (49 minutter spillet)
Amin Chiakha: 6.60 (138 minutter spillet)
--------------------------------------------------
Alex Runarsson: 5.90 (90 minutter spillet)
Waylon Renecke og ham fra uruguay ser ud til at være store talenter.
Renecke fast mand på Englands u17 indtil han skiftede til Sydafrika.
Er problemet ikke også nu at man ikke kan hente et 3-4 valg i en top5 liga, da deres vinduer er lukket? Jeg tror det bliver en stor udfordring og begrænsning at de store ligaer har lukket transfervinudet.
Annonce