Det kan være vi skal gøre som FCM og FCN og kigge mod vores samarbejdsklubber i udlandet. Nogen der ved hvordan det står til med vores samarbejdsklub på Grønland?
Jeg finder modellen med Mafra og RTD interessant, fordi det giver FCM og FCN en mulighed for at se spillere ordentligt an inden de beslutter hvem der er klar til at komme til Danmark.
Vi er noget mere afhængig af at dem vi henter slår igennem, og ellers hænger vi på dem. Tænk hvis vi havde en klub et sted, hvor vi kunne sende nogle af de spillere som ikke helt var klar til FCK endnu ud for at modne sig. Her tænker jeg på spillere som Singh, Karamoko, Mukairo mm, som jeg synes hurtigt blev stemplet som ikke-egnet.
Med den model kan man hente spillere hvor spidskompetencen er fart, og så træne dem til at blive bedre med bolden som de gør på RTD-akademiet i Ghana inden de kommer til Danmark.
Jeg finder modellen med Mafra og RTD interessant, fordi det giver FCM og FCN en mulighed for at se spillere ordentligt an inden de beslutter hvem der er klar til at komme til Danmark.
Vi er noget mere afhængig af at dem vi henter slår igennem, og ellers hænger vi på dem. Tænk hvis vi havde en klub et sted, hvor vi kunne sende nogle af de spillere som ikke helt var klar til FCK endnu ud for at modne sig. Her tænker jeg på spillere som Singh, Karamoko, Mukairo mm, som jeg synes hurtigt blev stemplet som ikke-egnet.
Med den model kan man hente spillere hvor spidskompetencen er fart, og så træne dem til at blive bedre med bolden som de gør på RTD-akademiet i Ghana inden de kommer til Danmark.