Snak

Mere indhold efter annoncen
@utilfreds

Lysten til andre ejere bunder dels i utilfredshed med de eksisterende, længslen efter det tidligere (Don Ø prioriterede i hvert fald fck - og så lige hans egen mediedækning) og misundelsen ift andres investeringer lex FCM, der er gået fra bondeklub til førsteudfordrer, eller fcn, der er gået fra miniput til kontinuerlig medaljeaspirant (og forladt det håbløst naive Hjulmand projekt).

Fck burde dominere ligaen som en anden Bayern München. Istedet flagrer vi omkring som en has-been uden at skabe troen på, at det bliver rigtig godt. Vedvarende rigtig godt. Det er alt for lang tid siden fck vedvarende var gode og stærkest i ligaen. Og hvor Randers og Vejle var sikre point.
Jeg synes ikke man skal være bekymret over store ambitioner, heller ikke selvom de umiddelbart kan synes svære at indfri. Loftet for tilskuersnittet tror jeg godt kan hæves fra 28.000 til 38.000, især hvis der kommer et nyt stadion. Til kampe med få tilskuere, i FCKs tilfælde ned til 15.000 til 20.000, bør man som på så mange andre stadioner kunne lukke øvre sektioner helt af, så intensiteten fra publikum centreres omkring banen.
@Martint

Ja der er mange ting man kan komme ind på når man diskuterer FCKs ejere.

Det der fylder meget for mig. Det er at bestyrelsen erkendte i en selskabsmeddelelse at man ikke havde nok kompetencer i bestyrelsen i PS&E, derfor ville man opdele koncernen i datterselskaber og tilrettelægge bestyrelser med matchende kompetencer til selskaberne.

Det gjorde os alle glade med den nyhed. De fik da også opdelt ✅

Man vælger også at fyre Kvist, men lover at der kommer en fodboldfagmand ind i bestyrelsen.

Det gjorde os mere trygge.

Men hvad er der sket!?!? Hvordan i filen kan det tage så lang tid, når man har erkendt man ikke har alle kompetencerne til at lede en fodboldklub? Så siger de gudhjælpemig til generalforsamlingen sidste forår fordi de bliver spurgt hvor langt man er kommet, at det er svært at finde den rette person fordi de gerne vil have en der også har styr på koncern og økonomi delen udover fodboldfagligheden
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Hvis man mener det alvorligt, lyder det da som en ganske fornuftig prioritering.
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
@martint,

Lysten til andre ejere bunder dels i utilfredshed med de eksisterende, længslen efter det tidligere (Don Ø prioriterede i hvert fald fck - og så lige hans egen mediedækning) og misundelsen ift andres investeringer lex FCM, der er gået fra bondeklub til førsteudfordrer, eller fcn, der er gået fra miniput til kontinuerlig medaljeaspirant (og forladt det håbløst naive Hjulmand projekt).


Jeg er helt enig i at den ejer konstallation der er i øjeblikket i PS&E ikke gavner FCK, det ville dog klart være at foretrække at de nuværende ejere førte ambitionen om en fodboldbestyrelse ud i livet og efterfølgende ikke blandede sig i en sådanne bestyrelses gøren og laden.

FCK kan sagtens vokse uden udefrakommende investeringer, hvis blot vi kvalificerer os en enkelt gang til CL og ejerne efterfølgende ikke kan diktere udlodning af hele overskuddet. Det er dog et problem at Parken ikke er en del af dette selskab, da synergierne går tabt og står i vejen for en langsigtet målsætning på eks. tilskuerfronten.

Vores nuværende ejere kunne sagtens blive i selskabet, hvis blot de var villige til at acceptere handlefrihed hos ledelse og bestyrelse i fodboldklubben. Jeg er sikker på værdiskabelsen i FCK og den indre værdi af PS&E ville overraske selv Skjærbæk. Problemet er at han ikke forstår hvordan udviklingen er i fodbold og hvad der skal til i fremtiden, det eneste han forstår er at der er penge i banken og i Skjærbæks Verden har de penge det bedst i egen lomme.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Nå. Gode og dårlige fredagsnyheder.

Diks skadet er umiddelbart skidt. Positivt er det dog, at Gabriels høring er sat til slutningen af året. Så hvis hans karantæne fx stadfæstes den 20. december, så misser han umiddelbart kun første kamp i foråret ude mod Randers. Det ville sgu være en fin løsning.
Kald mig Jakob Skomager
@Svoger

Ja, men det er svært at vide hvor alvorligt de mener det.

Jeg synes ikke det er betryggende det Allan Agerholm har fortalt efter han sagde op som formand tidligere i år og også det William Kvist har fortalt.

Agerholm fortalte blandt andet:

Jeg har mærket efter, og må indrømme at jeg har behov for at være mere ledelsesmæssigt udøvende


Der er altid to sider af en historie.

Men noget tyder på at der lægges mange arbejdskræfter i noget der ender med et nej fra ejerne.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Nandy

@Lotto

Da jeg nævnte 59 point og Guld i 2023 og nævnte min skepsis skulle jeg bare rette ind for Guld er Guld og det er lige meget hvordan det kommer, det skal bare komme


Beklager mit sene svar, har bare lige moret mig lidt for meget over reaktion på valget forrige tirsdag..

Syntes nu taget i betragtning af Neestrup overtog en trup der havde tabt 6 ud af 10 kampe, havde 5 de største profiler ude, og skiftet ud med spillere fra ungdoms afdelingen, at tålmodighed var på sin plads.. Ja, jeg kunne godt se hvor inkompetent hans brug af fks Daramy var, som jo stort set ikke lavede andet end at løbe ned i hjørnet for at miste bolden.. Og jeg syntes i den grad hans manglende erfaring kom til udtryk i 4-3 kampen imod AGF, som ved 2-0 målet var helt ude og skide, men alligevel kom foran..

Jeg siger bare at vi må forstå at vi har en træner der kører under 2 point i snit for 3. år i træk. Vi forsætter med at tabe point til Viborg, Randers, AGF og Silkeborg og kan på ingen måde tage point mod FCM


Hvilket jeg sagtens ville kunne forstå, såfremt startopstillingen var prydret med 4 trænings kegler som dengang med Lufter, Vavro Pierius og Pavlovic, som lige så godt kunne havde spillet med modstanderens trøje på.. Men slet ikke godt nok snit, med den trup vi har haft i snart et år.. Og slet ikke når man tænker på at de fleste point er kommet imod hold der hører til i nedryknings spillet...

Ligeså snart det er ved at ligne noget. Så sælger man de aller vigtigste søjler på holdet fra


Jeg ved sgu ikke med ham Orri der, og hvad han skulle bringe til nuværende trup, andet end potentiale..
FC København. Siden 1993.. Man U siden 1986 Landsholdet, DBU og MO boykottet siden 2007 Ståle skulle aldrig have været fyret 2020 Rooney skyder lige godt med begge ben, nok bedst med højre... Citat John Faxe Jensen...
Lex

Beklager det sene svar her.. Der kom lige nogle reaktioner fra det amerikanske valg i vejen..


Måske du lytter til Sundays, hvor panelet efter Ca. 25 min kort vender Nees, Ståle og point mv


Jeg stoppede med at lytte til dem, da de inviterede deres børn ind i studiet..

Og jeg må sige at de rammer hovedet på sømmet


Syntes nu mere det giver mening at sammenligne Ståles sidste 4 år, med de, efterfølgende 4 år..

Lyder mere som om de ramte sig selv lige over fingeren... Muligvis glemmer hvilket slags spil FCK diskede op med dengang, kontra dette fjedre fodbold vi ser for tiden.. Muligvis glemmer alt den erfaring Ståle fik sig via sin spiller karriere... Og slet ikke tager betragtning at Ståle muligvis var et kæmpe træner talent, der kunne få det bedste ud af sine spillere, muligvis grundet den vinder kultur han stod for..

Jeg syntes nu mere det er tankevækkende at kalde Ståles sidste sæson for en katastrofal fiasko, alt imens Neestrup resultater stort set ikke er meget bedre..

Imo er der en romatisering omkring Ståle-tiden og i virkeligheden FCKs resultater og spil historisk og dermed en falsk præmis for at sammenligne


Jamen som udgangspunkt spurgte jeg jo, om vi som samlet flok ikke lige kunne blive enige om en standard vi alle kan blive enige, i form af sejre og point..

Jeg har det nok lidt af den overtro som "jamen Ståle havde heller ikke erfaring, da FCK ansatte ham" folket, ytre fra tid til anden,når det kommer til Ståle... Eftersom Ferguson jo også bare skulle have tid(3 sæsoner) , og ikke mindst Niels Arne Eggen, som var 51 år med 15 års erfaring, før han fik Rosenborg rigtig igang...

Vi blev lovet et FCK 2.0, og udover ungdoms afdelingen, har jeg sgu svært ved at se hvorledes FCK overhoved er i nærheden af sådanne, taget i betragtning af hvilke, slags hold sejre kommer i land imod, og hvorledes det står til i Europa ..
FC København. Siden 1993.. Man U siden 1986 Landsholdet, DBU og MO boykottet siden 2007 Ståle skulle aldrig have været fyret 2020 Rooney skyder lige godt med begge ben, nok bedst med højre... Citat John Faxe Jensen...
Ja det er skidt med Diks.

Men tilgengæld fik Amin Chiakha debut og vores to talentfulde islændinge på u17 Dadason og Gunnar Orri scorede for Islands u17 landshold.

Hunor Nemeth fik scoret sejrsmålet for Ungarn u19 mod Andorra u19.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Annonce