400 Danske kunstgræsbaner bliver ramt. Det er salg af mikroplast der bliver forbudt. Selve kunstgræsbanerne bliver ikke forbudte, men det bliver svært at vedligeholde banerne når man ikke mere må købe gummi granulat der bliver brugt til dem.
De eksisterende løsninger til fyld der er, bliver nok ikke godkendt til Superligaen. Så man har 8 år til at opfinde et bedre fyld eller går over til græs.
Og hvad stopper FCN og SIF for at købe 10 års forbrug af granulat 1 måned før skæringsdatoen? Så er de dækket 15-16 år ud fra nu.