Det er virkelig ærgerligt at se, hvordan Birger Meling ikke udnytter de muligheder, han får, inden han bliver skadet. Flere gange har han haft chancen for at tage meter og drive bolden frem, men i stedet ender han ofte med at træde på bolden og spille den tilbage. Det virker som om, han tøver i de offensive situationer, og det er en skuffelse, da han kunne have bidraget med mere. Sammenlignet med Giorgi, som straks går ind og udfordrer modstanderen, ser man tydeligt forskellen - Giorgi skaber overtals-situationer og giver holdet en ekstra dimension, som Meling desværre ikke udnytter i samme grad.