@Nandeyanen
Denne sæsons bidrag til Danmarks koefficient indtil videre.
1. FCK 12.000 point
2. FCM 5.500 point
3. BIF 3.000
2. SIF 2.000
Og vedrørende klubkoefficient, så skal vi bare hente minimum en uafgjort mere og så har vi allerede hentet flere klubkoefficient point end vi gjorde i Conference League sidste år.
Jeg læste at med den nye liga struktur så bliver man faktisk belønnet af at spille Champions League. Før hen kunne det bedst betale sig at spille Conference League.
--------------------------------------
CL er en økonomisk booster og her starter man jo med en høj bonus (koefficient), derfra er det svært at samle point pga kvaliteten hos modstanderne. Direkte belønnet koefficientmæssigt er måske at stramme den, men man er sikret 6 point og det er trods alt en baseline at gå ud fra.
EL er god økonomisk, men en stærk liga og dermed er det også svært at nå mange koefficientpoint for danske hold. FCM mangler i mine øjne den sidste kvalitet stadig - for mulighederne var større sidste år.
Conference er den klart dårligste økonomisk, men modstanden er dårlig og der er derfor god mulighed for at samle mange koefficientpoint. FCK var ukarakteristisk dårlige sidste sæson i europa og derfor er i også på ca samme koefficientpoint allerede nu som sidste sæson.
Og ja det er udlignet lidt med den nye struktur, blandt andet fordi der er færre kampe i conference league og så er der færre bonus point.
Her er i øvrigt link til maksimum point for hver turnering og fordeling af bonuspoint:
https://kassiesa.net/uefa/calc.html
Denne sæsons bidrag til Danmarks koefficient indtil videre.
1. FCK 12.000 point
2. FCM 5.500 point
3. BIF 3.000
2. SIF 2.000
Og vedrørende klubkoefficient, så skal vi bare hente minimum en uafgjort mere og så har vi allerede hentet flere klubkoefficient point end vi gjorde i Conference League sidste år.
Jeg læste at med den nye liga struktur så bliver man faktisk belønnet af at spille Champions League. Før hen kunne det bedst betale sig at spille Conference League.
--------------------------------------
CL er en økonomisk booster og her starter man jo med en høj bonus (koefficient), derfra er det svært at samle point pga kvaliteten hos modstanderne. Direkte belønnet koefficientmæssigt er måske at stramme den, men man er sikret 6 point og det er trods alt en baseline at gå ud fra.
EL er god økonomisk, men en stærk liga og dermed er det også svært at nå mange koefficientpoint for danske hold. FCM mangler i mine øjne den sidste kvalitet stadig - for mulighederne var større sidste år.
Conference er den klart dårligste økonomisk, men modstanden er dårlig og der er derfor god mulighed for at samle mange koefficientpoint. FCK var ukarakteristisk dårlige sidste sæson i europa og derfor er i også på ca samme koefficientpoint allerede nu som sidste sæson.
Og ja det er udlignet lidt med den nye struktur, blandt andet fordi der er færre kampe i conference league og så er der færre bonus point.
Her er i øvrigt link til maksimum point for hver turnering og fordeling af bonuspoint:
https://kassiesa.net/uefa/calc.html