Ja altså FCM kom i nedrykningsspil, skiftede træneren, et halvt hold og blev mestre sæsonen efter. Det dog ret svært at forestille sig os gøre det samme.
Snak
man 2. mar 08:39
Nes gør i hvert fald alt for at enten blive fyret eller distancere sig fra årsagerne. Flot kommunikation af en træner, der skal beskytte egen karriere også.
At han bruger spillere, der ikke vil det nok, skyldes jo Sunes trupsammensætning. Tvivler på at Nes selv synes det er fedt at spille med en angriber på højre kant, en 17-årig i front istedet for corner, eller zanka (!!) som bedste forsvarsspiller efter han blev fundet for let i MLS…!!!
Nej, ny begyndelse. Vi kan lige så godt tabe pokalen og lade resten af sæsonen være opbygning mod Chl målet for næste sæson, hvor fcm får 3 turneringer mod vores ene. For næste pokal smider vi sikkert mod Hillerød eller Brovst Old boys
At han bruger spillere, der ikke vil det nok, skyldes jo Sunes trupsammensætning. Tvivler på at Nes selv synes det er fedt at spille med en angriber på højre kant, en 17-årig i front istedet for corner, eller zanka (!!) som bedste forsvarsspiller efter han blev fundet for let i MLS…!!!
Nej, ny begyndelse. Vi kan lige så godt tabe pokalen og lade resten af sæsonen være opbygning mod Chl målet for næste sæson, hvor fcm får 3 turneringer mod vores ene. For næste pokal smider vi sikkert mod Hillerød eller Brovst Old boys
man 2. mar 09:14
Ja, Nees fik ikke den type spillere han ville have og/eller manglede, vi kan alle være enige om at SSN ikke gjorde sit job godt nok(deraf en helt ok fyring).
Men at nogen herinde pålægger SSN alt ansvaret er mig simpelthen en gåde. Når nu Nees ikke fik sin store targetmand, så man han sgu omstille sin taktik. Det nytter jo ikke noget at bare blive ved med samme taktik når det ikke virker. Når vores eneste targetmand hedder Cornelius, som enten er skadet eller lige kommet tilbage fra en skade, og hans gode kampe siden han kom tilbage kan tælles på en hånd, så nytter det jo ikke noget at blive ved med at prøve det samme igen og igen. Synes ansvaret ligger lige så meget på Nees som på SSN. Det kan godt være vores trup ikke er sat godt sammen, men det hold vi nu engang har er bedre end en 7. Plads
Men at nogen herinde pålægger SSN alt ansvaret er mig simpelthen en gåde. Når nu Nees ikke fik sin store targetmand, så man han sgu omstille sin taktik. Det nytter jo ikke noget at bare blive ved med samme taktik når det ikke virker. Når vores eneste targetmand hedder Cornelius, som enten er skadet eller lige kommet tilbage fra en skade, og hans gode kampe siden han kom tilbage kan tælles på en hånd, så nytter det jo ikke noget at blive ved med at prøve det samme igen og igen. Synes ansvaret ligger lige så meget på Nees som på SSN. Det kan godt være vores trup ikke er sat godt sammen, men det hold vi nu engang har er bedre end en 7. Plads
man 2. mar 09:28
Selv når Corner er klar, bliver der jo heller ikke spillet på hans, en gang, forcer.
Nees famler i blinde hvad angår taktik. Han har givet op
Nees famler i blinde hvad angår taktik. Han har givet op
man 2. mar 09:38
Jeg er nok team “hvilke andre muligheder” for Nes. Vi har ingen fart, kanter, kombinationsspillere eller andet. Vi har en ude af form MO, et falleret tysk talent uden fodboldhjerne, og de dårligste kanter i vores historie. Og dét siger ikke så lidt.
Man skulle retrospekt have beholdt falk, hentet zanka tidligere, fundet bare én kant et sted og hentet en mentaltræner eller 17 til kotarski.
For Nes kan ikke sætte et hold til hverken ballet eller ballade. Kun lort. Det er det mest talentløse hold nogensinde - og endda det dyreste. Dét MÅ man ikke bebrejde Nes, endsige forvente at han kan løse det umulige.
Man skulle retrospekt have beholdt falk, hentet zanka tidligere, fundet bare én kant et sted og hentet en mentaltræner eller 17 til kotarski.
For Nes kan ikke sætte et hold til hverken ballet eller ballade. Kun lort. Det er det mest talentløse hold nogensinde - og endda det dyreste. Dét MÅ man ikke bebrejde Nes, endsige forvente at han kan løse det umulige.
man 2. mar 09:42
Igen, hvilke af vores spillere ville gå direkte ind i start11eren hos fcm eller agf?
Og værre endnu: vi sidder og sukker efter spillere fra Viborg. Viborg! Så ringe er vi blevet. Sågar har folk savnet Ankersen, som virkelig var ringe, men igen, alternativet har vist sig værre.
Froholdt salget kostede os en del mere end det indbragte. Det er åbenlyst nu. Dels pga hans egen performance, men også måden han tydeligt løftede holdet på. Så meget står tydeligt nu.
Så vi kan fyre og ansætte Pep. Det er stadig lort. Eneste træner, der kan vende det lige nu, er Bo H. Men det projekt er så kortsigtet, at det er mindst to kampe for sent. Nu må Nes stå sæsonen ud og næste vindue være der, hvor projekt “rød tråd” implementeres.
Og værre endnu: vi sidder og sukker efter spillere fra Viborg. Viborg! Så ringe er vi blevet. Sågar har folk savnet Ankersen, som virkelig var ringe, men igen, alternativet har vist sig værre.
Froholdt salget kostede os en del mere end det indbragte. Det er åbenlyst nu. Dels pga hans egen performance, men også måden han tydeligt løftede holdet på. Så meget står tydeligt nu.
Så vi kan fyre og ansætte Pep. Det er stadig lort. Eneste træner, der kan vende det lige nu, er Bo H. Men det projekt er så kortsigtet, at det er mindst to kampe for sent. Nu må Nes stå sæsonen ud og næste vindue være der, hvor projekt “rød tråd” implementeres.
Redigeretman 2. mar 09:51
Der står i årsrapporten:
Der står også et andet sted som jeg ikke lige kunne finde igen fordi der er 162 sider i årsrapporten.
Men der står det er Koncernens overordnede formål at skabe profitabel forretning i alle segmenter for aktionærerne.
_________________________________
Så dem herinde der tror vi kommer til at investere sig ud af krisen skal tro om igen.
Ejerne kommer faktisk til at reducere det sportslige budget. Færre sportslige indtægter = færre penge at bruge.
Det er måske for klubbens bedste, for hvis vi går ind i lang periode hvor FCK ikke indtjener penge til ejerne, så vil de jo sælge FCK fra.
Koncernen udvikler sig stabilt og solidt - præcis som vi
ønsker det - og de tre segmenter komplementerer hinan-
den. Det så vi også i 2024, hvor det desværre ikke lykkedes
for F.C. København at genvinde det danske mesterskab og
opfylde forudsætningen om deltagelse i League Phase i
UEFA Europa League. Trods dette, blev det som følge af
den positive udvikling i Lalandia, de øgede kommercielle
aktiviteter og gevinst ved koncernens låneomlægning ikke
nødvendigt at nedskrive vores forventninger til året. Det
vidner om styrken i koncernen, der til hver en tid skal være
bæredygtig. Vi ønsker hverken at udvikle for lånte penge
eller at se røde tal på bundlinjen. Derfor er det også mere
end tilfredsstillende, at vi igen kan præsentere et stærkt
årsregnskab med en bundlinje på 229,9 mio. kr. Vi glæder
os, når vi ser på resultaterne for hvert af vores segmenter.
Utilfredsstillende sportslige
præstationer eller skader blandt spillere kan påvirke mu-
ligheden for at handle spillere og dermed påvirke koncer-
nens nettotransferaktiviteter. Utilfredsstillende sportslige
præstationer kan ligeledes påvirke værdien af stadion ne-
gativt
Der står også et andet sted som jeg ikke lige kunne finde igen fordi der er 162 sider i årsrapporten.
Men der står det er Koncernens overordnede formål at skabe profitabel forretning i alle segmenter for aktionærerne.
_________________________________
Så dem herinde der tror vi kommer til at investere sig ud af krisen skal tro om igen.
Ejerne kommer faktisk til at reducere det sportslige budget. Færre sportslige indtægter = færre penge at bruge.
Det er måske for klubbens bedste, for hvis vi går ind i lang periode hvor FCK ikke indtjener penge til ejerne, så vil de jo sælge FCK fra.
Success is temporary loyalty is forever
PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
man 2. mar 09:57
Det har, undtaget få perioder, set tvivlsomt ud med vort spil siden Stålets deroute indledtes, og det samlede billede indikerer at vi aldrig rigtigt fik sat en holdbar kurs siden dette traume. Tværtom har vi sejlet med tvivlsomme ansættelser, tvivlsomme transfers, et ujævnt udtryk på banen, en utidssvarende organisering, hængepartier på vedligeholdelsessiden o.a. - dvs. haft hovedet halvt eller helt oppe i dén røv, Neestrup så smukt omtalte igår.
Jeg synes ikke at gårsdagens interviewet med vores direktør udelukkede at Sune forinden, og ovenpå en stak skænderier, havde forsøgt et budgetoprør, men fået besked på at præsentere en salgscase til beslutningsmødet. Ellers vil jeg, alt taget i betragtning, give Lauesens optræden et lille 8 tal på den gamle 13-skala.
Jeg føler mig dog ikke særligt overbevist om at vores nuværende direktion har kapaciteten til at foretage dén turnaround, som synes påkrævet - og samtidig er jeg usikker på om vi i det hele taget evner at hyre kvalificeret rådgivningsbistand til opgaven.
Jeg synes ikke at gårsdagens interviewet med vores direktør udelukkede at Sune forinden, og ovenpå en stak skænderier, havde forsøgt et budgetoprør, men fået besked på at præsentere en salgscase til beslutningsmødet. Ellers vil jeg, alt taget i betragtning, give Lauesens optræden et lille 8 tal på den gamle 13-skala.
Jeg føler mig dog ikke særligt overbevist om at vores nuværende direktion har kapaciteten til at foretage dén turnaround, som synes påkrævet - og samtidig er jeg usikker på om vi i det hele taget evner at hyre kvalificeret rådgivningsbistand til opgaven.
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8
man 2. mar 10:03
Ejerne kommer faktisk til at reducere det sportslige budget. Færre sportslige indtægter = færre penge at bruge.
Det vil i saa fald vaere foerste gang. FCK segmentet har foer leveret roede tal uden at det har medfoert reducering i det sportslige budget det foelgende aar. Jeg tror ikke amortiseringer paa transferrettigheder samt personaleomkostninger er lavere i 2026 end de var i 2025.
Redigeretman 2. mar 10:11
FCK burde vel blive solgt fra til nogen, som evner at drive klubben ordentligt. Synes det er meget tydeligt at den nuværende direktion ikke har evner eller lysten til at føre FCK tilbage til fordumsstyrke. Pengene er rullet ind efter nogle succesfulde år, og alligevel er mand havnet her. Imkompetent ledelse som kommer til at køre klubben helt ned, hvis det fortsætter med dem.