Snak

Mere indhold efter annoncen
Vi burde altså kunne vinde i ligaen mod de fleste hold i en 433 med
Kotarski
Buta - Gabriel - Suzuki - Lopez
MEM - Højer - Amir
Moi - Dadason - Achouri

Deri er jeg slet ikke enig ( sorry ), Buta er vel bare en langsommere version af Zague, Gabriel har sine udfald, Kotarski koste vel i snit hver anden kamp, Lopez er sådan en alt eller intet spiller, med placeringsproblemer, MEM er vel en gennemsnitlig god Superliga spiller, Højer stadig U-19 og Amir har vel ikke vist noget synderligt, Moi er god, Dadason kan ikke lave mål i Superligaen, Achouri er et stopklods, med speciale i et stoppe op med bolden, trække ind mod midten, blive dækket af og så spille bolden tilbage til en midtstopper.

Det er et opstillet hold, som har formået tilsammen at lave 13 mål de sidste 22 kampe, der er ingen fart og ikke en spiller der bare sætter sin modstander.
@Nixk:

Claesson og Corner blev brugt på toppen i slutspillet.

Claesson som allerede på det tidspunkt lignede en førtidspensionist.... i denne sæson har han lignet en pensionist.

Og Corner... ja, han er Corner.

Derudover så startede Chiaka og Mattsson kampe i slutspillet.

Huescas var fast mand.

Lidt overordnet, så har man i store dele af den her sæson kun haft ca. ½-delen af starterne i sidste sæsons slutspil til rådighed....

Og når man nu har set Pantelis og Gabriel uden Ramaj bag sig og Froholdt foran sig..... samtidig skabte Froholdt utroligt meget plads i modstanderens felt også, fordi han konstant buldrede derind. Der er ikke EN midtbanespiller i truppen nu, der har tilnærmelsesvist samme arbejdsradius. (Mattsson måske, men et af problemerne er jo OGSÅ at han ikke blev erstattet.)
QPR
Jeg er med på Huescas og Mattsson er skadet - og jeg tror egentligt det har gjort det største udslag og ikke af sommerens salg.

Man snakker om at Corner & Delaney stadig giver kultur og tro på tingene, selvom de er skadet - så burde Huescas og Mattssons attitude i truppen vel også kunne give noget.

Det jeg prøvede og sige var blot, sidste sæson blev der snakket om holdet var i balance og harmonisk og sammenholdet var det der drev mesterskabet.
Jeg tror bare ikke at salget af Fro og Diks vælter hele harmonien i truppen, og jeg mener heller ikke en trup der vinder the double og spiller os sikkert i CL, berrettiger os til en 7. plads.
Jeg nægter at tro på det er fordi spillerne er for dårlige at vi kun er nr 7.
Hvis spiller var for dårlige kunne man nok ikke slå villareal eller uafgjort mod Napoli.

Jeg ser mere det er staben i helheden, man sa det gik galt da Selles smuttede, og nu gik det galt da JBA smuttede også - jeg tror bestemt der er noget i staben der ikke spiller - og det burde der optimeres på.

Så jeg tror det stikker dybere end kun Nees og/eller Sune.
Buta har dårligere stats end Zague og flere: "errors lead to goal".

Vanvittig straffe at koste. Det er Høegh der har ryggen mod mål og tacklingen kommer efter en tilbagelægning.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.

Og når man nu har set Pantelis og Gabriel uden Ramaj bag sig og Froholdt foran sig..... samtidig skabte Froholdt utroligt meget plads i modstanderens felt også, fordi han konstant buldrede derind. Der er ikke EN midtbanespiller i truppen nu, der har tilnærmelsesvist samme arbejdsradius. (Mattsson måske, men et af problemerne er jo OGSÅ at han ikke blev erstattet.)


Meget enig! I stort set alle kampe, så er vi enormt sårbare igennem midte og vil halter typisk efter modsat i tiden med Froholdt. Hverken Delaney eller Clem sætter nogen på fart eller indhenter.

Jeg er selv fortaler for 433 med denne trup, men problemet her er også bredden. De samme spillere kan ikke spille alle kampe og båret man vil være med i 3 turneringer, så koster ofte på bredden.

Sidste år satte vi et slutspil sammen som de færreste havde forventet og vandt lige nøjagtig. Det er nok mere sandsynligt at niveauet generelt var som de første 22 kampe. Denne sæson har man så bare øget sandsynligheden for at ramme niveauet eller lavere, på sidste års første 22 kampe.

Men som tidligere skrevet, så ser jeg alt for mange spillere som reelt set ikke vil kunne spille sig overbevisende på et andet top 6 hold og slet ikke med nuværende formkurve, uanset position.

Selvfølgelig skal FCK, Nees og spillerne ikke ligge nr. 7, men der er absolut heller ikke noget der tyder på at denne gruppe skulle ligge nummer 1,2 eller 3.
“Jeg har ingen anelse om hvad der foregik!?! Men jeg deltog selvfølgelig...”
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Starten uden Froholdt, Ramaj og Diks så nu ok fornuftigt ud, ellers var vi heller aldrig kommet i CL. Skaderne til Huescas og Mattsson tror jeg personligt har kostet lige så meget, de stod også for ret meget af dynamikken, og jeg håber de kommer tilbage på niveau, for de er savnet.

Det har dog været et alt for skrøbeligt fundament, at det hele er røget ud over kanten pga et par salg og et par skader.

Var det i øvrigt ikke også Panta der brugte hele sidste sæson på at pege sig selv ind mod tindingen og fik tilnavnet “Mr Mentality”, jeg skal da lige love for at han er imploderet.
Nix@

Tjaa måske, men jeg tror simpelthen af Froholdts, Ramaj, huescas og Diks indflydelse på holdet undervurderes, alle var gode, og kunne sættes ind uden at niveauet blev sænket.

Stoler Gabriel på at Pantelis ikke brænder sammen og koster mål, og igen omvendt, tror stopperne på at backs får dækket af på kanterne ??, stoler forsvaret på at midtbanen ikke smider en dum bold på tværs, og der kommer den ene efter det andet angreb buldrende ned mod forsvaret, stoler backs på at der er en angriber i feltet når de slår et indlæg ??, og kanterne har man på hele holdet tiltro til at kanterne kan udfordrer sin modstander og glide igennem
Så jeg tror det stikker dybere end kun Nees og/eller Sune.


@Nixk

Når man hører Lauesen fortælle at det er korrekt at SSN har haft flere ad.hoc opgaver. Ansættelse af rengøringspersonale, tale med leverandører, holde møder med kommunen om lokalplan, tale med arkitekter osv. osv.

Og at det er først nu man erkender at det er måske ikke så godt at have sådan en arbejdsbelastning på sin sportsdirektør.

Så stikker det ret dybt.

Bare det i sig selv at bestyrelsen er fyldt op med advokater og jurister er uhørt for en fodboldklub.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Så længe bestyrelsen ikke blander sig i de sportslige beslutninger, kan den for min skyld bestå af smølfer.
Men det er jo netop det de gør. Lauesen fortalte at SSN laver en indstilling til bestyrelsen om et salg og køb og så tager de beslutningen. At de så angiveligt har fulgt alle indstillinger ifølge Lauesen, hvor andre mener de ikke har gjort, er en anden snak.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Annonce