Snak

Mere indhold efter annoncen
Det er da en udtalt 4-4-2. Meningen er jo netop, at de yderste midtbanespillere skal trække ind og skabe plads til backs i det fremadrettede og opbyggende spil.
Det er jo essensen i 4-4-2, men det er åbenbart gået henover hovedet på dig.

Kantspillerne trækker for det meste ind i banen (for meget efter min smag), men der åbenbart gået henover hovedet på dig...
De spiller jo overhovedet ikke samme plads, så ovenstående giver jo ingen mening.


Ja, og hvad så? Der er jo forskellige måde at spille diverse pladser på, men det er åbenbart gået henover hovedet på dig...



Schaap, vi får jo ikke en central forsvarer, der skal gå ind og være den midtbanegeneral som Linderoth var.
Hvis du mener en lederskikkelse i forsvaret, er det langt mere logisk at forsøge at sammenligne med Gravgaard.
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Personlighedsmæssigt synes jeg at Sölvi (før han kom til FCK) havde mange af de samme kvaliteter som Linderoth (omend det var to forskellige positioner). Linderoth kunne finde på at lave nogle vovede, men samtidig kontrollerede tacklinger lige før modstanderen blev farlige ude foran feltet, det er sgu det jeg i høj grad savner hos FCK.
Så lad mig stille jer et andet spørgsmål. Hvor mange herinde mener at Dame N´Doye er med i meget af det opbyggende spil? Bare fordi man er angriber er jo ikke ens betydende med at man ikke kan søge ned i banen.
Så lad mig stille jer et andet spørgsmål. Hvor mange herinde mener at Dame N´Doye er med i meget af det opbyggende spil? Bare fordi man er angriber er jo ikke ens betydende med at man ikke kan søge ned i banen.


Det er da lige netop, det han er god til! Han trækker ned i banen og rager bolde til sig med sin store fysik og gode hovedspil. Hvis du mener andet, så må du da have set nogle helt andre kampe end jeg. Især den her sæson har han søgt meget ned i banen og været med i det opbyggende spil. Hvis du så kampen igår, så lavede han jo hele tiden løb ned i banen for at få bolden..

http://www.bold.dk/nyt/F…brasilianer
Denne brasilianer bliver endnu engang rygtet til os. Formentlig for at spille kant i en 4-4-2, eller off. midt i en 4-4-1-1, som vi så ofte spiller ude i Europa. Han virker ret spændende, men så hellere at man købte en unavngiven spydspids, der gerne måtte være lidt ukendt ala Claudemir og så en Christian Wilhemsson til kanten.
Holder med: Fck, Liverpool og Valencia. Har sympati for: Randers og West Ham
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det er da lige netop, det han er god til! Han trækker ned i banen og rager bolde til sig med sin store fysik og gode hovedspil. Hvis du mener andet, så må du da have set nogle helt andre kampe end jeg. Især den her sæson har han søgt meget ned i banen og været med i det opbyggende spil. Hvis du så kampen igår, så lavede han jo hele tiden løb ned i banen for at få bolden..

Tæl til tre...

Det er netop det jeg mener :)
Denne brasilianer bliver endnu engang rygtet til os. Formentlig for at spille kant i en 4-4-2, eller off. midt i en 4-4-1-1, som vi så ofte spiller ude i Europa. Han virker ret spændende, men så hellere at man købte en unavngiven spydspids, der gerne måtte være lidt ukendt ala Claudemir og så en Christian Wilhemsson til kanten.

Sjovt nok foreslog jeg ham og Perez for lang, lang tid siden. Men næh nej, det vare bare ævl og kævl, fordi FC København kunne ikke få passet en offensiv midt ind i dere system...
Det er da lige netop, det han er god til! Han trækker ned i banen og rager bolde til sig med sin store fysik og gode hovedspil. Hvis du mener andet, så må du da have set nogle helt andre kampe end jeg. Især den her sæson har han søgt meget ned i banen og været med i det opbyggende spil. Hvis du så kampen igår, så lavede han jo hele tiden løb ned i banen for at få bolden..



Schaap mener også det samme - han prøver at illustrere, at når en angriber kan deltage i det opbyggende spil, må en central forsvarer også kunne deltage i det opbyggende.
Eller, det formoder jeg er hvad han prøver at sige - jeg forstår dog ikke hvor han vil hen - om han forsøger at gå efter et 3-mandsforsvar, eller hvad. Sölvi kan jo aldrig få samme rolle som Linderoth, der pga. sin rolle som (defensiv) midt, havde et andet område der var hans at dække, end Hangeland/Gravgaard havde det.
Der bliver godt nok nogle gevaldige huller bagude, såfremt vores ene centrale forsvarer konsekvent er oppe på midtbanen, for ikke at sige, direkte er med til at skabe angrebene.

At sammenligne med lederskikkelsen Gravgaard, eller for den sags skyld Hangeland, der i sin sidste tid var rigtig dygtig til at bære bolden frem på banen, havde været mere nærliggende, end at sammenligne med Linderoth.
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
@ Svoger

Det kan du selvfølgelig have ret i. Hangeland er nok en bedre sammenligning, men der er jo heller ikke taler om at han konsekvent skal spille def. midt, men spillerne supplerer jo hinanden på de forskellige pladser - det ser vi jo også i den grad med backs´ne.
fordi FC København kunne ikke få passet en offensiv midt ind i dere system...
Nu har Cleyton spillet både offensiv midt i venstre og højre side samt midtpå og endda været angriber i Grækenland.

Så han lyder som en fleksibel type der sagtens kan omstille sig og som nok skal ind der hvor der mangler lidt.
Annonce