Snak

Mere indhold efter annoncen
Så vidt jeg kan se, så af de allerede kvalificerede hold i ChL-gruppespillet, der er der 4 hold som har en dårligere koefficient end FC København og i play-off er der 10 hold med dårligere koefficienter. Dvs. hvis 4 af de 10 ryger i ChL-gruppespillet (og FC København selvfølgelig også går videre), så bliver FC København seedet i 3. lag.
Iflg Bert er FCK det højest rangerede hold i pot4: http://www.xs4all.nl/~ka…cl2010.html

Dvs at HVIS FCK går videre, skal vi håbe at et af de højere rangerede hold snubler. Det ser ud til at være

Sevilla
Werder Bremen
Zenit St. Petersburg
Tottenham Hotspur
Ajax
FC Basel
Anderlecht
ville da være fantastisk at være med i pot3
Af de hold som er kvalificeret der har vi bedre koefficienter end:

* Buraspor
* CFR Cluj
* Rubin
* Twente

Play-off:

* Auxerre
* Basel
* Hapoel Tel Aviv
* Partizan beograd
* Rosenborg
* RB Salzburg
* Sampdoria
* Sheriff
* Young Boys Bern
* Zilina

Eller tager jeg fejl?
Nåååh, kan se at to lavere rangerede hold er sikret adgang uanset hvad. Så to højere rangerede et højere rangeret skal i princippet "bare" fejle.

Edit: kan se at jeg har kigget på de opdaterede koefficienter
Mere indhold efter annoncen
Annonce
hvis FCK skal seedes i 3. lag, så skal en af følgende hold i Mester kvalen fejle:

Basel
Anderlecht

Eller en af følgende hold skal slå et seedet hold ud af "ikke mester" kvalen.

Sampdoria
Auxerre
Young Boys
Klub top 3: Newcastle,............................... Barcelona Spiller top 3: Ronaldo(fede), Ronaldinho, Romario
moderator
Ja, og hvad så? Der er jo forskellige måde at spille diverse pladser på, men det er åbenbart gået henover hovedet på dig...

Det giver stadig ingen mening at sammenligne dem. Deres roller er jo vidt forskelllige, og det giver, især ikke i en stram 4-4-2 nogen som helst mening at sammenligne en forsvarsspiller med en midtbanespiller.

Kantspillerne trækker for det meste ind i banen (for meget efter min smag), men der åbenbart gået henover hovedet på dig...

Nej, at du synes det har du pointeret. Jeg forsøger blot at forklare dig, at det er en af de yderste midtbanespilleres vigtigste roller; nemlig at trække ind i banen og åbne for backs. Især når vi ofte møder kompakte hold i Parken, så gælder det jo om at skabe overtalssituationer på modstandernes banehalvdel. Hvis de yderste midtbanespillere blev på deres plads, så var der jo ikke plads til Posh og Wendt, og så vil vores offensive koncept jo halte gevaldigt.

I øvrigt behøver du ikke blive fornærmet over at blive irettesat, når du demonstrerer en så udtalt mangel på taktisk forståelse. 4-4-2 handler jo om bl.a om sideforskydning og overtalssituationer, og ikke om hvordan det ser ud i dit FM-spil.

Hvis du vil tages alvorligt herinde, bør du nok ændre strategi. Ellers forbliver du, som nu, et småirriterende element, der primært lufter ligegyldigheder.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Må indrømme at ham Cleyton ser lidt spændende ud, forhåbentlig som kant, hvis vi da signer ham.
Men mener stadig vi har brug for en ekstra angriber, da vi i princippet kun har N´doye og Santin med interndational klasse. Grønkjær og Zohore går måske lige an i Superligaen, men i CL/EL kræves en kvalificeret reserve, i hvert fald de næste 6 måneder, indtil Nordstrand er klar igen.
Og så må vi håbe at Grønkjær snart kommer i form, så han kan bidrage med noget, i det mindste som indskifter.

Startopstilling såfremt Cleyton og en angriber kommer til klubben og ingen forlader den må være :

Superligaen / Overskuelige internationale kampe :

MÅL : Johan Wiland
HB : Zdenek Pospech
MB/CF : Sölvi Ottesen
MB/CF : Mikael Antonsson
VB : Oscar Wendt
HM : Cleyton Silva
CM : Claudemir de Souza
CM : William Kvist
VM : Martin Vingaard
ANG : César Santin
ANG : Dame N´Doye

Res : Kim Christensen, Peter Larsson, Mathias Zanka, Hjalte Bo Nørregaard, Jesper Grønkjær, Thomas Kristensen og Morten Nordstrand/Lejet angriber


CL kampe mod internationale klasse hold :

MÅL : Johan Wiland
HB : Zdenek Pospech
MB/CF : Sölvi Ottesen
MB/CF : Mikael Antonsson
VB : Oscar Wendt
DM : Hjalte Bo Nørregaard
HM : Cleyton Silva
CM : Claudemir de Souza
CM : William Kvist
VM : Martin Vingaard
ANG : Dame N´Doye

Res : Kim Christensen, Peter Larsson, Mathias Zanka, Jesper Grønkjær, Thomas Kristensen, César Santin og Morten Nordstrand/Lejet angriber
Søger konstruktive debatter og ikke tilsvininger, ligegyldigt hvilken relation man har til fodbolden. Løverne - F.C. København (1997) Los Merengues - Real Madrid C.F (2002)
Kender man sine FCK scouts ret så bliver Clayton hentet tiltænkt rolle som frontangriber, ligesom Santin i sin tid blev hentet som vestre midt.

Men vores øvrige ex-Panathinaikos spillere høre jo til blandt de bedre, han kan forhåbentlig være den kreative kraft som der er sukket efter til midtbanen siden Elrio forsvandt, men jeg er noget bekymret over at han tilsyneladende kun fik 4 førsteholdskampe sidste sæson.
Someday, someday, someday, someday, someday, someday Leeds United
Det giver stadig ingen mening at sammenligne dem. Deres roller er jo vidt forskelllige, og det giver, især ikke i en stram 4-4-2 nogen som helst mening at sammenligne en forsvarsspiller med en midtbanespiller.

Hvad mener du præcist med stram? At spillerne er statiske eller? For det mener jeg bestemt ikke at de er.

Nej, at du synes det har du pointeret. Jeg forsøger blot at forklare dig, at det er en af de yderste midtbanespilleres vigtigste roller; nemlig at trække ind i banen og åbne for backs. Især når vi ofte møder kompakte hold i Parken, så gælder det jo om at skabe overtalssituationer på modstandernes banehalvdel. Hvis de yderste midtbanespillere blev på deres plads, så var der jo ikke plads til Posh og Wendt, og så vil vores offensive koncept jo halte gevaldigt.

Nej, nej, nej og atter nej. Der er jo ikke tale om at kantspillerne skal blive på deres plads, men at de bare tit og ofte trækker for meget ind i banen, altså for meget efter min smag. Jeg mener måske at Wendt p.t. lider under at han har en for stor arbejdsbydre. Pospech magter det fint, og det er klart at det giver FC København en ekstra dimension med backs´ne, men tit og ofte, hvis der skal komme noget fra venstresiden, så skal det åbenbart komme fra Wendt.

I øvrigt behøver du ikke blive fornærmet over at blive irettesat, når du demonstrerer en så udtalt mangel på taktisk forståelse. 4-4-2 handler jo om bl.a om sideforskydning og overtalssituationer, og ikke om hvordan det ser ud i dit FM-spil.

Hvis du vil tages alvorligt herinde, bør du nok ændre strategi. Ellers forbliver du, som nu, et småirriterende element, der primært lufter ligegyldigheder.

Jeg ved ikke hvor du får den ide fra, at jeg lige netop skulle være fornærmet, men du burde måske også tackle dine svar på en anden måde. Dine indlæg handler jo primært om hvor dumme andre er, om at irettesætte andre folk og at de ikke har tjek på en skid osv., synes måske ikke at du selv skulle ændre strategi og disponere dine ressourcer på anden vis?
Annonce