Redigeretfre 11. jul 2014
Hvis du mener at jeg har præsenteret min bekymring som uanfægtelig videnskab, kan jeg i hvert fald slutte, at vi ikke har læst samme sted. Jeg forholder mig sådan set udelukkende til de reaktioner, man kan se i videoerne.
Jeg er egentlig ligeglad med, om andre er enige med mig eller ej, da enighed ikke er formålet med det at poste et indlæg hverken på bold.dk eller andre steder. Det er meningsudveksling, og jeg kan fint rumme, at andre ikke tillægger reaktionerne samme, potentielle betydning, som jeg gør. Det er så i øvrigt en anden del af snakken: Jeg aner intet om, hvordan Franco Mussis´ videre forløb i klubben vil være, herunder heller ikke hvilken rolle og status han får i truppen - og det har jeg således heller ikke påstået noget om.
Apropos spåkoneri, er det derfor sjovt at så relativt mange med slet skjult irritation, konkludere om fremtiden, hvad der i hvert fald ikke vil udspille sig. Jeg har blot noteret, at det ikke er positivt, så hurtigt at gøre sig til genstand for overbærende blikke, og at al look-at-me-adfærd ikke nødvendigvis går ubemærket hen. Fredrik Berglund-eksemplet er bare et ud af mange, fra så begrænset en branche, som professionel fodbold er. Om det vil have betydning for vores argentiners FCK-forløb, aner jeg som sagt intet om, men jeg bemærker det bemærkelsesværdige og giver det en kommentar.