Det gør pressen ofte, hvad den stadig gør. I tiden med Ståle Solbakken ved roret for anden gang, har historierne om f.eks. Andreas Cornelius, Abderrazak Hamdallah, Igor Vetokele, Ludwig Augustinsson, Mos, Zanka, Mikael Antonsson osv. kørt før transfererne blev (og i et enkelt tilfælde ikke blev) effektueret. At ikke alt slipper igennem, er der jo intet nyt i. Eller det er måske noget andet, du hentyder til?
Snak
tirs 29. jul 2014
Var Antonssen rygtet til, sådan for alvor, før signingen skete forleden? Var det ikke kun lidt rygter nærmende sig spekulationer, tidligere på sommeren?
Boomer by proxy.
Synes en stork er grim med langt næb.
tirs 29. jul 2014
Korrekt Svoger. Vetokele-salget kom også ud i det blå.
‎10.06.2010: Holdet er stærkt nok til at vi kan avancere et par pladser, og når det er sagt, så mener jeg, at det primært er FCK, vi skal koncentrere os om at tage. Og vi kan tage FCK, det er jeg sikker på, siger Henrik Jensen. FAIL!!
tirs 29. jul 2014
Lad mig vende tilbage til de to handler. Først og fremmest efterlader det fem eksempler på et halvt år, som ikke ligefrem styrker teorien. Er hit-raten i pressen så blevet reduceret ift. tidligere? Det må jo kunne dokumenteres, siden påstanden fremføres.
Omkring Mikael Antonsson er det jo underordnet, eftersom rygterne havde svirret og dermed nået pressen. Svenskeren blev pga. et rygte i medierne bl.a. vendt i denne tråd. Rygtet var endda så konkret, at Ståle Solbakken kommenterede det, med en dengang forklaring om, at der havde været dialog, men ikke lige om en fremtid i FCK. Så kan man vælge at tolke det, som man vil, herunder efterfølgende tage virkeligheden i dag i betragtning.
Igor Vetokele blev rygtet til Belgien, eftersom et par klubber dér viste interesse. At han endte i en Championship klub i stedet, var formentlig et følge af, at Charlton ville betale mest. Men det ændrer ikke på, at pressen før skiftet fik nys om, at Ståle Solbakken ville sælge ham i dette vindue.
Fanendo Adi blev i øvrigt også solgt i pressen, før det blev officielt, at Portland indløste købsoptionen i lejekontrakten. 14 dage inden skiftet reelt var på plads, opsnappede man lidt Twitter-snak og gengav det i en artikel:
http://www.tipsbladet.dk…fanendo-adi
Omkring Mikael Antonsson er det jo underordnet, eftersom rygterne havde svirret og dermed nået pressen. Svenskeren blev pga. et rygte i medierne bl.a. vendt i denne tråd. Rygtet var endda så konkret, at Ståle Solbakken kommenterede det, med en dengang forklaring om, at der havde været dialog, men ikke lige om en fremtid i FCK. Så kan man vælge at tolke det, som man vil, herunder efterfølgende tage virkeligheden i dag i betragtning.
Igor Vetokele blev rygtet til Belgien, eftersom et par klubber dér viste interesse. At han endte i en Championship klub i stedet, var formentlig et følge af, at Charlton ville betale mest. Men det ændrer ikke på, at pressen før skiftet fik nys om, at Ståle Solbakken ville sælge ham i dette vindue.
Fanendo Adi blev i øvrigt også solgt i pressen, før det blev officielt, at Portland indløste købsoptionen i lejekontrakten. 14 dage inden skiftet reelt var på plads, opsnappede man lidt Twitter-snak og gengav det i en artikel:
http://www.tipsbladet.dk…fanendo-adi
tirs 29. jul 2014
Omkring Antonsson må han være signet et par dage før offentligørelsen, for er der ikke en indskrivningsdeadline for CL kampene som var før i går?
Glæder mig i øvrigt til at se Mussis snart. Jeg kan ikke helt få kabalen til at op centralt, for det ligner han er glad for Toutouh og Amartey er ved at køre sig i stilling til sikker starter.
Glæder mig i øvrigt til at se Mussis snart. Jeg kan ikke helt få kabalen til at op centralt, for det ligner han er glad for Toutouh og Amartey er ved at køre sig i stilling til sikker starter.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others.
The same applies when you are stupid.
tirs 29. jul 2014
Mathias
Men hvad med Armartey, Kadrii, og De Ridder?
Indkøb i dette vindue, som også er lavet i dette vindue.
SA
Ludwig
Nilsson
Zanka
Antonsson
Armartey
De Ridder
Kadrii
Altså en hit-rate i pressen på 50 %. Måske ikke lavere end normalt, men der er tilgengæld også stor forskel på at kunne skjule 1/2 - 2/4 og 4/8 handler.
Men hvad med Armartey, Kadrii, og De Ridder?
Indkøb i dette vindue, som også er lavet i dette vindue.
SA
Ludwig
Nilsson
Zanka
Antonsson
Armartey
De Ridder
Kadrii
Altså en hit-rate i pressen på 50 %. Måske ikke lavere end normalt, men der er tilgengæld også stor forskel på at kunne skjule 1/2 - 2/4 og 4/8 handler.
‎10.06.2010: Holdet er stærkt nok til at vi kan avancere et par pladser, og når det er sagt, så mener jeg, at det primært er FCK, vi skal koncentrere os om at tage. Og vi kan tage FCK, det er jeg sikker på, siger Henrik Jensen. FAIL!!
Redigerettirs 29. jul 2014
Jeg skal ikke kunne sige om der er flere eller færre "gættede" %-dele af handlerne. Og det er egentlig heller ikke så vigtigt for mig.
For du kan sagtens have ret, i at der stadig gættes rigtigt jævnligt.
Når du dog oplister eksempler, er jeg så også typen der er så utaknemmelig, at jeg hiver dem frem, som jeg stiller mig lidt tvivlende i forhold til relevansen af. Underforstået, at jeg nok er enig i de jeg ikke hiver frem.
Og jeg tror egentlig du ville gøre det samme, hvis en af os andre oplistede eksempler.
Jeg erindrer her og nu ingen artikler, ud over det jeg vil kalde løse spekulationer tidligere på sommeren, der linkede Antonssen tilbage til os. Spekulationer baseret på, at en tidligere FCK´er var transferfri, så måske skulle han tilbage. At Ståle går ud og afviser, gør det i min verden ikke til mere end utroligt løse små-spekulationer der kørte på det tidspunkt - spekulationer sat i verden, kun fordi der er tale om en tidligere FCK´er, der spillede med succes under Ståle. Måske har der været mere konkrete artikler, men jeg kan ikke huske dem.
Udtalte Ståle egentlig ikke også, at det var en mulighed der ret pludselig var opstået? Det gør det naturligvis ikke nemmere for journalister at opsnappe rygter, hvis aftalen er kommet i hus ret hurtigt.
Vetokele havde Ståle da vist allerede tidligere udtalt om, at han ikke mente det nogensinde kunne blive et rigtig godt samarbejde mellem Cornelius og Veto.
For folk der følger FCK, var det ikke overraskende at salget skete.
Du har ret i, at Vetokele var blevet linket til belgiske klubber (også før Ståle udtalte det om samarbejdet vist), men derfor kom handlen med Charlton alligevel ud af det blå, som jeg husker det. Jeg erindrer i hvert fald ingen nyheder, sågar løse spekulationer, om at Vetokele skulle ende i Charlton. Muligvis var der lidt spekulationer i at det kunne blive England, dog. Det er jeg lidt usikker på.
Adi var dead-man-walking i FCK. Det vidste alle med bare et perifært kendskab til klubben. Rygterne om den handel, ifølge den artikel du selv linker til, opstod for øvrigt på baggrund af et tweet fra Portland Timbers´ klubejer selv - ikke fra ukendte FCK-kilder.
Sådan, lige gentaget, er det ikke fordi jeg påstår, du ikke har ret i, at pressen stadig opsnapper. Det er bare ikke alle eksemplerne, jeg er helt sikker på er relevante som sandsynligtgørende "bevis".
Handler ud af det blå, har der i hvert fald været før i FCKs historie også. Det er dog i min verden rart, at de der lange medierygter som ved fx Hamdallah og Zanka, dem har vi da været forskånet for dette vindue. Det er jeg ganske tilfreds med.
For du kan sagtens have ret, i at der stadig gættes rigtigt jævnligt.
Når du dog oplister eksempler, er jeg så også typen der er så utaknemmelig, at jeg hiver dem frem, som jeg stiller mig lidt tvivlende i forhold til relevansen af. Underforstået, at jeg nok er enig i de jeg ikke hiver frem.
Og jeg tror egentlig du ville gøre det samme, hvis en af os andre oplistede eksempler.
Jeg erindrer her og nu ingen artikler, ud over det jeg vil kalde løse spekulationer tidligere på sommeren, der linkede Antonssen tilbage til os. Spekulationer baseret på, at en tidligere FCK´er var transferfri, så måske skulle han tilbage. At Ståle går ud og afviser, gør det i min verden ikke til mere end utroligt løse små-spekulationer der kørte på det tidspunkt - spekulationer sat i verden, kun fordi der er tale om en tidligere FCK´er, der spillede med succes under Ståle. Måske har der været mere konkrete artikler, men jeg kan ikke huske dem.
Udtalte Ståle egentlig ikke også, at det var en mulighed der ret pludselig var opstået? Det gør det naturligvis ikke nemmere for journalister at opsnappe rygter, hvis aftalen er kommet i hus ret hurtigt.
Vetokele havde Ståle da vist allerede tidligere udtalt om, at han ikke mente det nogensinde kunne blive et rigtig godt samarbejde mellem Cornelius og Veto.
For folk der følger FCK, var det ikke overraskende at salget skete.
Du har ret i, at Vetokele var blevet linket til belgiske klubber (også før Ståle udtalte det om samarbejdet vist), men derfor kom handlen med Charlton alligevel ud af det blå, som jeg husker det. Jeg erindrer i hvert fald ingen nyheder, sågar løse spekulationer, om at Vetokele skulle ende i Charlton. Muligvis var der lidt spekulationer i at det kunne blive England, dog. Det er jeg lidt usikker på.
Adi var dead-man-walking i FCK. Det vidste alle med bare et perifært kendskab til klubben. Rygterne om den handel, ifølge den artikel du selv linker til, opstod for øvrigt på baggrund af et tweet fra Portland Timbers´ klubejer selv - ikke fra ukendte FCK-kilder.
Sådan, lige gentaget, er det ikke fordi jeg påstår, du ikke har ret i, at pressen stadig opsnapper. Det er bare ikke alle eksemplerne, jeg er helt sikker på er relevante som sandsynligtgørende "bevis".
Handler ud af det blå, har der i hvert fald været før i FCKs historie også. Det er dog i min verden rart, at de der lange medierygter som ved fx Hamdallah og Zanka, dem har vi da været forskånet for dette vindue. Det er jeg ganske tilfreds med.
Boomer by proxy.
Synes en stork er grim med langt næb.
tirs 29. jul 2014
BB, medmindre Mussis er en noget anden type spiller, end hvad jeg har kunnet læse mig til, tror jeg stadig ikke han er konkurrent til Delaney/Amartey-pladsen.
Apropos snakken om medierygter, har der godt nok været stille omkring Claudemir, siden Ståle sidst udtalte at der ingen bejlere var til ham.
Jeg forventer Claudemir er solgt før vinduet lukker, om nødvendigt billigt, medmindre der opstår en alvorlig skade. Toutouh, Mussis og Claudemir, er en for meget til den mere offensivt indstillede del af vores centrale midtbane.
Apropos snakken om medierygter, har der godt nok været stille omkring Claudemir, siden Ståle sidst udtalte at der ingen bejlere var til ham.
Jeg forventer Claudemir er solgt før vinduet lukker, om nødvendigt billigt, medmindre der opstår en alvorlig skade. Toutouh, Mussis og Claudemir, er en for meget til den mere offensivt indstillede del af vores centrale midtbane.
Boomer by proxy.
Synes en stork er grim med langt næb.
tirs 29. jul 2014
Hvad er der sket med Oluf? Er det kun pga. af skaderne og kroppen, at man vil stoppe samarbejdet? Eller har der også været problemer uden for banen?
Redigerettirs 29. jul 2014
Eller har der også været problemer uden for banen?
Det skulle ikke kun være de kvindelige fans, der har et godt øje til ham. Der er uro i truppen, da både spillernes og trænernes koner og kærester kigger lidt for langt efter ham.
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art."
- Grand Admiral Thrawn
https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g