Fedt vi vandt, virkelig fedt vi vandt, så vi ikke skulle ud i en potentiel gummibenssæson som 11/12. Vores udekampe (som vi har 4 af i de sidste 6 runder) og vores 2. halvleg i dag, viser med meget stor tydelighed, at vi er til at ryste - og havde vi ikke vundet i dag, ville der være begrundet frygt for, at vi ville smide 4-5-6 point som mod FCN, dengang vi sidst "skulle" vinde mesterskabet, men tabte det alligevel.
Holdet viste at det er bedre end de hjemlige konkurrenter - uanset hvilke - når holdet og spillerne er opsat. Det var de i dag fra kampens start. 1. halvleg var vores bedste i denne sæson, hvor intet, intet, intet blev givet til vores modstander. Samtidig var vi klar i offensiven, med tempo, løb for boldholderen, skarpe indlæg, aggressivitet og stor variation i angreben. Det var flot.
Til gengæld var 2. halvleg ikke god, på trods af 3 scorede mål. For vi viste usikkerhed, og vi fik vist, at forskellen på at være bedre end alle andre og ikke at være det, ikke er ret stor, og i høj grad handler om indstilling. Uden den rette indstilling er det ligegyldigt med de procenter, vi rent fodboldmæssigt er bedre end de andre.
Robin Olsen: 6
- Stod sin første ringe kamp. Tæt på dumpet, men så alligevel ikke, da han trods alt også havde nogle fornuftige indgreb.
- - -
Peter Ankersen: 9
Mathias Zanka: 9
Erik Johansson: 9
Ludwig Augustinsson: 10
- Om forsvaret generelt: Jeg synes faktisk det fungerede ganske godt, og de to frisparksmål synes jeg ikke man kan laste bagkæden for.
- - -
Benjamin Verbic: 9
- Ham kunne FCM fandeme ikke lide at have med at gøre. Han er teknisk god, aggressiv og hurtig, og det fik han sat en tyk streg under i dag. Han gjorde ondt på dem.
William Kvist: 7
- Betydelig forskel på hans 1. og 2. halvleg. Han var fantastisk som støtte for både Thomas Delaney og forsvaret i 1. halvleg, men svigtede og manglede koncentration og tempo i sine aktioner med bolden i 2. halvleg. Dumt, dumt frispark ved stillingen 4-2.
Thomas Delaney: 13
- Sammen med Nicolai Jørgensen var han den eneste der ikke sænkede sit niveau i 2. halvleg. Han var virkelig, virkelig god i dag. Tobias Linderoth-god. God i duelspillet, god til at fortjekke, god i både sine defensive og offensive løb uden bold, god i begge felter ved dødbolde, igangsætter med mange glimrende sideskift og dybdeafleveringer samt selvfølgelig en kriger foran vores bagkæde. Ej hvor var han god i dag. International klasse, simpelthen.
Youssef Toutouh: 8
- Egentlig gør han det ok, han er bare ikke helt oppe at ringe sammen med resten af holdet. Han tager lidt for mange berøringer, er en anelse for upræcis ved sine afleveringer osv. Til gengæld er han en ændret spiller ift. for et par sæsoner siden. Der troede jeg ikke rigtigt på ham, men Ståle Solbakken har fået arbejdet godt med ham, for han har udviklet sig til at være en habil og pålidelig holdspiller, som man kan stole på leverer et stykke hårdt arbejde - og det er absolut ikke dårligt at have på et hold som FCK.
- - -
Federico Santander: 10
Nicolai Jørgensen: 9
- Ja, han scorede to mål, men han var ud over de to aktioner ikke voldsomt god, og den store styrke hos vores forreste to, lå hos hans paraguyanske makker, som tog alle de nødvendige slagsmål.
- - -
Christoffer Remmer: ub
Baskhim Kadrii: ub
Andreas Cornelius: ub
- - -
Ståle Solbakken: 10