Ingen kommentar på Santander Matias?
Jeg skriver sjældent herinde, for jeg synes sjældent der er så meget at tilføje.
Jeg vil dog hive fat i en ting efter dagens præstation. Jeg føler at vi idag for første gang siden 10/11 sæsonen ser tendenser til den "fodboldmaskine" som bare nedlagde alt på sin vej i Suppen og kunne give Barcelona og Chelsea kamp til stregen. Den der kværnende enhed, der bare bliver ved og ved.
For nogle uger siden havde jeg en diskussion med en anden debattør på Sidelinien (Jeg tror det var efter en af de mindre gode hjemmekampe som vi alligevel vandt - måske SønderjyskE), hvor jeg pegede på at vores mesterskab i realiteten ikke ville være meget værd for os, hvis vores hold ikke også spilemæssigt var klar til Europa - altså med en fasttømret koncept som holder også i europæisk kontekst. Jeg lægger personligt ekstremt meget i de europæiske kampe, fordi de i langt højere grad en Superligakampene viser, hvor vi står som hold. Mesterskaber er rare, jo, men de skal veksles til europæiske kampe, UEFA- og TVpenge og et godt brand, så vi kan tiltrække spillere af en højere kaliber. Det kan der i min bog ikke være to meninger om.
Jeg synes at vi efter idag kan se konturene til et rigtigt skarpt mandskab til næste år, der som minimum skal i gruppespillet i EL, men meget gerne i CL - og vel også godt kan komme det. Det ligner en 09/10 sæson, hvor man bygger på og så siger det pludselig BOOM.
En anden ting jeg gerne vil holde fast i er at vi nok har været under middel på udebane gennem hele sæsonen, men vi har altså kun tabt én kamp ud af 13 i forårssæsonen, vi fører Suppen ganske fornemt og er i pokalfinalen.
Vi mister vel Delaney efter denne sæson. Det kan der simpelthen ikke være tvivl om efter den sidste måneds tid. Øv hvor er han god for tiden. En streg i regningen, og jeg ville sgu nok beholde Nico så vi ikke skal erstatte to af de bærende spillere (selvom vi i 2010 overlevede tabet af Hutch fint qua signingen af Claudemir) - eller måske holde fast i Nico indtil vi ved hvor vi står rent europæisk. Jeg kunne have ham mistænkt for at steppe voldsomt op med udsigten til en gang Champions League.
Jeg er hjemme i Danmark i juli og tror jeg vil tage en gang Euro-kval i Parken. Det er sjældent jeg har mulighed for at se gutterne i aktion.
Jeg skriver sjældent herinde, for jeg synes sjældent der er så meget at tilføje.
Jeg vil dog hive fat i en ting efter dagens præstation. Jeg føler at vi idag for første gang siden 10/11 sæsonen ser tendenser til den "fodboldmaskine" som bare nedlagde alt på sin vej i Suppen og kunne give Barcelona og Chelsea kamp til stregen. Den der kværnende enhed, der bare bliver ved og ved.
For nogle uger siden havde jeg en diskussion med en anden debattør på Sidelinien (Jeg tror det var efter en af de mindre gode hjemmekampe som vi alligevel vandt - måske SønderjyskE), hvor jeg pegede på at vores mesterskab i realiteten ikke ville være meget værd for os, hvis vores hold ikke også spilemæssigt var klar til Europa - altså med en fasttømret koncept som holder også i europæisk kontekst. Jeg lægger personligt ekstremt meget i de europæiske kampe, fordi de i langt højere grad en Superligakampene viser, hvor vi står som hold. Mesterskaber er rare, jo, men de skal veksles til europæiske kampe, UEFA- og TVpenge og et godt brand, så vi kan tiltrække spillere af en højere kaliber. Det kan der i min bog ikke være to meninger om.
Jeg synes at vi efter idag kan se konturene til et rigtigt skarpt mandskab til næste år, der som minimum skal i gruppespillet i EL, men meget gerne i CL - og vel også godt kan komme det. Det ligner en 09/10 sæson, hvor man bygger på og så siger det pludselig BOOM.
En anden ting jeg gerne vil holde fast i er at vi nok har været under middel på udebane gennem hele sæsonen, men vi har altså kun tabt én kamp ud af 13 i forårssæsonen, vi fører Suppen ganske fornemt og er i pokalfinalen.
Vi mister vel Delaney efter denne sæson. Det kan der simpelthen ikke være tvivl om efter den sidste måneds tid. Øv hvor er han god for tiden. En streg i regningen, og jeg ville sgu nok beholde Nico så vi ikke skal erstatte to af de bærende spillere (selvom vi i 2010 overlevede tabet af Hutch fint qua signingen af Claudemir) - eller måske holde fast i Nico indtil vi ved hvor vi står rent europæisk. Jeg kunne have ham mistænkt for at steppe voldsomt op med udsigten til en gang Champions League.
Jeg er hjemme i Danmark i juli og tror jeg vil tage en gang Euro-kval i Parken. Det er sjældent jeg har mulighed for at se gutterne i aktion.
"Figa, il Gasba solo 2,8 mln...anche se è uno stronzo ne vale almeno il doppio."