Jeg er meget enig mht. startopstilling på torsdag. Ståle Solbakken har gjort det meget tydeligt, at der er en mundtlig aftale om, at spillerne i periferien, der ikke figurerer i startopstillingen normalt, har fået lovning på pokalfodbold, og det er uanset om det er første eller sidste runde. Derudover profilerer vi os på at have en bred trup, hvilket en pokaltitel, med omtalte hold, i den grad cementerer.
Mht. salg så har vi efterhånden været igennem skrækscenariet før, men vi kan da gladeligt gøre det igen, da det vel, i det her tilfælde, kan være sundt at tage sorgerne på forskud, og måske ligefrem blive positiv overrasket.
Ludwig Augustinsson har en agent, der meget gerne vil have ham videre. Som i rigtig gerne. Hvor meget svenskeren selv mener, ved jeg ikke, men vi skal nok forberede os på, at der kommer bud på ham. Ganske forståeligt i øvrigt.
Mathias Zanka har selv luftet tanken om udlandet, og hans kontrakt udløber også i sommeren 17, hvorfor han, hvis ambitionen om at tjene penge på spillerene frem for udløb, skal sælges. Jeg håber virkelig, at man kan få forlænget den et år også sælge ham næste sommer i stedet.
Christoffer Remmer er en underlig sag. Han selv, og alle andre, var ret sikre på, at han ville blive udlejet i vinters, hvilket han, som bekendt dog ikke blev. Hvorfor ved jeg ikke, men hans sag er, lig Zanka, men jeg kommer dog ikke til at savne ham. Han skal sælges til Esbjerg eller lignende for et mindre beløb, hvorefter vi kan sidde og undre os, når han banker den ene assist ind efter den anden.
Nicolai Jørgensen skal sælges, og det bliver han også.
Thomas Delaney bliver også solgt. Det er jeg helt sikker på. Han render også rundt pt. med det billede, hvilket måske også hjælper på, at han giver den ekstra. Jeg under ham det virkelig.
Mikael Antonsson er lidt svær. Det kunne godt virke som om, at man prøver at forhandle en kontrakt med ham, men med en lavere løn. Specielt når Antonsson selv, der kunne have indløst optionen på et år mere selv, går ud og siger, at det ikke er sikkert, han forlader FCK. Selvom det kan blive noget ged mht. at hente endnu flere nye ind, så mener jeg virkelig han er blevet skidt kørende. Udover man aldrig ved, om hans lyske springer i luften, så er han også blive langsom i både tanke og handling. Jeg siger nej tak.
Kris Stadsgaard er lige omvendt. Ud. Det er et par år for sent.
Tom Høgli bliver indtil næste vinter, hvilket er fint. Habil reserve til Ankersen, som ind.
Per Nilsson er jeg, modsat normalen, ganske tilfreds med, når han spiller. Hans stats taler også for den gode side ift. bolderobringer blandt andet. Problemet er dog at hans læg er lavet af kartoffelmos, og hvis det fortsætter, så vi kigge efter en førstereserve til midterbackkæden. Specielt hvis vi har ambitioner om at spille CL/EL gruppespil og derfor skal bruge mange spillere. Derudover bliver han, alt andet lige, til kontraktudløb i sommer 17.
Danny Amankwaa udløber i sommer 17, men mon ikke man ser ham an i næste sæson, hvor han forhåbentlig er helt klar igen, og hvis han præsterer bare det mindste som reserve, så får han nok et år eller to mere i kontrakten.
Kim Christensen udløber i sommer 17, og går nok fulltime i SoE.
Marcus Mathisen er umiddelbart ligegyldig. Udløber i 17 og får maksimum de første pokalkampe. Hans kontrakt lader man nok løbe ud.
Næste sæson bliver også skæbnesvanger for spillere som Kadrii og Cornelius, der udløber i sommer 18, men som vitterlig skal igang, hvis de skal forlænges. Sidstnævnte kan dog godt pille en tredjedel af sin løn. Det burde han dog alligevel smide i personalebøssen til en god sommerfest.
Mht. salg så har vi efterhånden været igennem skrækscenariet før, men vi kan da gladeligt gøre det igen, da det vel, i det her tilfælde, kan være sundt at tage sorgerne på forskud, og måske ligefrem blive positiv overrasket.
Ludwig Augustinsson har en agent, der meget gerne vil have ham videre. Som i rigtig gerne. Hvor meget svenskeren selv mener, ved jeg ikke, men vi skal nok forberede os på, at der kommer bud på ham. Ganske forståeligt i øvrigt.
Mathias Zanka har selv luftet tanken om udlandet, og hans kontrakt udløber også i sommeren 17, hvorfor han, hvis ambitionen om at tjene penge på spillerene frem for udløb, skal sælges. Jeg håber virkelig, at man kan få forlænget den et år også sælge ham næste sommer i stedet.
Christoffer Remmer er en underlig sag. Han selv, og alle andre, var ret sikre på, at han ville blive udlejet i vinters, hvilket han, som bekendt dog ikke blev. Hvorfor ved jeg ikke, men hans sag er, lig Zanka, men jeg kommer dog ikke til at savne ham. Han skal sælges til Esbjerg eller lignende for et mindre beløb, hvorefter vi kan sidde og undre os, når han banker den ene assist ind efter den anden.
Nicolai Jørgensen skal sælges, og det bliver han også.
Thomas Delaney bliver også solgt. Det er jeg helt sikker på. Han render også rundt pt. med det billede, hvilket måske også hjælper på, at han giver den ekstra. Jeg under ham det virkelig.
Mikael Antonsson er lidt svær. Det kunne godt virke som om, at man prøver at forhandle en kontrakt med ham, men med en lavere løn. Specielt når Antonsson selv, der kunne have indløst optionen på et år mere selv, går ud og siger, at det ikke er sikkert, han forlader FCK. Selvom det kan blive noget ged mht. at hente endnu flere nye ind, så mener jeg virkelig han er blevet skidt kørende. Udover man aldrig ved, om hans lyske springer i luften, så er han også blive langsom i både tanke og handling. Jeg siger nej tak.
Kris Stadsgaard er lige omvendt. Ud. Det er et par år for sent.
Tom Høgli bliver indtil næste vinter, hvilket er fint. Habil reserve til Ankersen, som ind.
Per Nilsson er jeg, modsat normalen, ganske tilfreds med, når han spiller. Hans stats taler også for den gode side ift. bolderobringer blandt andet. Problemet er dog at hans læg er lavet af kartoffelmos, og hvis det fortsætter, så vi kigge efter en førstereserve til midterbackkæden. Specielt hvis vi har ambitioner om at spille CL/EL gruppespil og derfor skal bruge mange spillere. Derudover bliver han, alt andet lige, til kontraktudløb i sommer 17.
Danny Amankwaa udløber i sommer 17, men mon ikke man ser ham an i næste sæson, hvor han forhåbentlig er helt klar igen, og hvis han præsterer bare det mindste som reserve, så får han nok et år eller to mere i kontrakten.
Kim Christensen udløber i sommer 17, og går nok fulltime i SoE.
Marcus Mathisen er umiddelbart ligegyldig. Udløber i 17 og får maksimum de første pokalkampe. Hans kontrakt lader man nok løbe ud.
Næste sæson bliver også skæbnesvanger for spillere som Kadrii og Cornelius, der udløber i sommer 18, men som vitterlig skal igang, hvis de skal forlænges. Sidstnævnte kan dog godt pille en tredjedel af sin løn. Det burde han dog alligevel smide i personalebøssen til en god sommerfest.
København.