William Kvist har helt sikkert løftet sit niveau, siden tiden hvor han netop var kommet tilbage til FCK. Jeg synes det begyndte de sidste 4-5 runder af efteråret, 2015. I foråret har han fulgt op på det og vist mange prøver på det niveau, alle i og omkring FCK gerne ser ham på - for da er han, som du skriver, meget vigtig for holdet og spillet.
Det sagt har han stadig haft alvorlige udfald her i foråret, som man ikke ville have set i 09-10-11-versionen af ham. Som om han kommer helt forkert ud til de kampe, hvor han ikke gør det godt. Og da forfølger det ham igennem store dele af kampene: Han placeret sig forkert (og udfylder dermed ikke sin vigtigste rolle i konceptet), begår frispark i for mange af hans dueller, afleverer skidt, holder for længe på bolden osv. Jeg håber enormt meget på, at han får taget toppen af disse udfald, for potentielt set er han nemlig nøglen til, at et salg af Thomas Delaney ikke vil efterlade et alt for stort tomrum.
Det sagt har han stadig haft alvorlige udfald her i foråret, som man ikke ville have set i 09-10-11-versionen af ham. Som om han kommer helt forkert ud til de kampe, hvor han ikke gør det godt. Og da forfølger det ham igennem store dele af kampene: Han placeret sig forkert (og udfylder dermed ikke sin vigtigste rolle i konceptet), begår frispark i for mange af hans dueller, afleverer skidt, holder for længe på bolden osv. Jeg håber enormt meget på, at han får taget toppen af disse udfald, for potentielt set er han nemlig nøglen til, at et salg af Thomas Delaney ikke vil efterlade et alt for stort tomrum.