Snak

Mere indhold efter annoncen
Det er vist paa tide, at BIF laver et udebane-register. Det maa da kunne hjaelpe paa sagerne.
Det virker endvidere ogsaa som, at panserne og vagterne var lidt for langsomme og ikke havde styr paa taktikken. Til at starte med rykker der en 10 stykker, ikke kampklaedte, og regner med at faa styr paa balladen. Helt aerligt..

Mærkeligt at se Grønkjær så væk som i går, i øvrigt.

Til gengaeld godt, at Staale indseer det og piller ham ud i pausen.
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
Helt sikkert.

Det var fint af Ståle. Noget helt andet er: Hvor er TK? Efter nogle solide præstationer skulle han åbenbart ikke bruges mere. Selvfølgelig lider han under en rigtig god konstellation i øjeblikket, hvor Hjalte kan komme ind og stabilisere i slutningen, men det er nu alligevel lidt en skam, da det så ud til han var ved at finde niveau.
fck-medløber.
Jo, men de gange han er blevet indskiftet, har han ikke leveret noget naevnevaerdigt. Til gengaeld har det vaeret rigtig godt, de gange, han startede.
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
Fuck det fansnak der. Grænsen mellem lidenskabelig og gå-amok er åbenbart så svær at se, at det ikke kan forventes at blive bedre. Desuden er der en lettere accept af det, når fansene gang på gang bliver rost for deres rolle, uagtet at balladen har større fat i den samlede gruppe, end man prøver at tale det ned til. Det er tilsyneladende for indviklet at tage afstand fra noget, uden at man derved frygter at virke "utro" over for ens egne. Men det bliver ikke bedre, og derfor burde vi kunne holde det ude af snakken herinde.

Vedr. kampen, så åbnede Brøndby præcis så aggressivt, som forventet. Og det kan hverken Ståle eller holdet altså lide. Faktisk er det mest udtalt, når det er Brøndby vi spiller imod. Heldigvis fik vi et hurtigt mål, som gjorde at vi kunne få ro på. Ikke fordi Brøndby blev mindre aggressive, men pga. scoringen blev de også mere febrilske i boldbesiddelse, hvilket gjorde det relativt let at dæmme op for deres offensiv. Jeg synes Ståle rammer hovedet på sømmet når han påtaler, at et par af vores spillere ser trætte ud. Claudemir og særligt Grønkjær så slidte ud. Og de er ellers et par af dem, der i denne sæson har været stærkt medvirkende til at sætte tempo i spillet. Bevares, brasilianeren kæmpede kampen igennem, og kom til at tage den rolle, Hutch også havde når han spillede centralt, men det offensive overskud manglede (trods hans flotte oplæg til 2-0 (som vist var det eneste, han børd ind med på den konto)). Det sagt, så synes jeg det er tydeligt at Ståle har fundet den konstellation på den centrale midtbane, han kan og vil trække på i de største opgaver (CL, Brøndby osv.), og den består af Kvist og Claudemir. Den virker ligeså driftsikker som Peter Nielsen/Mykland, og kun i presspilet ringere end da vi havde Linde.

Bolanos bød ind med temposkift, stor løbevillighed og en tydelig lyst til at være med. Det håber jeg fortsætter (og tror også, at Ståle er den helt rigtige træner, for en type som ham), for har han ikke engagementet med, kommer han til at koste. meget af det han laver, er jo mere cirkus end fodbold, men kan han få det rettet til, så han kun bruger det hvor det er effektivt (ved offensive udfordringer (jonglørtemaet foran en overdrevet aggressiv Jan Kristiansen nede ved eget felt, kunne let være gået galt)), ser det lovende ud. For han har de evner, der ellers søges; han er en fighter, han kan slå indlæg (både i løb og fra stående) og han kan sætte tempo i spillet.

Angrebet synes jeg ikke var så godt. N´Doye blev ikke så dominerende, som han kunne være blevet, og Santin så man kun ved de to scoringer. De plejer ellers at gøre ondt på Brøndby. Ja, det gjorde Santin så også qua sine scoringer, men generelt fik hverken han eller N´Doye udfordret tilstrækkeligt. Jeg tror deres defensiv kunne være blevet stresset godt og grundigt. Men 2-0 over Brøndby på en mindre god dag, er selvfølgelig mere end godkendt.

Gårsdagens solstrålehistorie finder man i vores defensiv. Den var bundsolid, og Sølvi Ottesen bliver bedre og bedre integreret, det er helt tydeligt. Han placerer sig bedre (hvilket både er et udtryk for træning og kommunikation), og han er efterhånden moden til at tage ansvar, også ud over sine helt konkrete opgaver. Wiland virkede sikker (pånær en enkelt gang), Antonsson dirigerede fint, Posh og Wendt fik lukket glimrende af på kanterne og Kvist var her, der og alle vegne og var det tydelige bindeled mellem forsvar og midtbane. Godt suppleret af Claudemir i øvrigt, der også var stærk i defensiven i går. Det er helt sikkert noget, Ståle har haft fokus på.

Apropos Ståle, så ærgrer det mig, at han snart er fortid i FCK. Det seneste års tid synes jeg han har været i stand til at omlægge FCKs spil, og han har sammen med CV været helt klar over den spillemæssige profil, man søgte spillere til. Det har gjort vores spil hurtigere og mere stabilt, og truppen virker i samme omgang som en harmonisk enhed, der både fungerer på og udenfor banen. Jeg synes ikke bare vi har gode spillere, men et rigtig godt fodboldhold. Og det er jo i høj grad også hans fortjeneste. Det er som om, at han har fundet sig selv som træner... i begyndelsen af hans FCK-tid lignede det, at han havde svært ved at integrere forskellige elementer i spillet. Det er han blevet meget bedre til.

Wiland: 8
- - - - -
Posh: 9
Sølvi: 10
Antonsson: 9
Wendt: 9
- - - -
Bolanos: 8
Kvist: 10
Claudemir: 7
Grønkjær: 5
- - - - -
N´Doye: 6
Santin: 8
- - - - -
Vingaard: 7
Hjalte: ub
Delaney: ub
- - - - -
Ståle: 9
Matias, selvom erstatningen af Ståle bliver CV´s suværent største og mest udfordrende opgave til dato, så må vi vel have tiltro til at han formår opgave. Uagtet at jeg (og alle andre FCK-tilhængere, velsagtens?), gerne så Ståle blive i klubben, så kan det jo også vise sig, at ham vi får, vil være i stand til at bibeholde og måske enda videre udvikle konceptet. Personligt tror jeg, at en Magnus Heglund i Elfsborg (bolt et eksempel), kan en træner der har formatet til at løfte den tunge arv efter Ståle. Ung, diciplineret, offensivt tænkende og stabile topresultater med Elfsborg, indikerer, at han indeholder noget af det CV leder efter. Det samme kunne være tilfældet med en Kalle Kuhn i FCM.
Personligt tror jeg ikke vi henter et stort navn i udlandet. Det vil ligne CV (og Ståle, da han rådføres) dårligt, at kigge på navnet før kvaliteterne. FCK har jo ikke behov for en kulturskaber á la Roy Hodgson, men en type der kan videreudvikle, og her tror jeg at ungdommens abitioner vægtes endog særdeles højt.
Desuden mener jeg, at Boilesen SKAL gøres til permanent anfører! https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=48zuf_y5MMM
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Og Sölvi har brækket armen. Nu hvor det ellers begyndte at ligne, at der var kommet lidt styr på forsvaret....

Zanka og hans placeringsfejl i ChL, gys....
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Hvad med Larsson?
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
Han spiller bare som en brækket arm.
fck-medløber.
Men det bliver ikke bedre, og derfor burde vi kunne holde det ude af snakken herinde.

Det kan vi da godt blive enige om, men det faktum goer det ikke irrelevant at tage diskussionen om hvilke straf og sanktioner, der kan goeres for at mindske problemet.

Jeg oplevede desuden to FCK-idioter sparke en sagesloes BIF-teenager ned paa Noerreport (heldigvis tror jeg ikke han kom til skade). Desvaerre var jeg lidt for langt fra den ene til at spaende ben da de loeb vaek. Panserne kom 20 sek. senere, saa de to idioter loeb faktisk forbi de intetanende betjente. Desvaerre.
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
@elendil

Saa N´Doye da? Jeg vil bare ikke se Zanka. Og hvor har du set Larsson spille? Hans niveau kan da umuligt vaere lavere end Zankas i aar?
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
Annonce