Til kl 15. Det er da noget af en fest
Snak
søn 26. sep 2010
hehe Det var en god fest, nok også derfor, jeg kom til at skrive 15 i stedet for 03.
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
søn 26. sep 2010
OB har en sund træningskultur
Siempre voy a apoyar al Real Madrid en tiempos buenos y malos ¡¡Hala Madrid!!
man 27. sep 2010
Jeg troede ellers det var spil for galleriet, FCMs pre-match-vi-er-chanceløse-snak. For at få FCK til at tage lettere på opgaven. Det var så ikke tilfældet. De var chanceløse. Mærkeligt egentlig, for de kan da om nogen spille så hurtigt, at de kan udfordre os. Det skulle dog ikke gå igennem den centrale midtbane, som var en af deres fans´ forslag, i FCM-tråden herinde. Det er efterhånden lang tid siden at vores centrale midtbane har spillet langsomt eller været særlig stationær.
Nå, men resultatet var jo glimrende, og spillet til tider det samme. Ståles plan om at stille med en enkelt decideret angriber, gjorde ondt på dem. Og ikke kun pga. Grønkjærs lårtackling. Han position iscenesatte Vingaard og Bolanos, som på flot vis begge greb chancen for at spille en brandkamp. De to var virkelig gode i lørdags. Både offensivt (hvor de var involveret i alle mål) og defensivt, hvor de var gode til at støtte vores backer, så der blev lukket ned for indlæg til Frank Kristensen. Det var en fornøjelse at kigge på.
Ligeledes greb Zanka chancen. Han spillede faktisk en stor kamp, og blev kun fanget en enkelt gang, i en en-mod-en med Igboun, som sætter et hæsblæsende tempo. Ellers var der ikke noget at komme efter, og han spillede sikkert og opmærksomt. Men han plejer også at spille godt mod FCM. Jeg kan i hvert fald huske kampe hvor man har siddet og vurderet ham i forhold til Winston Reid, hvor det klart er faldet ud til københavnerens fordel. Sammen med Wiland, som var meget sikker i feltet, var han kampens bedste i vores defensiv.
Wiland: 9
- - - - -
Posh: 9
Zanka: 9
Antonsson: 8
Wendt: 7
- - - - -
Bolanos: 10
Kvist: 8
Claudemir: 8
Vingaard: 9
- - - - -
Grønkjær: 7
N´Doye: 8
- - - - -
Hjalte, TK og Santin: ub
- - - - -
Ståle: 10
Nå, men resultatet var jo glimrende, og spillet til tider det samme. Ståles plan om at stille med en enkelt decideret angriber, gjorde ondt på dem. Og ikke kun pga. Grønkjærs lårtackling. Han position iscenesatte Vingaard og Bolanos, som på flot vis begge greb chancen for at spille en brandkamp. De to var virkelig gode i lørdags. Både offensivt (hvor de var involveret i alle mål) og defensivt, hvor de var gode til at støtte vores backer, så der blev lukket ned for indlæg til Frank Kristensen. Det var en fornøjelse at kigge på.
Ligeledes greb Zanka chancen. Han spillede faktisk en stor kamp, og blev kun fanget en enkelt gang, i en en-mod-en med Igboun, som sætter et hæsblæsende tempo. Ellers var der ikke noget at komme efter, og han spillede sikkert og opmærksomt. Men han plejer også at spille godt mod FCM. Jeg kan i hvert fald huske kampe hvor man har siddet og vurderet ham i forhold til Winston Reid, hvor det klart er faldet ud til københavnerens fordel. Sammen med Wiland, som var meget sikker i feltet, var han kampens bedste i vores defensiv.
Wiland: 9
- - - - -
Posh: 9
Zanka: 9
Antonsson: 8
Wendt: 7
- - - - -
Bolanos: 10
Kvist: 8
Claudemir: 8
Vingaard: 9
- - - - -
Grønkjær: 7
N´Doye: 8
- - - - -
Hjalte, TK og Santin: ub
- - - - -
Ståle: 10
man 27. sep 2010
Er vi i øvrigt ved at sejre os ihjel i superligaen?
Altså sådan interessemæssigt?
Vi er allerede så langt foran og virker så overlegne i forhold til konkurrenterne, at man ikke på nogen måder er urolig for konkurrencen. Jeg har ikke helt så travlt med at skulle i Parken eller må bare se kampene på TV. Min kæreste har fået det lidt nemmere hvis hendes familieplan ikke lige passer ind i FCK’s kampprogram.
Vi er ikke engang gennem den første 1/3del. Hvis ikke der sker noget uventet i Superligaen, kan foråret hvor FCK sikkert højest skal spille en runde i Europa før superligaen rigtigt går i gang, godt gå hen og blive ret kedeligt. Guldfesten for det mesterskab man har vidst FCK ville vinde siden september måned, får nok svært ved at få folk helt op og ringe.
Selvfølgelig er vi ude i et luksusproblem, men jeg syntes faktisk FCK er ved at være så suveræne at det er skidt. Mon ikke også det kan får mange spillere til at ville prøve noget mere hvis di får chancen, for fjerde mesterskab i træk er måske ikke den vildeste motivation CV kan lokke med. På den anden side er de gode muligheder for CL formentlig en super motivation for spillere til at vælge FCK.
Altså sådan interessemæssigt?
Vi er allerede så langt foran og virker så overlegne i forhold til konkurrenterne, at man ikke på nogen måder er urolig for konkurrencen. Jeg har ikke helt så travlt med at skulle i Parken eller må bare se kampene på TV. Min kæreste har fået det lidt nemmere hvis hendes familieplan ikke lige passer ind i FCK’s kampprogram.
Vi er ikke engang gennem den første 1/3del. Hvis ikke der sker noget uventet i Superligaen, kan foråret hvor FCK sikkert højest skal spille en runde i Europa før superligaen rigtigt går i gang, godt gå hen og blive ret kedeligt. Guldfesten for det mesterskab man har vidst FCK ville vinde siden september måned, får nok svært ved at få folk helt op og ringe.
Selvfølgelig er vi ude i et luksusproblem, men jeg syntes faktisk FCK er ved at være så suveræne at det er skidt. Mon ikke også det kan får mange spillere til at ville prøve noget mere hvis di får chancen, for fjerde mesterskab i træk er måske ikke den vildeste motivation CV kan lokke med. På den anden side er de gode muligheder for CL formentlig en super motivation for spillere til at vælge FCK.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others.
The same applies when you are stupid.
man 27. sep 2010
"Er vi i øvrigt ved at sejre os ihjel i superligaen?"
- Efter otte sejre? Nej, ikke rigtigt. Jeg ved godt hvor du vil hen, men slap nu lige lidt af.
"Altså sådan interessemæssigt?"
- Tror ikke det hænger sammen med ligaspændingen. Tværtimod. Vi var ligeså suveræne i 2006/2007, hvor vi trak små 24.000 i snit. Til gengæld tror jeg at øv-effekten af den massive dårlige omtale, har gjort sit til at nedbringe interessen for FCK. Personligt stoppede jeg for et par år siden, da jeg havde fået nok af den manglende sportslige udvikling. Ståle og CV (og Wiggen og resten af folkene i og omkring truppen) har dog gjort det rigtig godt det sidste års tid, og det kan godt være jeg vil besøge Parken, lidt oftere end de ca. ti gange, jeg i gennemsnit har været derinde, de sidste par sæsoner.
Hvor har Ståle i øvrigt sat i perspektiv, hvor begrænset en træner Hans Backe var for os. Backe havde flere midler, var med i en (på alle fronter) medgangstid, og alligevel formåede han kun at bibeholde den sportslig status, Hodgson på 7-8 måneder havde bragt os op på.
"Jeg har ikke helt så travlt med at skulle i Parken eller må bare se kampene på TV. Min kæreste har fået det lidt nemmere hvis hendes familieplan ikke lige passer ind i FCK’s kampprogram"
- Jeg skal se kampene. Ellers går jeg ned. Jeg tror det hænger nærmere sammen med dine personlige prioriteter, end ligaspændingen, at du fravælger visse kampe.
"Guldfesten for det mesterskab man har vidst FCK ville vinde siden september måned, får nok svært ved at få folk helt op og ringe"
- Mjae, men guldfesten var da heller ikke noget at skrive hjem om, sidste sæson. Og vi lå ikke engang til at vinde det, da der var vinterpause.
"... men jeg syntes faktisk FCK er ved at være så suveræne at det er skidt"
- For det første: Ro på, Skipper. Det er ti kampe, det her, ikke flere sæsoner. For det andet: Hvorfor skulle det være skidt, at man kan fremvise en positiv sportslig udvikling?
"Mon ikke også det kan får mange spillere til at ville prøve noget mere hvis di får chancen, for fjerde mesterskab i træk er måske ikke den vildeste motivation CV kan lokke med"
- Hvor mange af de spillere vi henter, har vi i 4-5 år ad gangen? Ikke ret mange, vel? Til gengæld giver det os bedre muligheder for at hente spillere, fra "andre hylder" end vi har været vant til.
- Efter otte sejre? Nej, ikke rigtigt. Jeg ved godt hvor du vil hen, men slap nu lige lidt af.
"Altså sådan interessemæssigt?"
- Tror ikke det hænger sammen med ligaspændingen. Tværtimod. Vi var ligeså suveræne i 2006/2007, hvor vi trak små 24.000 i snit. Til gengæld tror jeg at øv-effekten af den massive dårlige omtale, har gjort sit til at nedbringe interessen for FCK. Personligt stoppede jeg for et par år siden, da jeg havde fået nok af den manglende sportslige udvikling. Ståle og CV (og Wiggen og resten af folkene i og omkring truppen) har dog gjort det rigtig godt det sidste års tid, og det kan godt være jeg vil besøge Parken, lidt oftere end de ca. ti gange, jeg i gennemsnit har været derinde, de sidste par sæsoner.
Hvor har Ståle i øvrigt sat i perspektiv, hvor begrænset en træner Hans Backe var for os. Backe havde flere midler, var med i en (på alle fronter) medgangstid, og alligevel formåede han kun at bibeholde den sportslig status, Hodgson på 7-8 måneder havde bragt os op på.
"Jeg har ikke helt så travlt med at skulle i Parken eller må bare se kampene på TV. Min kæreste har fået det lidt nemmere hvis hendes familieplan ikke lige passer ind i FCK’s kampprogram"
- Jeg skal se kampene. Ellers går jeg ned. Jeg tror det hænger nærmere sammen med dine personlige prioriteter, end ligaspændingen, at du fravælger visse kampe.
"Guldfesten for det mesterskab man har vidst FCK ville vinde siden september måned, får nok svært ved at få folk helt op og ringe"
- Mjae, men guldfesten var da heller ikke noget at skrive hjem om, sidste sæson. Og vi lå ikke engang til at vinde det, da der var vinterpause.
"... men jeg syntes faktisk FCK er ved at være så suveræne at det er skidt"
- For det første: Ro på, Skipper. Det er ti kampe, det her, ikke flere sæsoner. For det andet: Hvorfor skulle det være skidt, at man kan fremvise en positiv sportslig udvikling?
"Mon ikke også det kan får mange spillere til at ville prøve noget mere hvis di får chancen, for fjerde mesterskab i træk er måske ikke den vildeste motivation CV kan lokke med"
- Hvor mange af de spillere vi henter, har vi i 4-5 år ad gangen? Ikke ret mange, vel? Til gengæld giver det os bedre muligheder for at hente spillere, fra "andre hylder" end vi har været vant til.
man 27. sep 2010
Bare lige for at give lidt moralsk støtte før ChL.
http://www.sporten.dk/su…lbage-i-fck
Og han tror FCK bliver nr. 2 i puljen!
Thanks for the visit Atiba :)
http://www.sporten.dk/su…lbage-i-fck
Og han tror FCK bliver nr. 2 i puljen!
Thanks for the visit Atiba :)
NEJ til slutspil i SuperLigaen - det er en joke!!!
Topplaceringerne skal ALTID afgøres via normal struktur.
man 27. sep 2010
Hvor har Ståle i øvrigt sat i perspektiv, hvor begrænset en træner Hans Backe var for os. Backe havde flere midler, var med i en (på alle fronter) medgangstid, og alligevel formåede han kun at bibeholde den sportslig status, Hodgson på 7-8 måneder havde bragt os op på.
For 2 år siden lignede Ståle selv, en træner der var gået i stå. Han magtede ikke rigtigt at løfte holdet og udvikle spillet og konceptet (resultaterne fejlede dog ikke noget). Men det er som om at han besluttede sig for, ikke bare at være endnu en træner i rækken af FCK-træner. De sidste 1½ år har været RIGTIGT gode. Her tænker jeg ikke så meget på resultater, men på spillet og udvikling af spillekoncept. Det er jo blevet en fornøjelse at følge kampene. Jeg ser tilgangen af Pospech som nøglen til denne udvikling. Det har gjort at FCK er blevet et mandskab med langt flere ideer offensivt, meget større tryk på modstanderne, meget mere "spillende" fremfor boldflyttende og, sidst men ikke mindst, meget spilstyrende. Man overlader ikke længere meget initiativ til modstanderne.
Det hele er jo så blevet gjort let for Ståle, da i tilmed også har en sportsdirektør, der laver få fejlskud og har et rigtigt godt øje for trupsammensætning. (Alene det at han bare erstatter Hutchinson i første forsøg, taler jo sit eget tydelige sprog).
Jeg kan godt følge Bløde Babsers frygt for, at man sejrer sig ihjel. En liga uden nerve er gift for både spillere, ledere og tilskuere. Det er nerven og spændingen der er produktet. Uden det ender man i en situation med ligegyldighed. Nu har vi vores eget at slås med i BIF, men jeg kan sagtens forstå, hvis FCK´ere får svært ved at finde glæden og motivationen uden spænding. Især hvis man i foråret ikke har europæisk bold at fornøje sig over. Men det er jo ikke FCK´s skyld, at ingen magter at udfordre...
BIF - Gør krise til en højere kunstart! Også der er vi Danmarks bedste...
Ved læsning af BIF-nyheder kan følgende med fordel afspilles: http://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
Lockhart indtil 3. august 2011
man 27. sep 2010
"Er vi i øvrigt ved at sejre os ihjel i superligaen?"
- Efter otte sejre? Nej, ikke rigtigt. Jeg ved godt hvor du vil hen, men slap nu lige lidt af.
Det er nu mere efter to mesterskaber, det seneste ret sikkert og en start på den nye sæson som ikke lugter af der nogensinde bliver spænding.
- Jeg skal se kampene. Ellers går jeg ned. Jeg tror det hænger nærmere sammen med dine personlige prioriteter, end ligaspændingen, at du fravælger visse kampe.
Svært at sige. Jeg vil nu stadig også gerne se alle kampene, men jeg tror altså der er mange andre end mig der ikke får samme kick når nu det eneste der er på spil er om man fører med mange eller rigtigt mange point.
- For det første: Ro på, Skipper. Det er ti kampe, det her, ikke flere sæsoner. For det andet: Hvorfor skulle det være skidt, at man kan fremvise en positiv sportslig udvikling?
Det er da heller ikke skidt at man bliver bedre og bedre, det er skidt at konkurenterne samtidigt bliver dårligere og dårligere. Jeg får derfor mest mine FCK kicks i forbindelse med CL pt.
Jeg syntes jeg kan mærke en afmatning på mig selv og andre når det kommer til ligaen. Jeg er der ikke endnu, men jeg frygter at foråret kan føles som en lang serie af træningskampe.
- Hvor mange af de spillere vi henter, har vi i 4-5 år ad gangen? Ikke ret mange, vel?
Nej,cyklusen er kortere. Jeg kan dog godt frygte at den bliver endnu kortere.
Men hey; vi er virkelig ude i luksusparanoia.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others.
The same applies when you are stupid.