"Der er så ikke helt korrekt, at den skotske liga er blottet for spænding. Celtic og Rangers´ parløb gør da netop hver eneste kamp meget vigtig, da man må formode at rivalen får 3 point. Der er med andre ord ikke råd til dumme pointtab, hvis man vil være mester"
- Det er jo ikke diskussionen. Eller eksemplet, for den sags skyld. Rangers blev mestre ni (9!) år i træk. Jeg vil gerne vædde på, at de i et par af de sæsoner, har været lige så overbevisende i forhold til de andre hold, som FCK er det nu. Men det kostede ikke på interessen for dem. Det var den om eksemplet. Diskussionen er den, at FCK qua udsigten til at kunne vinde sit tredje mesterskab i træk, dræber nerven i superligaen (og dermed gøre det produkt, herunder sig selv, uinteressant). Den hopper jeg ikke på. Jeg ved ikke om der findes fortilfælde, der bekræfter påstanden, men der findes i hvert fald mange, der ikke gør. Og så passer det i øvrigt ikke, at den danske liga er blottet for spænding. De sidste par sæsoner har da været jævnt spændende med i hvert fald to guldkandidater pr. sæson, og i den første af dem skilte seks point nr. 1 fra nr. 3.