Det er i øvrigt en kæmpefejl at koge det ned til dette efterår. Problemerne var tydelige i foråret også, men her blev vi reddet af Corner og Zanka, der kunne holde sammen på fundamentet.
Vi så i Amsterdam, hvordan Zankas fravær betød et defensivt kollaps.
Jeg er såmænd med på, at vi ikke kan blive mestre hvert år, selvom vi rent faktisk bør være i stand til at dominere som Celtic, Basel og Rosenborg i sin tid. Rent faktisk er det temmelig ringe, at vi hvert tredje år. Kun én gang har vi hentet tre mesterskaber i træk, og vi skal kun nogle få sæsoner tilbage for at finde to sæsoner uden mesterskab.
Ståle skal selvfølgelig italesætte det svære i at finde erstatninger, men det er fandme sølle, når han selv kan skræddersy truppen. Og det kan han i den grad efter danske forhold.
Derfor skal han ud. Vi har spillet ringere og ringere i helt kalenderår efterhånden. Pilen peger kun nedad i ligaen, og på Ståle i klubben.
At han har spillet uafgjort mod Barcelona engang, er det åbenbart ret ligeglade med i Haderslev, Farum, Lyngby, Odense, Hobro og Horsens. Og det er jeg i den grad også.
Han har ikke evnerne til at skabe en offensiv struktur, og hvis han ikke selv kan se det, så må bestyrelsen jo fortælle ham det ved at vippe ham ud.
Det kommer formentlig ikke til at ske, for generelt har Ståle jo været god til at skabe sig en for fuldkommen magtposition rent sportsligt. Jeg sætter min lid til NCH, men hvor meget magt og vilje han har, er jeg i tvivl om.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.