Snak

Mere indhold efter annoncen
moderator
Derfor skal en overskrift stadig være passende og repræsentativ. Jeg har også fået nok af Ståle, men jeg vil da under ingen omstændigheder tillægge, stigmatisere og påtvinge andre FCK-fans den holdning, som du gør i dette tilfælde.

Jeg påtvinger ikke andre min holdning og stigmatiserer ikke nogen. Overskriften står indtil videre. Den skal nok blive ændret på et tidspunkt. Hvis man får ondt i bagdelen af det, så er man temmelig følsom.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
@Plankeværket

Du har ret, jeg overså lige den nederste linje.
København
Det er en ekstremt stigmatiserende overskrift. Og den påtvinger andre, at dele holdningen. Stay woke!
Trådens overskrift er fuldt dækkende for, hvad der diskuteres lige for øjeblikket.

Man kan være enig eller uenig, men som overskrift er den spot on.

OG så er det langt bedre end opfordringen til at blive kusk :-)

Vedrørende listen over fejlkøb, så er den ubehagelig lang. Jeg tror, at problemet har været, at man (læs SS) på et tidspunkt har troet på egen ufejlbarlighed efter en række succestransfers ind og ud. Troen på egen ufejlbarlighed har medført, at der ikke er blevet stillet de rette spørgsmål, ligesom der ikke er blevet foretaget de rette vurderinger af, om spilleren har evnerne og om han passer ind i konceptet. Og det svigt viser sig nu at være dyrt.

Som en detalje mener jeg ikke, at Gregus er et fejlkøb, ligesom Lüftner i den ideelle verden havde fået tid til at spille sig ind i systemet. Resten af listen er trist læsning.

En tankeeksperiment er at forestille sig, at hele holdet på bedste ManU stil styrtede ned med et fly, hvorefter der skulle skrives en nekrolog om deres tid i FCK. Hvor mange på det nuværende hold kunne skrive noget rigtig positivt om som spillere for FCK ? Enkelte ja, men for de flestes vedkommende ville det være noget med et "uforløst potentiale", hvis man ikke direkte skulle bruge ordet "flop".

Og det pisser mig af, at vi uge efter uge stiller med sådan et hold. Og pilen peger stadig kun én vej - Bård Wiggen eller ej.
Hvornår skal "Ståle raus!", og hvem skal afløse ham i rollen/rollerne?

Vh.

Adriaanse
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Gregus er vel et fejlkøb, hvis man ikke har tænkt sig, at han skal spille ud fra sine spidskompetencer.
Ikke at jeg synes han er dårlig, tværtimod, han er hamrende dygtig, men han er vel bare en lidt for "elegant" type til vores midtbane, der alle dage har bestået mere af rugbrød end flair.
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art." - Grand Admiral Thrawn https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g
Ståle, Bliv.
Jeg er ikke sikker på, at Gregus blev købt ind som "rugbrøds-spiller", og han er da også blevet brugt på andre positioner/roller. Han har så grundet karantæner og skader været ude i perioder, men jeg anser ham ikke som fejlkøb. Men vi kan være enige så langt, at hans helt åbentlyse kvaliteter fortsat synes uforløste.

Vedrørende en afløser for Ståle, tror jeg ikke, at det er helt umuligt at tiltrække en kvalificeret træner til den førende skandinaviske klub med ambitioner om ChL og et efter omstændighederne fornuftigt lønbudget. Der er i Nordeuropa andre trænere end Ståle og Åge Hareide. Jeg havde ikke hørt om Ariel, da han blev introduceret, hvilket enten kan betyde, at jeg er et uvidende fjols (sikkert rigtigt), men også kan være udtryk for, at der rent faktisk er trænere i Nordeuropæisk fodbold, der godt kan blive fristet af FCK. Jeg tror ikke, at vi er så latterlige internationalt, at vore muligheder kun består af Hjulmand, David Nielsen og Allan Kuhn.
Synes det er historieløst at kritisere Repos overskrifter.

Det er hans egne ord, i hans egen tone, for hans egen regning, sådan har det ganske tydeligt altid været og det tror jeg godt alle er klar over.
Vi har haft massere af forskellige sjove/spøjse/bitre/vrede/jublende overskrifter gennem årene og de er en væsentlig del af vores historie/tradition herinde (ligesom repos selv er det).
FCK-Ståle Raus! er vel i virkeligheden en reference til en overskrift vi har haft herinde tidligere for år tilbage (hvis jeg husker ret).
Synes folk skal vente indtil de har skrevet halvt så mange indlæg som repos har i fck-tråden, før de begynder at blande sig i hans privelegie som trådstarter.

On topic.
Wiggen kommer til at få svært ved at redde os på kort sigt, medmindre han kan trylle Pieros 10 centimeter højere, 20 kg tungere og give ham evnen til at heade til en fodbold.
CCCPbold: Nej, det er jo netop ikke dækkende, når det er et direktiv. Havde der været et spørgsmålstegn i stedet for, så havde den ramt hovedet på sømmet.

Ift. fejlkøb så er den mest åbenlyse selvfølgelig Pavlovic. Manden skulle kunne det samme som Nicolai Jørgensen - det kan jeg ikke se, og jeg tror heller aldrig, at det kommer til at ske. Som jeg ser det, skal der hentes to nye angribere. Pusic fungerer heller ikke i længden.

Edit: Gregus er uden tvivl et fejlkøb. Han har spillet elendigt (indtil fornyligt), og hans kvaliteter matcher ikke det, en FCK-midt skal kunne. Vi bør hurtigst muligt sende ham til Torino, så vi kan få bare et lille millionbeløb i kassen som kompensation for alle de penge, vi skal bruge på nye spillere, før vi kan vende tilbage til tidligere tiders topniveau. Ståle siger, vi skal have tålmodighed, men jeg tror simpelthen ikke på, at vi kan på hjulene ordentligt i gang, når de fleste spillere helt tydeligt er fejlcastede.
Annonce