Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg tror ikke at der bliver hentet en centerforsvar til sommer, medmindre man vælger at smide Lüftner eller Vavro ud. FCK har 3 naturlige centerbacks også Boilesen, som kan gardere. Bjelland kunne ellers være drømmen.
København
Hvad skulle Bjelland dog i FCK? Han spiller fast i championship, og mere eller mindre fast på landsholdet efterhånden. Han er sikret en plads i VM truppen som tingene er nu, så hvorfor skulle han dog tage et skridt ned af rangstigen og sætte det hele over styr. Mon ikke han nærmere skal et skridt opad, hvis han vælger at skifte væk efter VM?

Hvad skulle Bjelland dog i FCK? Han spiller fast i championship,




Folk overvurderer tit The Championship. Du får det til at lyde som om han spiller i Premier League. Han spiller i Brentford hvor han får en løn hvor FCK sagtens kan være med. Han kan jo sagtens bevare sin plads på landsholdet hvis han skifter til FCK. Det har vi blandt andet set med William Kvist. Der kunne også være familiære grunde til at vælge FCK.
Forza Napoli Sempre!
Nej, jeg overvurderer bestemt ikke PS. Jeg kan bare ikke se, hvilke argumenter der skulle være for at skifte til en superligaklub som højest sandsynligt ikke engang skal spille med om mesterskabet, når man spiller fast i England og tilmed er på landsholdet og har udsigt til en sikker VM plads.

Med et godt VM til sommer, vil Bjelland nok være i søgelyset hos en del større klubber fra Premier League etc.

Nej, jeg overvurderer bestemt ikke PS


PS? Det virker til du overvurderer The Championship. Jeg skriver også at det ikke er vanvittigt oplagt for Bjelland at skifte til FCK. Jeg ser ham ærlig talt også i en bedre klub som det ser ud lige nu. Men meget kan nå at ske frem til sommer. Hvis han føler det er på tide at vende hjem og kan få en vigtig rolle hos FCK, samt ikke får tilbud fra større klubber, så kunne det godt ske.
Forza Napoli Sempre!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Enig med MC89 her.

Og så er Bjelland altså kun 29 år.

Han har lige været med til at spille landsholdet til VM i et midtforsvar der har været stærkt og lukket ganske få mål ind - navnlig efter han kom til.

Der skal gå meget galt de næste 7 måneder hvis han skal spille SL.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
PS? Det virker til du overvurderer The Championship. Jeg skriver også at det ikke er vanvittigt oplagt for Bjelland at skifte til FCK. Jeg ser ham ærlig talt også i en bedre klub som det ser ud lige nu. Men meget kan nå at ske frem til sommer. Hvis han føler det er på tide at vende hjem og kan få en vigtig rolle hos FCK, samt ikke får tilbud fra større klubber, så kunne det godt ske.


Der skulle have stået CS :) Anyway, hvor mener du at jeg overvurderer Championship?

Min pointe er blot at jeg ser det som meget usandsynligt at Bjelland skulle have en interessere i at skifte hjem til FCK (især i deres nuværende position/forfatning), da det netop er nu hans karriere topper med fast spilletid i England (i en liga som trods alt er minimum på niveau med den danske) og tilmed har været med til at spille Danmark til VM.

Hvorfor skulle han føle at det er på tide at vende hjem? Det er jo et tænkt scenarie som kan siges om alle danskere der spiller i udlandet, så medmindre han har været ude decideret og sige at han har hjemve, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være en faktor? Mon ikke han som sagt stiler mod et skifte opad, og ikke henad, og nok først til sommer efter VM, hvis det endelig skal ske at han ønsker at komme væk fra Brentford?

Mon ikke han som sagt stiler mod et skifte opad, og ikke henad, og nok først til sommer efter VM, hvis det endelig skal ske at han ønsker at komme væk fra Brentford?


Jo selvfølgelig vil han nok gerne det. Det virker til han gerne vil prøve noget større end Brentford til sommer. Hvis man kun holder Brentford op imod FCK, så vil jeg mene at FCK er mere attraktiv. Men hvis han får tilbud fra en Premier League, eller en Bundesligaklub, eller noget lignende, ja så er der ingen tvivl om hvad han vil vælge. Hans spillestil passer også godt til hollandsk fodbold. Jeg har tænkt at klubber som Ajax eller Feyenoord kunne være interessant for ham. Han kender også ligaen fra da han var i Twente. Jeg tror også han ender i en bedre klub end FCK, men et skifte til FCK kunne dog også ske til sommer, hvis flere ting flasker sig.
Forza Napoli Sempre!
...men et skifte til FCK kunne dog også ske til sommer, hvis flere ting flasker sig.


Jeg er nysgerrig på hvorfor du mener dette?

Jeg ser det som næsten urealistisk at han skulle ønske at skifte tilbage til Superligaen på nuværende tidspunkt og som tingene er nu.. Kan som sagt ikke se et eneste godt argument for at dette skulle ske.


Jeg er nysgerrig på hvorfor du mener dette?


Det synes jeg ellers jeg har forklaret:-) Jeg forholder mig også meget pragmatisk og skriver at det ikke virker særlig sandsynligt p.t., men at det selvfølgelig kan lade sig gøre. Der er sket noget større transfer overraskelser end at Bjelland skulle skifte fra Brentford til FCK. Han fylder 30 år til sommer og har flere børn. Det kan være han vil hjem med familien, samt være en vigtig profil på et FCK hold der har ambitioner om at rejse sig hurtigt igen. Men lad os ende den her. Du må have en fortsat god aften:-)
Forza Napoli Sempre!
Annonce