Redigerettors 23. nov 2017
Nå. Det blev til det forventede nederlag. Egentlig holder vi dem fra det helt store i næsten hele kampen. Det gør det endnu mere surt, at vi så ikke er klar på deres andet mål. Det første mål er en skandale i sig selv, og det er bare noget, der ikke må ske. Altså som i aldrig nogensinde. Jeg håber Peter Ankersen får lov til at betale for deres julefrokost.
Robin Olsen: 6
En god keeper tager deres første mål. Sidder lige på. Gav desuden endnu en respost. Jeg har set mig lidt sur på ham, må jeg indrømme. Han står bare for alt andet end sikkerhed.
____________________________
Peter Ankersen: 5
Denis Vavro: 8
Michael Lüftner: 7
Nicolai Boilesen: 9
Peter Ankersen spiller en svag kamp. Udover den store fejl, bliver han flere gange fanget grundet dårlige beslutninger. Dumper alene grundet det mål, han koster, men var generelt ikke særlig god i dag. Jeg synes Denis Vavro spiller en god kamp. Kommer først på rigtig mange dueller, og han udstråler rent faktisk lidt attitude i de dueller. Lige modsat sin makker. Michael Lüftner ser så usikker ud, og jeg føler lidt med ham, må jeg indrømme. Laver dog ikke noget videre latterligt i dag og vinder også en del dueller. Et lille syvtal. Nicolai Boilesen spiller godt. Rigtig godt. Han er så klog en spiller, og ham og Benjamin Verbic viser endnu engang, at de har bygget noget på sammen. Jeg elsker, at han ikke altid bare slå indlægget, men også gerne tager et træk ind i banen, for på den måde at åbne op for løb, eller en aflevering tilbage i feltet.
____________________________
Carlo Holse: 6
William Kvist: 8
Uros Matic: 6
Benjamin Verbic: 9
Carlp Holse started fint, men det var skidt derfra. Den rolighed, han havde i starten, forsvandt fuldstændig. Masser af boldtab og dårlige beslutninger. Mister desuden sin mand ved deres første mål. Selvom Peter Ankersen er på ferie i siden, må man gerne følge med i spillet. William Kvist er god, når han er sekser. Når han intet ansvar har offensivt. Det må give Ståle Solbakken grå hår, at han tydeligt er bedre i den rolle, når det er svært at spille på den måde i vores normale taktik. Uros Matic var bare sløj. Som jeg skrev, så har han en absurd måde at bruge sin krop på. Bliver skubbet væk af alt og alle og tøver konstant i duellerne. Benjamin Verbic var dårlig i starten. Han kunne slet ikke få kontrol over bolden. Ikke desto mindre var han vores farligste mand igen og han spiller med et voldsomt overskud i dag. Hvor har vi dog manglet ham i ligaen. Han er vores bedste mand, og fortsætter han det her niveau, så har vi et godt salg til sommer.
____________________________
Carlos Zeca: 6
Pieros Sotiriou: 7
Carlos Zeca kunne ikke i den rolle. Han var hverken med offensivt eller defensivt. Det lykkedes bare ikke. Han bragte ikke noget stabilitet, og han var intet værd offensivt. Pieros Sotiriou havde umulige vilkår, og kun hans konstante pres og fight sikrer ham et lille syvtal.
____________________________
Martin Pusic: UB
Kasper Kusk: UB
____________________________
Ståle Solbakken: 6
Hans taktiske justering lykkedes ikke, og jeg er stadig sur på ham. Omvendt virkede hans justering, hvis man fokuserer på, hvordan FCK lukker russerne ned i åbent spil. Eksempelvis ved at William Kvist havde den klare opgave at lukke hullet foran forsvaret. Med en spiller, der kan mere offensivt end Carlos Zeca, kunne det måske have lykkedes og givet mere end som så. Jeg ved det ikke, men fik vist lige argumenteret for, at justeringen virkede. Pas. Svært at give en karakter til ham, synes jeg.
København.