Snak

Mere indhold efter annoncen
Boilesen
Vavro
Zeca
Falk
Erik

Gregus
Kvist
Sotiriu
Kusk
Keita

Holse
Amankwaa
Thomsen
Matic
Pierre
Stephan
luftner
Pavlovic

Bedste gruppe øverste. De fem bedste er potentielt rigtig gode.
Profiler som: Robin Olsen, Ankersen, Johansson, Verbic, Santander. (Antonssen, Toutouh & Høglig er også ved at havde spillet deres roller færdige)


Det er så vidt jeg har forstået kun Robin Olsen og Ankersen, som har fået ´lovning´ på at blive solgt til sommer. Verbic har dog kun 1,5 år tilbage af kontrakten, så medmindre der bliver lavet en ´NJ-forlængelse´, så er han nok også solgt til sommer.

Santander har kontrakt til sommeren 20 og Johansson skal nok bruge det meste af foråret på at komme op i omdrejninger igen, så han bliver nok ikke solgt.
København
Boilesen, Falk, Zeca, Keita, Pieros og Santander, tror jeg bliver de bedst spillende næste sæson.

Jeg kan ikke rigtigt vurdere vores forsvarsspillere, men mon ikke Ståle nok skal få styr på den del, det er trods alt hans spidskompetence.
Målmandsposten er et stort spørgsmålstegn.

Jeg tror generelt at mange af vores spillere vil begynde at se bedre ud, når vi igen har en kerne af spillere der kan bære holdet.
Pavlovic fx synes jeg overordnet set ikke er god nok, men hvis spillet på hele holdet kører, og man får serveret ham den rigtige type afslutningsmuligheder så kunne han sagtens score massere af mål for os.
Kusk er også en rigtig medvindsspiller.

Matic synes jeg er i overskud, så hellere bruge tid på at få Keita i gang end ham.
Keita virker som en ret idéel spiller for os rent typemæssigt, så må vi håbe at hans tur i det svenske har pillet de værste børnefejl af ham.
https://youtu.be/ZxsLNUBzxk4

Holse bliver der investeret spilletid i i år, forhåbentligt begynder han at være rigtigt spændende i løbet af næste sæson.

Det kunne være rigtigt fint også at få testet Roerslev ordentligt af inden Ankersen smutter.
Jeg håber, vi får ryddet ud og får en mere strømlinet trup, hvor man ikke har fem-seks kanter siddende, hvor niveauforskellen er så voldsom. Lad os få tre stærke kanter og så et enkelt spørgsmålstegn, som kan sidde som decideret reserve. Kunne sagtens være en af de unge. Jeg orker heller ikke flere passegere, som kun kan spille i enkelte kampe. Kasper Kusk skal ud. Nicolaj Thomsen kan passende være tredjemand i resten af sæsonen, så vi kan finde ud af, hvad han egentlig kan. Lykkedes han, skal vi have én god, venstrebenet kant til sommer.

Som udgangspunkt tror jeg, vi skal have en kant, en højreback, en målmand og forhåbentlig et skur til angrebet. I hvert fald hvis Federico Santander også ryger, som jeg tror og frygter, han gør. Kanten ved I, hvem skal være. Resten er jeg et spørgsmålstegn på. Vurderer man, at Mads Roerselv ikke kan agere reserve, så skal vi have en til den plads også. I så fald undres man over, at man smed en lang kontrakt i hovedet på ham.
København.
Verbic er også levet lovet at han skal afsted til sommer, forhåbentligt laver han den NJ/Zanka forlængelse af kontrakten, men ellers håber jeg også på at vinterpausen bliver brugt på oprydning af truppen.

Høgli tager hjem for at drikke kaffe, Kusk, Toutouh og Danny er vel også på vippen, og som Schelden er inde på så kommer Keita tilbage, hvilket nok giver en mand for meget på midten.

Måske det ville være smart at starte den udskiftning som egentligt var planlagt til sommer, kommer der et godt tilbud på Robin, så vil jeg være relativt tryg ved at have SA på mål i foråret, med mindre der dukker en erstatning op til vinter, Grytebust ??.

Og så er jeg stadig ikke sikker på det centrale forsvar selv med Erik J tilbage
“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.” ― William Gibson 12-8
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det med at rejse næste sommer - det kan jo tænkes at en fyr som Ankersen kan se en ide i at blive en sæson mere. Hvis foråret bliver et hvor mesterskabet alligevel er tabt og pokalen er eneste ting at spille for, er hans mulighed for at sælge sig selv måske bedre ved at blive et år mere og blive solgt fra et højere niveau.
Det samme med Santander.

Kampen i går gjorde mig i øvrigt glad.
For den anden halvleg viste at spillerne ikke er så dårlige som Flemming Povlsen typerne gerne vil gøre dem til, men rent faktisk højeste niveau af superligaen når de er klar til at spille frit.
Desværre kan de jo allerede i næste kamp blive ramt af krisefølelse og præstationsangst igen, så ingen grund til at overfortolke betydningen af anden halvleg. Det kan blot konstateres at det niveau de leverede der med afstand er over hvad andre danske hold kan byde på.
Det kan så ikke bruges til noget hvis det viser sig at være en engangsforestilling.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Forstå mig ret, FCKs spil i de sidste 30 min i går var klasse! Men jeg er ikke helt med på fortolkningen om at det er mange længder bedre end alle andre hold kan drømme om. Altså, hvad er det lige der gør det bedre end f.eks. Nordsjællands første halvleg eller bare Silkeborgs første halvleg begge mod betydeligt bedre forsvar, der stadig havde en tro på den kamp de var med i. Jeg syns vi skal mane til besindighed og ikke på den måde opfordre til AGF hysteri pga. en god halv time.
Nu skriver jeg ret tydeligt og af flere gange at det ikke er noget vi kan regne for FCK´s niveau herfra, så hvordan du kan komme det i AGF/Brøndby kategorien må du selv rode med.

Jeg har ikke set samtlige kampe i suppen i år, så en påstand om at nogle andre hold i en vilkårlig kamp har været endnu bedre må være hvad det er.
Jeg har dog set rigeligt med Bif kampe, et par FCM kampe og et par FCN kampe. Også dem hvor de generelt har fået bedst kritik for kampene efterfølgende. Der var ikke noget der der var på det niveau FCK var på i anden halvleg i går.
Og så lad mig da lige gentage; jeg forventer ikke at det er hvad vi ser fra FCK fremadrettet. Jeg anser det som et resultat af noget forløsning og en god dag på kontoret.
Jeg forventer de allerede i næste kamp mod FCN får det meget vanskeligt og vi igen kommer til at tale om hvor meget de mangler.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Præcis, mange er enige om at det bliver virkeligt svært mod Nordsjælland næste gang, så hvorfor syns vi det, hvis de faktisk har det højeste niveau i suppen?
Derudover tager jeg jo ikke de bedste halvlege i denne sæson som eksempler, men blot de bedste denne runde (og FCM mangler stadig at spille). Så hvad er det lige der gør at du mener denne præstation var bedre end hvad alle andre i suppen kan på deres bedste dage? Eller bare hvorfor denne præstation var bedre end SIF og FCN?
Mht centerforsvaret. Luftner tror jeg ikke på i FCK, han er en fit Pelle Nielsson light. For tung, og mangler den fornødne aggressivitet.
Vavro derimod besidder alle de egenskaber der skal til for at blive klasse i FCK. Men det kræver en god makker, det er Erik.

Vi spillede ikke den bedste kamp jeg så i går. FCN var bedre. Så, jeg tænker vi kan få det rigtig svært. Både Vavro og Luftner har svært ved at dække småspil i feltet, vi så det både mod Moskva og Lyngby, de er hverken tæt nok på - eller dækker de rigtige rum.

Nå. Jeg har svært ved at vurdere hvor gode vi egentlig var. Santander løftede os og Lyngby faldt sammen. Jeg synes på intet tidspunkt vi så velafstemte ud, men slipper man vores offensiv løs i en slikbutik kan de trods alt godt rage til sig.

Det bliver dog skønt at se Boile+Verbic på den ene flanke og Peter+Falk på den anden. Det kommer til at give FCM problemer.
Annonce