Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg missede for første gang i år en kamp, så tror bare jeg holder mig væk fra nu af.

Hvordan spillede Matic? Bedømt på kommentarerne hér var han ringe men han så umiddelbart ud til at være med i en del chancer (og lækkert mål - man var nok blevet hentet af den blå vogn for en uge side, havde man sagt at Nikolaj Thomsen ville lave et dybdeløb, efterfulgt af tunnel via hælafleveing, for at se Matic sparke dybt i kuglen og score). Det er vel Kvist som starter søndag men hvis det fungerede i går med Matic, holder han måske Kvist ude.

Spændende også hvad Ståle gør søndag når Pieros er tilbage, Santander ligeså og Pavlo med to basser i går...
Præstationen mod Lyngby var fremragende. Andre hold har også spillet fine kampe, men det ændrer ikke ved, at det var en rigtig god kamp, også selvom LBK ikke er den mest skræmmende modstander i Suppen.

Problemet er blot, at vi på udebane har været i stand til at hente lige nøjagtig 7 point, hvilket er på niveau med AGF og Randers. I det lys er det imponerende, at vi i det hele taget er i top seks.

Så længe holdet mentalt er ud af stand til at komme tilbage i udekampene, når de kommer bagud, så bliver det en lang og trist sæson.

I "gamle" dage var en af styrkerne, at holdet altid blev ved og som oftest mosede et mål ind i de sidste 5-10 minutter, hvorefter vi kunne tage mindst et point og oftest alle tre. Nu taber vi 0-1 mod Odense efter 89 minutter, hvor vi stort set er i fuld kontrol (http://www.superliga.dk/kamp/2017-2018/oktober/ob-fc-kobenhavn). Holdets manglende evne til på udebane at levere på et konsistent niveau har kostet guldet.

Jeg mener fortsat, der FCK´s trup på trods af den mærkværdige sammensætning fortsat er den trup i ligaen, der besidder den største individuelle kvalitet. Det nytter bare ikke noget, når holdet ikke vinder kampene på udebane.

Præcis, mange er enige om at det bliver virkeligt svært mod Nordsjælland næste gang, så hvorfor syns vi det, hvis de faktisk har det højeste niveau i suppen?


Det giver næsten sig selv.
Det var en kommentar til kampen i går; ikke en forudsigelse om fremtidens niveau - tværtimod. Undrer mig over hvordan du kan misforstå det.

Så hvad er det lige der gør at du mener denne præstation var bedre end hvad alle andre i suppen kan på deres bedste dage? Eller bare hvorfor denne præstation var bedre end SIF og FCN?


Så ikke FCN, så der er den lille usikkerhed at de kan have leveret på et højere niveau end de normalt gør.
Mht Silkeborg og alle de andre kampe jeg har set i suppen i år, er det spillet på det fleste parametre der var på et højere niveau i anden halvleg.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Costacurta83

Matic var ikke imponerende, tror sagtens Kvist kan gøre det bedre, selvom jeg ikke er den store tilhænger af Kvist. Begge burde bænkes efter min mening.

Pavlovic lader til at være Ståles yndling, hvilket jeg er ret ærgerlig over. Han spiller så hamrende elendigt. Trods to kasser i går, så synes jeg ikke han er flad femmer værd. Han skal have alt for mange chancer og kan ikke meget på egen hånd. Men Ståle har selv gjort det svært, Pusic og Pieros er jo endnu dårligere
CCCPbold

Jeg mener fortsat, der FCK´s trup på trods af den mærkværdige sammensætning fortsat er den trup i ligaen, der besidder den største individuelle kvalitet. Det nytter bare ikke noget, når holdet ikke vinder kampene på udebane.

Jeg kan nævne få på vores hold som jeg vil sætte prædikatet kvalitetsspiller på. Mener du seriøst vi har det bedste hold i ligaen?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg er faktisk enig. Spiller for spiller har vi superligaens bedste trup. Forskellen er, at både FCM, FCN og Brøndbys har mindst 18 spillere der passer perfekt til systemet.
Vi har tidligere haft hold, hvor vi på stort set alle pladser havde den bedste spiller i SL. Det har vi ikke i dag. Men samlet set, så er det min opfattelse, at vi på de fleste pladser individuelt står stærkt i forhold til andre klubber.

Problemet er "blot" at flere af spillerne tydeligvis har det svært med systemet, ligesom holdet ikke er balanceret og ej heller har det overskud, der skal til. Vi er i alt for mange kampe skrøbelige, hvilket er en mental ting.

Så ja, jeg mener faktisk, at vi har nogle gode spillere. Ikke et godt hold, men nogle gode spillere.

Det er ikke det samme som, at jeg ikke ønsker mange spillere udskiftet. Og det er heller ikke det samme som, at jeg synes at holdet har præsteret acceptabelt i denne sæson.
Problemet er "blot" at flere af spillerne tydeligvis har det svært med systemet, ligesom holdet ikke er balanceret og ej heller har det overskud, der skal til. Vi er i alt for mange kampe skrøbelige, hvilket er en mental ting.

Så ja, jeg mener faktisk, at vi har nogle gode spillere. Ikke et godt hold, men nogle gode spillere.


Det kan også blive lidt vel hysterisk.

Alle er enige om, at selv med de vanskeligheder vi har haft, bør vi ikke ligge hvor vi gør i suppen.
Men at drage den slags konklusioner som du gør, vidner om manglende skælen til det forløb vi har været gennem

I går spillede vi uden:
Vores hovedmand i midterforsvaret
To af de tre centrale midtbanespillere der er en del af rotationen der
Vores absolut bedste kreative midtbanespiller
Vores andenangriber
Dertil kan du lægge at vores førsteangriber er på vej tilbage fra skade og spillede de sidste 25 min, vores venstre back er på vej tilbage fra skade.
Vores midterforsvar er hentet ind i en krisetid og spiller samtlige kampe uden noget rutine omkring sig

Fjern du lige Rocher, Nørgaard, Tibbling, Muktha og Kliment....sæt Larsson og Pukki på 50-75% da de er på vej tilbage fra skader og læg dertil at de havde en lang rejse og en hård udekamp for tre dage siden.....Det ville være papirstyndt hvad de ville kunne mønstre.
Så har du hvad Ståle arbejder ud fra - med en trup hvor det har været sådan hele sæsonen med skiftende navne, hvor alle former for kontinuitet er smadret pga tæt kampprogram og skade på skade.

Jeg gentager, det der er tilbage må ikke være 14 point bagefter førerholdet. Aldrig.
Det betyder bare ikke, at man helt uden at kigge på forløbet kan konkludere hvad du gør, men må være ydmyg om at en del af vore spiller kommer til at se meget bedre ud når vi forhåbentlig snart igen har en mere normal ro omkring holdet og hvem der er til rådighed.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
@BB
Det giver næsten sig selv.
Det var en kommentar til kampen i går; ikke en forudsigelse om fremtidens niveau - tværtimod. Undrer mig over hvordan du kan misforstå det.


Min pointe er at hvis du virkeligt mente FCK har vist at de har det højeste top niveau ville du ikke være så bekymret for FCN. Jeg er helt med på at det hænger sammen med at vi har set dem underpræstere så mange gange i år. Men jeg tror at FCNs gode spil vil få os til at underpræstere, fordi vi bare ikke er bedre lige nu. Altså spiller for spiller er vi klart foran, men de passer bare ikke ind og er ikke sammenspillet. Hvilket indikere at vi ikke har det højeste top niveau i denne sæson.

Så ikke FCN, så der er den lille usikkerhed at de kan have leveret på et højere niveau end de normalt gør.
Mht Silkeborg og alle de andre kampe jeg har set i suppen i år, er det spillet på det fleste parametre der var på et højere niveau i anden halvleg.


Hvilke parametre?
Min pointe er at hvis du virkeligt mente FCK har vist at de har det højeste top niveau ville du ikke være så bekymret for FCN.


Det har jeg skrevet allerede....også hvorfor jeg ikke forventer dette var vores niveau fremadrettet.


Hvilke parametre?


Defensiven, pasningsspil, pres, afslutninger til en start.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Annonce