Man kan nok godt mene, at Boilesen, Ankersen (for udskældt i forhold til stabilitet og niveau), Falk og Verbic er blandt de bedste i Suppen på deres position. Falk og Verbic på hver deres måde.
Verbics temperament har gjort, at jeg aldrig rigtigt har taget ham til mig, men jeg anerkender, at han har gjort det rigtigt godt dette efterår - bortset fra et fortsat håbløst temperament.
Zeca er nok også blandt de bedste. Jeg er i hvert fald ret overbevist om, at han vil æde ligaen, hvis der kommer styr på organisationen på holdet, og man får hentet spillere med højere kvalitet på et par af de øvrige centrale positioner.
Boilesens skadesniveau er nok en del af årsagen til, at vi kunne hente ham, men det gør ham også knap så stabil at regne med, og vi er afhængig af, at vores backs kan true - hvilket Bengtsson ikke rigtigt har evnet.
Santander bør også være blandt de bedste, men jeg vil gerne lige se lidt mere fra ham, nu han har været skadet så længe.
Robin Olsen burde være blandt de bedste målmænd, og har været det, men han har haft for mange fejl i efteråret for os.
Kvist kunne være, hvis vi spillede med tre spillere centralt, og hans opgave (næsten) alene var at ligge længere tilbage og beskytte forsvaret. Med Kvist skal der findes en løsning, som man fandt med Ulrik Laursen version2, hvor der ikke længere skal forsøges skabt så meget fra ham, for at Kvist igen kan blive så "usynligt" dominerende, som han var før han skiftede væk.
Jeg er ikke sikker på, at Zeca helt har det offensive flow/blik for at søge rette præcise dybe stikning, komme i rette offensive løb i feltet mv., som en makker til Kvist bør have i vores system - og det modsatte er i hvert fald slet ikke tilfældet.
Jeg køber fint, at vi faktisk har nogle kvalitativt rigtigt gode spillere på flere positioner.
Men man skal kunne stole på sin centrale stamme, og hvis ikke man kan, kan Falk og Verbic lege nok så meget de vil med modstanderne, uden det fungerer.
Organisationen, og de mangler der har været dels i det unge centerforsvar, problemer med at finde rette konstellation på den centrale midtbane og ingen stor angriber til at pille bolde ned, har ødelagt rigtigt meget.
Alene manglen på angriber har kostet dyrt, men selv Cornelius alene, havde sgu nok ikke ledt os til en førsteplads dette efterår.
Det er så også de helt centrale positioner, hvor det ikke er godt nok - og de usikkerheder har nok forplantet sig bredt. Jeg tror ikke, at ret mange spillere helt stoler på, at de andre kan løse deres opgave, og den usikkerhed er ikke god.
Edit: Det tog lidt at skrive, så der kom flere indlæg - husk dog på, at EJ (før skaden) denne sæson ikke var stabil som vi huskede ham fra sidste sæson...
Verbics temperament har gjort, at jeg aldrig rigtigt har taget ham til mig, men jeg anerkender, at han har gjort det rigtigt godt dette efterår - bortset fra et fortsat håbløst temperament.
Zeca er nok også blandt de bedste. Jeg er i hvert fald ret overbevist om, at han vil æde ligaen, hvis der kommer styr på organisationen på holdet, og man får hentet spillere med højere kvalitet på et par af de øvrige centrale positioner.
Boilesens skadesniveau er nok en del af årsagen til, at vi kunne hente ham, men det gør ham også knap så stabil at regne med, og vi er afhængig af, at vores backs kan true - hvilket Bengtsson ikke rigtigt har evnet.
Santander bør også være blandt de bedste, men jeg vil gerne lige se lidt mere fra ham, nu han har været skadet så længe.
Robin Olsen burde være blandt de bedste målmænd, og har været det, men han har haft for mange fejl i efteråret for os.
Kvist kunne være, hvis vi spillede med tre spillere centralt, og hans opgave (næsten) alene var at ligge længere tilbage og beskytte forsvaret. Med Kvist skal der findes en løsning, som man fandt med Ulrik Laursen version2, hvor der ikke længere skal forsøges skabt så meget fra ham, for at Kvist igen kan blive så "usynligt" dominerende, som han var før han skiftede væk.
Jeg er ikke sikker på, at Zeca helt har det offensive flow/blik for at søge rette præcise dybe stikning, komme i rette offensive løb i feltet mv., som en makker til Kvist bør have i vores system - og det modsatte er i hvert fald slet ikke tilfældet.
Jeg køber fint, at vi faktisk har nogle kvalitativt rigtigt gode spillere på flere positioner.
Men man skal kunne stole på sin centrale stamme, og hvis ikke man kan, kan Falk og Verbic lege nok så meget de vil med modstanderne, uden det fungerer.
Organisationen, og de mangler der har været dels i det unge centerforsvar, problemer med at finde rette konstellation på den centrale midtbane og ingen stor angriber til at pille bolde ned, har ødelagt rigtigt meget.
Alene manglen på angriber har kostet dyrt, men selv Cornelius alene, havde sgu nok ikke ledt os til en førsteplads dette efterår.
Det er så også de helt centrale positioner, hvor det ikke er godt nok - og de usikkerheder har nok forplantet sig bredt. Jeg tror ikke, at ret mange spillere helt stoler på, at de andre kan løse deres opgave, og den usikkerhed er ikke god.
Edit: Det tog lidt at skrive, så der kom flere indlæg - husk dog på, at EJ (før skaden) denne sæson ikke var stabil som vi huskede ham fra sidste sæson...
Boomer by proxy.
Synes en stork er grim med langt næb.