Det kan naturligvis kun konstateres, at vi har eller kunne have haft vores problemer mod stort set samtlige modstandere i ligaen i denne sæson. Det sagt, må pessimisten her henvise til, at det endnu, trods alt, kun drejer sig om denne sæson, og ønsket om ligastruktur derfor ikke bør vurderes på baggrund af netop kun denne. I alle andre sæsoner, siden 00/01, ville en liga med færre hold være det mest attraktive for os. Ligeledes ville det være mest attraktivt for elite/prof-fodbold, men det er, som repos nævner, vist mere en ideologisk end rationel beslutning, der forhindrer det klarsyn.
Vedr. snakken om den centrale midtbane, synes jeg ikke Mads Albæk virker interessant. Slet ikke faktisk. Som jeg husker ham, har han en ok teknik og et fint blik for spillet generelt, men er ikke en tydelig leder, en ´samlende´ figur eller et powerhouse, som der er brug for nu. Jeg har selv nævnt Mateusz Klich. Han har mere med sig, er hurtig i sin spilopfattelse, ser åbninger, kæmper for sagen og er, af det jeg har set ham, en ganske disciplineret. Men han kender intet til skandinavisk fodbold (ud over at have scoret mod det danske landshold) og kan ikke sproget... så... jeg er stadig på en Ståle Solbakken classic, at hente en gammel kending hjem. Ikke Atiba Hutchinson, selvom jeg faktisk tror, han som type ville kunne gøre det fint (ved godt, han har rundet de 35), men derimod Daniel Amartey. Det er der, min fantasi rækker til. Ikke meget længere faktisk. Daniel Amartey ville også kunne vikariere i det centrale forsvar, alt er godt.