"... hvad med Simon Gustafson, han har gjort det godt for Roda i år og startede egentligt også fint i Feyenoord"
- Han har i hvert fald scoret mange mål og lavet nogle assists, men jeg er ikke helt vild med ham faktisk. Han er ikke en iøjefaldende energisk spiller, og jeg synes han er for langsom. Han har en virkelig god pasningsfod og et godt skud fra distancen. Altså, han er god, ingen tvivl om det, men god med andre spillere omkring sig og navnlig i et andet setup, end det FCK kan tilbyde. Han kom først rigtigt i gang efter Roda fandt deres konstellation med 5 mand i en ret kompakt midtbane. Han har været god i den frie rolle, han var det ikke, da de spillede uden to defensive bag ham, på den centrale midtbane.