"... fordele pengene ud således at man tilgodeser flere hold, man skal bruge selv udviklede talenter"
- Ok? Jeg tager lige fat i noget andet først:
"Hvis du læser med tidligere så er jeg ligeglad med Europa, jeg synes at det vigtigste er at få en lige liga, da jeg mener at det er det vigtigste for interessen fodbolden generelt"
- Præmissen er, hvad der fremmer elite- og prof-fodbold, herunder kvaliteten af holdene, spillet m.m., ikke hvad der ville være rart set i et solidarisk, ideologisk lys. Der er meget klar evidens for, at penge i elite- og prof-fodbold (og sport generelt), er en afgørende katalysator for højere niveau.
"Men pengene er i Europa og derfor vil ingen storklubber (BIF, FCK) være med til de forslag"
- Så du erklærer, at de store klubber vil være modstandere af din idé, fordi pengene primært hentes i de internationale turneringer (hvilket jeg er enig med dig i), herunder forøgelsen af den kommercielle interesse for en klub, i takt med dennes bedre muligheder for at begå sig i samme. Præmissen er, endnu en gang, hvad der fremmer elite- og prof-fodbold, altså hvad der højner kvaliteten, og du mener i den sammenhæng, at du vil forringe betingelserne for klubberne og ligaen ("jeg ligeglad med Europa"), og de penge, du gerne vil dele ud af, bliver som udfald af dit ønske, betragteligt færre.
Det bliver altså en tand for dumt. Jeg ved godt, at folk bliver hys over den slags udmeldinger, og man skal hele tiden tale pænt og i yderste respekt for andres følelser og meninger, men for f.....! Vi taler jo ud fra den virkelighed, at vi befinder os i en sport, hvor professionalisme for længst har både gjort sit indtog og er afgørende for holdenes, ligaernes, sporten i almindeligheds (konstant højere) niveau, og så kommer du med et forslag til, hvordan man fremmer elite- og prof-fodbold, som dybest set er en drøm om, at man nærmer sig virkeligheden fra en fjern fortid med glade amatører.