"Jeg skrev følgende og det synes jeg nu er rimeligt klart"
- Elite- og prof-fodbold handler om at søge så højt et niveau, som muligt. Og dette kræver penge. For danske klubber er pengene er i Europa og i den kommercielle værdi, som også - i relativt høj grad - er udfald af, hvordan man kan begå sig internationalt. Det troede jeg egentlig, var en accepteret virkelighed for alle, der interesserer sig for det. Det du har nævnt, tager ikke præmissen til indtægt, men er derimod bare et ønske om et eller andet tilfældigt. Og det kan man jo bare erklære fra begyndelsen - at man ikke rigtigt orker det der konkurrenceelement, som bliver fremmet af elite- og prof-fodbold, men bedre kan lide tanken om den totale lighed. Ret skal være ret, det har du sådan set også gjort (jeg er ligeglad med Europa + de store klubber vil nok ikke finde forslaget interessant), men da giver det bare ikke mening at blande sig i snakken om netop det; hvad der er interessant for elite- og prof-fodbold i Danmark.
- Elite- og prof-fodbold handler om at søge så højt et niveau, som muligt. Og dette kræver penge. For danske klubber er pengene er i Europa og i den kommercielle værdi, som også - i relativt høj grad - er udfald af, hvordan man kan begå sig internationalt. Det troede jeg egentlig, var en accepteret virkelighed for alle, der interesserer sig for det. Det du har nævnt, tager ikke præmissen til indtægt, men er derimod bare et ønske om et eller andet tilfældigt. Og det kan man jo bare erklære fra begyndelsen - at man ikke rigtigt orker det der konkurrenceelement, som bliver fremmet af elite- og prof-fodbold, men bedre kan lide tanken om den totale lighed. Ret skal være ret, det har du sådan set også gjort (jeg er ligeglad med Europa + de store klubber vil nok ikke finde forslaget interessant), men da giver det bare ikke mening at blande sig i snakken om netop det; hvad der er interessant for elite- og prof-fodbold i Danmark.