"Ståle er lidt træt af den ekstra risiko der er ved ældre spillere, ift at man ikke kan sælge dem igen. Eksemplet var at tabet på Pavlovic er småt, mens tabet på Matic bliver stort"
- Jamen det er da også rigtigt, at det er en risiko, og at den risiko er forbundet med spillere, som ikke slår til. Men vi står i en situation, hvor vi har brug for erfaring og tydelig ledelse, der formentlig er ekstremt svær at finde blandt spillere under 25 år, hvilket formentlig også har været årsagen til, at Ståle Solbakken har forsøgt at bemande den centrale midtbanespillere med bl.a. William Kvist, Uros Matic og Carlos Zeca. Førstnævnte satsede man, jf. kontraktens udformning, ikke på at sælge igen, og sidstnævnte er jo et eksempel på, at slår man igennem i FCK, er et salg ikke det første man ønsker fra klubbens side. Men ja, Uros Matic har været dårlig, og skulle Ståle Solbakken beklage sig over noget i den sammenhæng, er det ift. den scoutingsektor, han selv er øverstkommanderende for.
Vedr. typer til den centrale midtbane: Hvis Carlos Zeca anses for at være sikker starter i næste sæson (hvad jeg selv mener), synes jeg ikke hverken Lasse Schöne eller Markus Henriksen har den rette profil som makker til den portugisiske græker. Eller, måske Lasse Schöne, men han er måske ved at være for gammel, og der kommer overordnet set til at mangle noget fysik, som også skal bruges andre steder på banen. Markus Henriksen synes jeg er alt for offensiv i sit udgangspunkt (baseret på hans tid i AZ). Måske er det anderledes nu. Stefan Johansen, hvis det var Fulham-spilleren, der mentes, er ikke for gammel, men måske også noget offensivt indstillet. Til gengæld har han power, han er sgu en fed spiller. Ham kunne jeg godt tænke mig, men ham får vi helt sikkert ikke.