Ståle Solbakken skal stadig ruskes for hans rolle som manager. Det er ikke godt med ham på den position, hvilket 4 transfervinduer under hans enerådige ledelse har bevist. Det er jo torskedumt, at helt almindelige tilhængere - og bold.dk er ikke eneste sted, hvor det sker - kan pege på, hvor der skal hentes solidt (og dyrt) ind, før konceptet virker, og først når det sker, efter fem transfervinduer, begynder der at vise sig fremgang, ved de profiler der er blevet erstattet i aksen.
Formår han at indse sine klare mangler, og alliere sig med folk som kan styrke hans rolle dér, hvor han er bedst - som træner og kulturbærer - så er det fint, og derved skabes også det styrkede fundament, som hele hans managerrolle (efter både hans eget og klubbens udsagn) er blevet oprettet til formål for. Gør han ikke, bør man kraftigt overveje, om klubben er gearet til at have så magtfuld en manager, for i det tilfælde vil man opleve flere bølgedale a la den, vi netop har været igennem. Man må være masochist eller bare foragte FCK, hvis man ønsker mere af den slags.