Hvad er der sket med dig, BB? Du plejede at være lige på kornet og relativt hård i dine konklusioner osv., og nu giver du den som forvalter af hyggelige, familievenlige betragtninger. Nå, men...
"Synd for Luftner. Troede egentlig han ville blive den unge spiller der blomstrede ved siden af en garvet makker. Det blev så Vavro der fik den mulighed i første omgang"
- Hvorfor troede du det? Jeg havde jo sagt, det ville blive Denis Vavro :) Det sagt er Michael Lüftner ikke ung, i hvert fald ikke i fodboldmæssig forstand. Med 24 år, 7 sæsoner i hhv. den bedste tjekkiske og danske række samt 50+ kampe for en række tjekkiske landshold, siden han var 15 år gammel, er der heller ikke noget der taler for, at han er ung i den forstand, at han blot er en late bloomer. Men ja, det er en skam med hans skade.
"Nu kan han så få chancen når Vavro forhåbentlig bliver skudt afsted for en masse penge i vinteren 2019"
- Det var da et absurd ønske, fra en FCK´er, som jeg formoder, ser det som noget udelukkende positivt, at der er en så god sportslig udvikling i holdet, bl.a. pga. Denis Vavros niveaumæssige himmelflugt. Så for det første bliver Denis Vavro forhåbentlig ikke skudt afsted i vinteren 2019. Forhåbentlig bliver han i FCK til sommeren 2020. Så kan man sælge ham dér for et stort beløb, med tilbageværende 2 år af kontrakten hos os. For det andet bliver det forhåbentlig ikke Michael Lüftner, som får chancen for at afløse ham. Der er tæt på intet, han har vist i FCK, som berettiger til fast spilletid. Michael Lüftner skal videre. Han fungerer ikke i FCK. Skulle Denis Vavro enten med en skade eller grundet et tårnhøjt transferbeløb være solgt fra til vinter, og ikke længere være til rådighed, og man partout skulle benytte en fra den eksisterende trup, vil det være Sotirios Papagiannopoulos, der skal ind ved siden af Andreas Bjelland. Og det endda selvom, at græsk-svenskeren ikke har imponeret voldsomt.