Snak

Mere indhold efter annoncen
Transfervinduet er lukket, der må antages ikke at rende transferfrit guld rundt. Vi har ikke en bred trup, og har 6 EL kampe i efteråret.

Det er absolut ikke ligegyldigt, om en spiller som Gregus bliver skadet.
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Transfervinduet er lukket, der må antages ikke at rende transferfrit guld rundt. Vi har ikke en bred trup, og har 6 EL kampe i efteråret.


Det er ikke udelukkende. Både N´Doye og Bjelland blev hentet på fri transfer, godt nok var det i et andet vindue, men alligevel.

Har Zeca ikke sat sig på en plads fast centralt? Har Falk iøvrigt ikke samme og Thomsen er også blevet brugt der. Med bedre virkning end hovedløse Gregus, derudover er Kvist stadig i klubben, jeg ser ikke Gregus ret relevant. Hvis du mener han skal bruges i ligaen mod svagere modstandere, har vi en klubmand som Kvist. Gregus løfter os på ingen måde og glemmer du de hovedløse kampe mod f.eks Porto? Manden er konstant overtændt og skaber intet for os i kampene udover et langskuds mål her og der.
svoger@

der er nu stadig nogle relativt prominente naven som står uden kontrakt, klart det er nogle aldrene spillere de fleste, men som stadig ville kunne lukke nogle huller hvis truppen bliver presset
“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.” ― William Gibson 12-8
Ja. Jeg mener, at Gregus har en rolle at spille. Som aflastningsspiller.
Har du glemt Kvists fejl, der ledte til pointtab i foråret?

Kvist kan formodentlig fungere i en central midtbane med 3 mand, hvor han skal agere defensivt anker. Det har han gjort for landsholdet med bravour, uanset at en del har svært ved at se det.
Men vi spiller ikke med den type midtbane, medmindre vi skal forsvare et resultat hjem.

Jeg er ikke vild med Gregus som afløser, men jeg er heller ikke vild med Kvist. Jeg har flere gange påpeget, at vi har en for smal trup.
Jeg håber, naturligvis og givetvis naivt, at Kvist finder tilbage i en god ro på banen, så han ikke laver den slags fejl, som vi desværre har set for mange af.

Både Thomsen og Falk kan i øvrigt nemt ende med at skulle spille kant. Og for Thomsens vedkommende også back. Det giver ikke meget at rotere rundt med, når de umiddelbare afløsere reelt skal agere afløsere også på andre positioner. Heller ikke selvom Holde nu ser ud til at få flere chancer.


En skade til DameN ser jeg dog fortsat som det absolut værste der kan ske. Wind skal godt nok præstere, når han er spilleklar igen, hvis vi skal kunne bygge et ordentligt angreb op uden DameN. Vi brugte sidste sæson på at konstatere, at det åbenbart ikke er muligt for Ståle at bygge et angreb op, hvor vi ikke er afhængig af et skur der kan tage de fysiske kampe, som vi kan sparke bolde efter.
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Peanuts, reel nysgerrighed. Hvem? Som er realistiske? Både i forhold til løn og om de gider?
Vi mangler vel en centerforsvarer nu, hvis ikke ham talentet vurderes at være klar til superligakampe.
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
når jeg lige skimmer transfermarkt.de igennem så ved jeg ikke om Robert Huth er klar på en tur som 3/4 valg i FCK, omvendt er han blevet 34 og vader nok ikke i tilbud
“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.” ― William Gibson 12-8
Ja. Jeg mener, at Gregus har en rolle at spille. Som aflastningsspiller.
Har du glemt Kvists fejl, der ledte til pointtab i foråret?

Kvist kan formodentlig fungere i en central midtbane med 3 mand, hvor han skal agere defensivt anker. Det har han gjort for landsholdet med bravour, uanset at en del har svært ved at se det.
Men vi spiller ikke med den type midtbane, medmindre vi skal forsvare et resultat hjem.

Jeg er ikke vild med Gregus som afløser, men jeg er heller ikke vild med Kvist. Jeg har flere gange påpeget, at vi har en for smal trup.
Jeg håber, naturligvis og givetvis naivt, at Kvist finder tilbage i en god ro på banen, så han ikke laver den slags fejl, som vi desværre har set for mange af.


Muligvis jeg er forblændet af Kvist betydning for holdet, og jeg overser hvad Gregus kan tilbyde, jeg er bare ikke imponeret. Iøvrigt af ingen af dem, men det var mere henblik på hvis man skulle vælge en af dem. Jeg har også flere gange i tråden henvist til spillere vi muligvis kunne hente netop til den centrale midt og iøvrigt også sagt, at jeg synes Falk hører hjemme på kanten og så var jeg ikke imponeret af Thomsen på kanten mod Atalanta.


En skade til DameN ser jeg dog fortsat som det absolut værste der kan ske. Wind skal godt nok præstere, når han er spilleklar igen, hvis vi skal kunne bygge et ordentligt angreb op uden DameN. Vi brugte sidste sæson på at konstatere, at det åbenbart ikke er muligt for Ståle at bygge et angreb op, hvor vi ikke er afhængig af et skur der kan tage de fysiske kampe, som vi kan sparke bolde efter.


Jeg er såmænd enig i det du skriver, og jeg tror ikke vi er så uenige. Jeg er enig i ,at en skade til N´Doye vil være katastrofalt og det værste der kan ske, (udover en skade til Zeca eller Bjelland) da vi ingen afløser ham for ham udover middelmådige spillere og en Wind der er tilbage om 2-3 måneder, så vidt jeg kan læse.

Jeg tror vi er enige i, at dette FCK hold har sine mangler på nøglepositioner og deraf mit indlæg i, at jeg håber Ståle ser på forstærkninger, selvom den unævnte spiller ikke kom alligevel, at man stadig har lidt i posen og kan se hvor der er mangler. Ellers fint indlæg Svoger.
moderator
Gregus er en fin spiller, og han virker til at have fundet sig tilpas i rollen som reserve på midtbanen. Det er jo tydeligt, han har kvaliteter i sin omgang med bolden, blik for spillet og har et godt skud. Han mangler dynamik og løb frem i banen, og det tvivler jeg på, han får bygget på.
Han kom ind og gjorde det godt mod Atalanta, og hans præstationer i sæsonen hidtil har været driftsikre. Jeg er egentlig ganske tryg ved ham, og med et hårdt efterårsprogram bliver han meget brugbar.

Og ja, synd for Lüftner. Han var åbenlyst langt fra spilletid, og desværre betyder det jo også, at han bliver vanskeligere at få skibet afsted i de næste transfervinduer. Mon ikke det bliver en retur til en tjekkisk topklub, så han kan få sparket gang i karrieren igen.

Jeg er lunken ved at hente en transferfri spiller, for vi har trods alt flere muligheder i forsvaret. Desuden er vores succesrate med den slags nødløsninger temmelig ringe.

Et hurtigt kig på transfermarkt viser, at der er flere kendte spillere på fri transfer; Caulker, Santana, Onuoha, Tasci etc. Vil man have opmærksomhed, så kan man hente John Terry eller storebror Pogba.
Heldigvis kaster Ståle, lært af bitter erfaring, sig nok ikke ud i den slags. Vi er dækket ind i her i efteråret, selv med skaden til Lüftner.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Gregus er en fin spiller, og han virker til at have fundet sig tilpas i rollen som reserve på midtbanen. Det er jo tydeligt, han har kvaliteter i sin omgang med bolden, blik for spillet og har et godt skud. Han mangler dynamik og løb frem i banen, og det tvivler jeg på, han får bygget på.
Han kom ind og gjorde det godt mod Atalanta, og hans præstationer i sæsonen hidtil har været driftsikre. Jeg er egentlig ganske tryg ved ham, og med et hårdt efterårsprogram bliver han meget brugbar.


Spot on og må jeg tilføje - det straffe var stensikkert sparket ind.
Som Ståle siger - Gregus sætter 10 af 10.
Hvad er der sket med dig, BB? Du plejede at være lige på kornet og relativt hård i dine konklusioner osv., og nu giver du den som forvalter af hyggelige, familievenlige betragtninger. Nå, men...


Pis, du har ret.
Må være den skønne sommer, dejlige kvinder i mit vil og den gode FCK sæsonstart der har gjort mig blød. Det ikke så godt.
Smutter over i Brøndby tråden og saver strategi 6.4 over bagefter, så jeg kan komme tilbage i mit gamle jeg i en fart.

- Hvorfor troede du det? Jeg havde jo sagt, det ville blive Denis Vavro :)


Lüftner startede de første træningskampe og jeg fik indtryk af det var ham Ståle troede på skulle tage den udvikling Vavro er i gang med.
Boy; I was wrong.

- Det var da et absurd ønske, fra en FCK´er, som jeg formoder, ser det som noget udelukkende positivt, at der er en så god sportslig udvikling i holdet, bl.a. pga. Denis Vavros niveaumæssige himmelflugt. Så for det første bliver Denis Vavro forhåbentlig ikke skudt afsted i vinteren 2019. Forhåbentlig bliver han i FCK til sommeren 2020.


Sommeren 2020 er helt fin med mig også. Jeg var et halvt år før ude, fordi hvis udviklingen forstætter for ham, kunne han nemt være rigtigt meget værd på skuldrene af en god europæisk kampagne næste efterår. Det passer vel også fint med Ståles holds normale cykluser at det er der holdet peaker.
At gætte på om det bliver det ene eller det andet vindue er lidt ufrugtbart. Lad os bare håbe det bliver dyrt som resultat af han fortsætter sin kurve og spiller en masse skide god bold for os.

For det andet bliver det forhåbentlig ikke Michael Lüftner, som får chancen for at afløse ham. Der er tæt på intet, han har vist i FCK, som berettiger til fast spilletid. Michael Lüftner skal videre. Han fungerer ikke i FCK.


Mange af de samme ting var også generel konsensus omkring Vavro inden han fik PapaG og Bjelland som makkere. Jeg er ikke parat til at afskrive at Lüftner kan tage et stort løft også. Det vil være trist hvis han ikke få muligheden for at bevise det.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Annonce