Er FCK-fans vitterligt så nervøse for hvordan en fremtid vil se ud, uden Ståle Solbakken?
Jeg er. Af mange grunde.
Vi har giver Ståle så meget magt, at vi til en vis grænse er blevet afhængige af ham. Når Ståle smutter tager han jo hele den sportslige ledelse med sig – for han er hele den sportslie ledelse.
Vi skal ikke bare ud og finde en ny træner. Vi skal også finde en sportchef.
Disse to nye skal ikke blot passe til FCK, de skal også passe sammen.
Hvis vi ser på andre klubber, det kunne være på vestegnen, i den røde del af Manchester eller hos Arsenal, kan man se der er en del risiko forbundet med det. Man rammer sjældent plet første gang. Det så vi også selv sidst hovr Roland og CV ikke fungerede og hovr Ariel også vise sig at have sine begrænsninger.
Så jo, jeg frygter at tiden efter Ståle ikke bliver usper stabil.
Samtidig er jeg slet ikke et sted hvor fyring af ham er relevant at tale om. Det tror jeg heller ikke man mener i klubben. Så på det område er alt godt.
Det ændrer ikke på jeg ikke er 100% lykelig for udsigterne til hvad der skal ske når han er videre.