Snak

Mere indhold efter annoncen
Det er alligevel over 15 mio. kr. som skal fratrækkes. Ikke helt uden betydning for dit regnestykke.
Jeg vil nu mene, de vrøvler i den artikel, du postede. Man skal betale skat af et overskud (som følge af et spillersalg, hvis koncernen stadig har overskud). Parken har ikke kørt med overskud i alle årene, hvorfor beløbet ikke er i nærheden af de tal, der bliver talt om.

Fra 03/04 skriver man i årsregnskabet:

"PARKEN Sport & Entertainment A/S har anmodet om en bindende forhåndsbesked fra Ligningsrådet, om man behandler avancer og tab i forbindelse med salg af kontraktrettigheder korrekt. Såfremt rådet ikke mener, at PARKEN Sport & Entertainment A/S er skattepligtig af transferindtægter, refunderes PARKEN Sport & Entertainment A/S en skattebetaling i størrelsesordenen 10 mio. kr.,"

Med andre ord er det svært at blot sige, at msn skal betale 25% af en spillers værdi ved spillersalg. Som du tidligere har nævnt skal spillerens købspris fratrækkes for at finde skatteværdien. Dvs. sælger man N´Doye for 75 millioner og købte ham for (kan ikke huske beløbet) - 10 millioner, så er man skattepligtig for 65 millioner, såfremt Parken opnår overskud - skulle parken kun nå 35 millioner i overskud, skal de naturligvis ikke betale skat af 65 millioner, men kun 35.

Med andre ord, har du delvist ret. Jeg var af samme overbevisning som Hr. Glistrup, da jeg jo mente, at en spiller burde betragtes som et aktiv og ikke en vare.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja, Beierhund das Oder die Flippenwald gersput!
Iøvrigt er her en lidt mere uddybende artikel om emnet:

http://stefanbuur.wordpr…pa-retssag/

Hvor han stadig ikke har helt styr på reglerne. Der bliver snakket ca. 40 millioner kroner i skat som følge af 278 millioner i spillersalg. Dette svarer til ca. 14% i skat i gennemsnit over perioden.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja, Beierhund das Oder die Flippenwald gersput!
Ja, den er sat ret kryptisk op. Jeg har også hele tiden ment, at FCK solgte spillere med et andet formål end f.eks. FC Nordsjælland. Men den har været i højesteret, så der er ikke så meget at gøre ved det.

Omvendt kan man også sige, hvis FCK sælger Dame N´doye og PSE kører med underskud i år, så er det sgu ret skidt.
Cv må virkelig se Gerndt som den nye wonder kid, 17+ Larsson er en hel del at smide for en spiller der umiddelbart kæmper med en scorings krise.

Tilgengæld hæfter jeg ved man mener man har kort nummer to i hånden, til angrebet, hvilket tyder på man ikke stoler på Santin.
(...)
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg troede at du syntes Gerndt var det perfekte match?

Jeg sagde jo netop at han ikke rigtig havde præsteret noget. ;-)...
Ja må indrømme du har ret, skrev nu ikke det nødvendigvis skete, men at det formentlig ikke gjorde, det gjorde det så desværre ;-) Så ja du have jo nok ret.


Men det jeg synes er i øjen faldende, er at man hvis Gerndt misser bare tager den næste på listen, på trods af vi stadig har både N´doye og Santin. Jeg nægter at tro, man kan bruge 17 mio og Larsson på en spiller til bænken.
(...)
Jeg har i noget tid overvejet, om ikke man har et ganske fornuftigt bud liggende på Santin.
Det gør jo ikke noget, hvis man kaster lidt ekstra penge ud efter en ny så, der så er sikret i 3-4 år.


Ikke at jeg tror på forhandlinger igennem medierne, det er diverse sportschefer sgu for kloge til. Men at man udtaler man har andre emner, kan være en måde at sige, "så desperate er vi sgu heller ikke, I får ikke så mange penge fra os!"
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Seneste fra rygtefronten: http://politiken.dk/inco…k-angriber/
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Hehe - var der ikke rygter ude tidligere, at han kostede endnu mere end Gerndts 30 millioner, eller var det en anden?
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Annonce