Lønnen bliver næsten altid forhandlet i forbindelse med udlejningen. Det kan i tilfælde med unge spillere, være klubben der ejer ham, der betaler en god portion af spillerens løn. Specielt i tilfælde hvor meget store klubber prøver at få noget spilletid til deres unge største talenter. I andre tilfælde, hvor der er tale om en færdigudviklet spiller, kunne det sagents tænkes at klubben der ejer spilleren, prøver at komme af med nogle lønudgifter samtidig med at deres spiller får minutter på banen, der kan medvirke til at værdien på spilleren stiger - især hvis spilleren ikke har udsigt til spilletid. Der er som jeg forstår det ikke nogen "regler" på området. Spilleren kan jo nærmest altid vælge at takke nej hvis lønnen ikke rammer det niveau han allerede får. Hertil kan der jo ligges diverse klausuler og overgangssum. De senere år, er det blevet ret så populært med en købsoption, da der i det tilfælde vil komme mere fremtidsperspektiv ind i en lejeaftale.
Jeg har altid ret - selv når jeg tager fejl.