Hvis Bjelland stepper op bliver det for at stoppe helt med fodbold. Han kan jo ikke længere.
Snak
lør 10. okt 2020
William og Hjalte repræsenterer FCKs fodboldfilosofi og DNA.
Betyder det, at det fortsat er en stram 4-4-2? For så er jeg ikke sikker på, at spillerne genvinder deres gejst ret meget.
lør 10. okt 2020
Iøvrigt spændende at bestyrelsen har tænkt sig om længe (man må antage 2019 & 2020 & Øvropa tæller godt med), men ikke har en løsning klar.
Og vildt de ser stort på økonomien i dette. Det er Danmarkshistoriens dyreste trænerfyring!
Og vildt de ser stort på økonomien i dette. Det er Danmarkshistoriens dyreste trænerfyring!
lør 10. okt 2020
Dét, der bliver det afgørende her, er, hvorvidt de har en plan klar til efter Ståle Solbakken. Hvis den plan på nogen måde involverer William Kvist i det sportslige setup eller andet vanvittigt, så kan det sorte hul blive endnu dybere. Jeg er virkelig nervøs på min klubs vegne, fordi at smide hele det sportslige setup ud, kræver virkelig nogle store overvejelser.
København.
lør 10. okt 2020
Hvilken planet lever du på? Selvfølgelig er FCK mere attraktiv end AGF. Det siger jeg ikke kun som en Københavner, men helt realistisk set. Et klart større setup, større budget, på papiret klart bedre spillere. Der er brug for en træner der kan tage holdet et niveau op og der ser jeg også gerne David Nielsen i FCK. Som tidligere nævnt, så vil det være oplagt også at hente PC ind som sportsdirektør.
Nu bruger du et helt indlæg på at starte en diskussion med en præmis, som jeg ikke har givet udtryk for. Jeg skrev intet sted, at AGF skulle være mere attraktiv, men derimod er det min holdning, at med de resultater, som David Nielsen har skabt i AGF, så skal hans næste step i karrieren være til en liga, som er mere attraktiv end den danske. Det kræver trods alt også, at manden er interesseret, og ind i mellem savner jeg realisme ifht. Hvad man evner at tiltrække. Både spillere og trænere. AGF er en klub i voldsom fremgang, og det er på alle parametre. FCK er utvivlsomt i en krise og nedgangsperiode, og den udfordring/mission lyder, i mine øjne, mindre attraktiv end de muligheder, som han burde have i udlandet. Og hvorfor så ikke bare blive i AGF indtil den mulighed opstår?
lør 10. okt 2020
Det ryster mig med udtalelsen "arbejdet med at finde en ny starter først nu". Den hedder nok Kvist og Hjalte ind til jul.
Er spændt på reaktionen fra sådan en som Mathias Zanka. Og egentlig også Peter Ankersen. Her har Ståle utvivlsomt haft en stor indvirkning på deres villighed for at vende "hjem.
Er spændt på reaktionen fra sådan en som Mathias Zanka. Og egentlig også Peter Ankersen. Her har Ståle utvivlsomt haft en stor indvirkning på deres villighed for at vende "hjem.
lør 10. okt 2020
Som andre siger givet timingen ingen mening. Gør det før vinduet lukket helt. Eller mindst lige da landskampspausen startede istedet for midt i.
De kan nok ikke nå det store på træningsbanen når flere spillere er afsted med landshold.
De kan nok ikke nå det store på træningsbanen når flere spillere er afsted med landshold.
lør 10. okt 2020
Jeg gad godt se:
- Fra DK: David Nielsen, Bo Henriksen (imo et lige så stort sats som David Nielsen, men han virker overraskende skarp i interviews og bevidsthed om egne evne/begrænsninger) eller - Gys! - Niels Frederiksen (dét ville være et sats). Tænker Priske er udelukket.
- Fra Udlandet: Ancelotti :D Nej, pas. De større navne er udelukket. Måske en Hareide og fuld fokus på sejre ville være interessant.
- En ny sportschef. CV ville være frækt. Han har udviklet sig en del og er ubetinget blandt de bedste i Danmark (sammen med PC).
- Alternativt en helt ny org form med PC, DN og JN fra AGF. Det er Danmarks bedste fodboldledelsesteam
- Fra DK: David Nielsen, Bo Henriksen (imo et lige så stort sats som David Nielsen, men han virker overraskende skarp i interviews og bevidsthed om egne evne/begrænsninger) eller - Gys! - Niels Frederiksen (dét ville være et sats). Tænker Priske er udelukket.
- Fra Udlandet: Ancelotti :D Nej, pas. De større navne er udelukket. Måske en Hareide og fuld fokus på sejre ville være interessant.
- En ny sportschef. CV ville være frækt. Han har udviklet sig en del og er ubetinget blandt de bedste i Danmark (sammen med PC).
- Alternativt en helt ny org form med PC, DN og JN fra AGF. Det er Danmarks bedste fodboldledelsesteam
lør 10. okt 2020
Det positive er vel trods alt, at man har fundet to mennesker til at dele rollen. Så kan man godt mene at William Kvist er irriterende og alt det der, men det umuliggør jo ikke at han kan være en kompetent sportschef eller hvad han nu bliver midlertidigt.
PS: De dyrker allerede yoga jævnligt på 10´eren.
PS: De dyrker allerede yoga jævnligt på 10´eren.
Batman Close. London W12.
lør 10. okt 2020
Old:
Bestyrelsen køber sig tid ved at sige arbejdet starter nu. Det andet ville iøvrigt i markedet kunne tolkes negativt og vildledende, samt skabe unødigt pres på næste mand. De lader givetvis Kvist og Hjalte "tage en for holdet" med de næste par kampe. Virker det, fortsætter de til jul. Virker det ikke, har de en anden plan.
Ideelt starter den nye mand tids nok til at sætte sit præg på truppen i næste vindue - og til at udnytte de kommende pauser bedre.
Hvad der dog virkelig ærger mig er, at ståle - for første gang nogensinde nærmest - har én kamp om ugen til at træne holdet klar til. Jeg ville have foretrukket ham frem til jul. Hvis han bliver præsenteret i Norge snart, var det en gensidig opsigelse. Ikke en fyring.
Bestyrelsen køber sig tid ved at sige arbejdet starter nu. Det andet ville iøvrigt i markedet kunne tolkes negativt og vildledende, samt skabe unødigt pres på næste mand. De lader givetvis Kvist og Hjalte "tage en for holdet" med de næste par kampe. Virker det, fortsætter de til jul. Virker det ikke, har de en anden plan.
Ideelt starter den nye mand tids nok til at sætte sit præg på truppen i næste vindue - og til at udnytte de kommende pauser bedre.
Hvad der dog virkelig ærger mig er, at ståle - for første gang nogensinde nærmest - har én kamp om ugen til at træne holdet klar til. Jeg ville have foretrukket ham frem til jul. Hvis han bliver præsenteret i Norge snart, var det en gensidig opsigelse. Ikke en fyring.