Snak

Mere indhold efter annoncen
Korrekt at man ligeså godt kan beholde Hjalte som overgangsfigur hvis man mener Hjalte kan håndtere det og evt vokse ind i en fast rolle hvis det hele går meget godt. Hvis Hjalte derimod er en panikløsning fordi man var elendigt forberedt på fyringen, kan jeg godt se en grund til at tage en Neestrup hvis man mener han har langt bedre adds for at vokse ind i en parmanent rolle.....og måske endda sikre et mesterskab i år.
Jeg er her biased af jeg ser klubben som ekstremt dårligt forberedt på at kaste sig selv ud i den situation vi er i nu og derfor tror Hjalte er panik og intet andet.

For mig er Svensson og ikke mindst Neestrup for ubeskrevede til at kunne konkludere noget om deres klare filosofier og ikke mindst vægt til at få den kørt gennem. Så det vil jeg hverken argumentere for eller imod.

Jeg kan bare godt lide rækkefølgen med at man får en sportschef ind der ikke er bundet af en trænerbeslutning der ikke virker super godt forberedt. Derfor en løsning med en træner der starter som overgangsfigur med mandat til at vise sig som mere.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
moderator
Hjalte er ikke en langtidsholdbar løsning, og dermed ikke et alternativ til Neestrup eller Svensson.
Til gengæld vil jeg hellere have Hjalte i den periode, det tager at finde en permanent løsning. Hellere det end en rutineret træner, der skal slukke ildebrande.

Både Svensson og Neestrup har klare visioner og en tydelig filosofi. De flugter begge med den moderne type, som Kvist hentyder til. Begge har kendskab til klubben.

Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
"Jeg kan bare godt lide rækkefølgen med at man får en sportschef ind der ikke er bundet af en trænerbeslutning"

- Det er da også den mest logiske ansættelsesrækkefølge, men virkeligheden kan jo vise sig at kræve en anden. Det er også derfor, pga, den mest logiske rækkefølge, jeg i et eller andet indlæg gav udtryk for, at det godt kan vente med Jacob Neestrup, Bo Svensson eller hvem det nu ender med at blive.
Det giver forholdsvis megen mening at få rollen som sportsdirektør på plads før ansættelse af en træner.

Det bliver ikke mindre logisk i betragtning af det store oprydningsarbejde der venter ift at sammensætte en velafbalanceret trup.
Kvists udmeldinger kunne antyde at det ikke helt er prioriteten, men det kan selvfølgelig også skyldes at han typisk bliver spurgt situationen på trænerposten.
Kliche
Hvor mange realistiske sportsdirektører kan man hente ind som vil stå stærkere end en ny manager?
Hvis man skal ud og hente fx en spændende udenlandsk manager, så nytter jo ikke fx at sætte Hr Jensen der indtil videre kun har erfaring fra FC Vestsjælland ind som sportsdirektør
Mest sandsynligt er det IMO at man henter en manager og så finder en sportsdirektør som kan hjælpe ham
Is it cold in his shadow?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Sportsdirektøren skal sætte retningen for en årrække, specielt mht spilkoncept, talentudvikling, kontraktlængder, økonomi ect.
Alene af den grund giver det relativt meget mening.
Specielt når vi har et dugfrisk erfaringsgrundlag for konsekvenserne af en struktur, hvor cheftræneren skal forsøge at beklæde to fuldtidsstillinger.
Kliche
Det giver mening, men det er ikke vidre realistisk IMO

Og så er det vel begrænset med oplagte emner i DK (og Norden) til sådan en rolle

jeg kan ihvertfald ikke lige se at der er mange åbenlyse?? i så fald hvem?
Is it cold in his shadow?
Jeg håber at det er en skandinavisk træner vi får og så gerne en sportsdirektør med connections i udlandet. En udenlansk træner med en skandinavisk sportsdirektør synes jeg ikke lyder ligeså godt, men kan være jeg tager fejl.. Kommer jo helt an på hvem det bliver
Superliga og FCK fan
Hvis de glohede emner som træner ikke er tungere end Neestrup og Svensson, er temaet vist til at overse.

Det væsentlige er ikke hvem, men hvilken retning man vil drive klubben i.
En mere offensiv approach vil IMO være mere end velkommen, men kursen, og ikke personen, bør styre valget.
Og uanset hvad: Perioden 2014-2020 understregede behovet.

Kliche
Det væsentlige er ikke hvem, men hvilken retning man vil drive klubben i.


men kursen, og ikke personen, bør styre valget.


Det forstår jeg ikke selvom det lyder fint. Er kursen vores klub? Vil det sige man skal ansætte en træner der skal passe under klubbens krav og dermed indordne sig? Eller skal man forsøge at hente en der har så tæt på samme filosofi og kurs som man mener FCK skal have?
Superliga og FCK fan
Annonce