Snak

Mere indhold efter annoncen
man skal vel finde en træner der flugter med den vision klubben har for hvordan man skal spille fodbold i FCK, det nytter jo ikke rigtigt noget at klubben skal skifte strategi når der skiftes træner
“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.” ― William Gibson 12-8
@Damendoye

Sportsdirektøren skal tænke flere år frem. Det gælder eksempelvis det spilkoncept der bør være bærende. Ikke nødvendigvis identisk med CV`s berømte manual, men med en kontinuerlig filosofi der gennemsyrer akademiet, indkøb og trupsammensætningen.
En anden opgave er, at man ikke står i et vindue med 4-5 nøglespillere der har udløb, eller, som i dag, står med en trup hvor aldersprofilen er skævvredet.

Træneren skal groft sagt sørge for at hente resultatet på søndag, men selvfølgelig matche konceptet.
Kliche
Det er jeg enig i, peanuts. Men strategi behøver man jo ikke ændrer fordi man ændrer træner medmindre det er måden vi spiller på man mener. Og så er spørgsmålet jo om træneren skal komme med sine egne ideer eller passe under nogle krav fra klubben som så vil gøre jagten på trænere en del sværere
Superliga og FCK fan
Sportsdirektøren skal tænke flere år frem. Det gælder eksempelvis det spilkoncept der bør være bærende. Ikke nødvendigvis identisk med CV`s berømte manual, men med en kontinuerlig filosofi der gennemsyrer akademiet, indkøb og trupsammensætningen.
En anden opgave er, at man ikke står i et vindue med 4-5 nøglespillere der har udløb, eller, som i dag, står med en trup hvor aldersprofilen er skævvredet.

Træneren skal groft sagt sørge for at hente resultatet på søndag, men selvfølgelig matche konceptet.


Lyder rigtigt i mine øre. Spørgsmålet må så være om FCK har tænkt sig at starte forfra eller bare bygge videre på det fundament Ståle har lagt.. Lige da han blev fyret lød det ikke som om at man ville ændrer så meget med en ny træner, men siden er der blevet lagt op til at der netop bliver ændret på alt stortset
Superliga og FCK fan
@Peanuts

Helt enig. Det er netop kontinuiteten sportsdirektøren meget gerne skal være garant for.
Der kan være nok så væsentlige nuancer. Er træneren positiv udadvendt, eller er styrken primært det taktiske/organisatoriske. Har gruppen behov for en mere eller mindre fast styring.
Hvilke af de relevante kandidater kan trække klubben længst. Er træneren kapabel til at løfte klubben både hjemligt og internationalt.


Kliche
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@DameNdoye

Helt enig. Det bliver det springende punkt i nyansættelserne, og effekten kan række mange år frem.
Kliche
Helt enig. Det bliver det springende punkt i nyansættelserne, og effekten kan række mange år frem.


Det der gør mig ret nervøs lige nu er noget mange af jer nævner......kursen fremadrettet - det der skal definere FCK ud i fremtiden....og alt det der.

Men det indtryk man får er bare, at det er noget de skal finde på i en fart. Med Ståle var der en retning spllemæssigt såvel som foretningsmæssigt mht køb og salg. Så kunne man syntes om den hvad man ville. Men Ståle vidste hvad han ville.

Man får ikke indtryk af der har ligget en klar plan for tiden efter Ståle i skuffen. FFS, man ved ikke engang helt om man skal have sportchef-træner eller en mamager model. Ifølge BTs transferpodcast er man ved at finde ud af hvad man vil med fremtidigt setup - hvis det rigtigt er jeg skræmt.
For det betyder jo at det er Leth der er grønnere end Kermit, Kvist der er endnu grønnere og Rygaard der ikke er fodboldmand, der på rekordtid skal definere kursen de næste mange år.....det kan gå godt, men det ligner altså en ulykke der venter på at ske.

Helt ærligt, jeg kan ikke tro vi er ved at ansætte nogen på baggrund af en gennemtænkt plan for hvordan fremtidens FCK skal se ud. Mit håb er egentlig mest at man hyrer en pisse dygtig træner på en kontrakt der ikke er alt for bindene.
Min frygt er man laver en håbløs ansættelse som Zornigers i Brøndby.

Det her er den dybeste krise jeg kunne drømme om FCK kunne havne i.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Man får ikke indtryk af der har ligget en klar plan for tiden efter Ståle i skuffen. FFS, man ved ikke engang helt om man skal have sportchef-træner eller en mamager model. Ifølge BTs transferpodcast er man ved at finde ud af hvad man vil med fremtidigt setup - hvis det rigtigt er jeg skræmt.


Det kan jo være medvirkende til bestyrelsens beslutning, at man ikke længere troede på, at Ståle gjorde sig selv overflødig eller undværlig på et tidspunkt. I det perspektiv virker udnævelsen af Frederik Leth ikke stabiliserende eller betryggende for stilliden til Ståle.

At man så ikke kan klandre Ståle det offentligt handler mest af alt om ikke at smide Leth under bussen.

Hvad angår timing osv., så kan man jo skele til https://avc.com/2020/10/removing-the-ceo/ hvis man tror Bo Rygaard & co. står helt alene.
Batman Close. London W12.
@BB

Meget fine betragtninger. Det kan potentielt blive grimt.
Bekymringen bliver ikke mindre, når man ser hvordan resultatet af de efterfølgende konsekvenser blev, da man samlede al magt hos en enkelt person i Manchester U. og Arsenal.
Begge klubber lider vel stadig under "arven" efter perioden med Wenger og Ferguson.
Kliche
"Det her er den dybeste krise jeg kunne drømme om FCK kunne havne i"

- Og vi har talt om den risiko i årevis herinde, da det er en naturlig udløber af, at lade én person så udtalt sætte retningen for en klub, som tilfældet har været under Ståle Solbakken. Som sagt en del gange før; det tog reelt Ajax 12-13 år at rejse sig efter Louis van Gaals exit, som i 6-7 år også havde kørt et, for klubben, uholdbart one-man-show.
Annonce