Snak

Mere indhold efter annoncen
“ Troede du skulle til at forsvare din darling :) “

Deebo, jeg troede du havde opdaget, at jeg ikke er bange for at være efter mine darlings, som du kalder det😀

“ Tintin, er det her syvmilestøvler kunne være en god ting? “

Fynbo, det vil jeg mene😆

Moyes er bookmakernes delte favorit, til jobbet som ny skotsk landstræner 🙏🏻
An MRI scan has confirmed that Manuel Ugarte has torn his cruciate ligaments.

Så vel det de kalder en ACL skade der sikkert holder ham ude i 9-12 måneder.

Best case er vel at han når tilbage inden næste sæsons preseason og nogen tør tage en chance på ham hvis han viser han kan løbe til den tid. Sikkert kun på et lån. Det bliver nok en ny Malacia situation det her desværre.
Manchester United Brøndby IF
ACL er det forreste korsbånd, og det der oftest rykkes over i boldspil - og formentlig det der er beskadiget her.
Nu er jeg ikke læge.
Men har for ikke så længe siden beskrevet forskelle på en achillesseneskade.
Man taler tit om en overreven sene, men det er ikke altid tilfældet og for mig var det jo ikke.
Er senen overrevet, kan den sys sammen.
For mig havde senen revet sig løs fra lægmusklen og det kan ikke sys.

Rekonvalescensperioden var i mit tilfælde nok 2-3 måneder længere end hvis jeg havde revet senen over.
Forestiller mig det samme kan være tilfældet ved en korsbåndsskade.
Ved nogen noget om det?

Og kan vi derfor håbe på at Ugarte kan være i omdrejninger en gang først i 2027?
Fint i så fald. For det at sælge en spiller er nu engang lettere, hvis han er spilleklar.
Ikke at det er let at sælge uruguayeren. Købt alt for dyrt i forhold til hvad han kan.
“ Er senen overrevet, kan den sys sammen. “

Jeg rykkede mit forreste korsbånd over, for mere end 25 år siden. Der “lavede” man et nyt korsbånd af en sene fra låret, mener jeg det var.
Jeg aner ikke hvordan man gør det i dag?

Men mener at hvis korsbåndet var flosset/delvis overrevet, kunne det sys sammen.
Tintin

Som du beskriver det, lyder det næsten som man har "stjålet" en bid sene andetsteds fra.
Mon ikke det fortsat er en mulighed og måske endda kotymen?
Der må jo være en åbenlys fordel i at at "hvile" i modsætning til at overbelaste de nok allerede udfordrede seneender, fra en start i genoptræningen, hvis man sådan lige kan forlænge senen lidt.
Annonce