Var kan ikke dømme den. Det er aldrig et rødt kort.
Snak
søn 26. nov 2023
Det kan også blive for overdrevet med den der forestilling om at man skal ´være i fuld kontrol´, når man går ind i en tackling, som synes at være baggrund for den tolkning, der bliver lagt for dagen idag.
De kommer ind fra hver deres side i tacklingen, og derfor falder Porros ben jo hen i det felt, hvor Kamaras bevægelse har momentum, og der bliver kontakt.
Derudover kommer han vel heller ikke med unødig høj fart, og så er det sikkert også formildende, at det er på anklen og ikke på skinnebenet, at kontakten opstår.
De kommer ind fra hver deres side i tacklingen, og derfor falder Porros ben jo hen i det felt, hvor Kamaras bevægelse har momentum, og der bliver kontakt.
Derudover kommer han vel heller ikke med unødig høj fart, og så er det sikkert også formildende, at det er på anklen og ikke på skinnebenet, at kontakten opstår.
søn 26. nov 2023
Jeg forstår ikke, at du sammenligner med Romero og Jones, når du så skriver, at dette aldrig er et rødt kort?
Så er vi jo helt enige
Så er vi jo helt enige
Redigeretsøn 26. nov 2023
Hvis noget, er det vel det at det er med strakt ben, knopper forrest og foden hævet 15cm over jorden, der gør at hensynet er tilsidesat.
Hvis den var dømt og hvade givet gult, kunne de ikke rigtig have brokket sig, men det blev den ikke, og sådan er det. Jeg synes ikke det er en decideret fejldom.
Synes det er langt værre at Cash slipper afsted med sin svinestreg, som er ren frustration over annulleret mål, hvorefter han løber hen og går direkte efter manden, og sparker ind i knæet på støttebenet uden at være i nærheden af bolden. Den burde alle dage give rødt, for det er udelukkende manden han går efter.
Ellers synes jeg egentlig dommeren gør det fint.
Vi kommer til at lide under at vi er så voldsomt ramt på skadeslisten. Med en bænk der består af blandt andet 2 målmænd og 2 spillere fra U-holdet, er det ikke meget vi kan byde ind med.
Fra midt og frem har man kun PEH (som er inde pga svinet Cash), Skipp, Veliz og Donley.
Det er ikke ligefrem noget der giver den store tro på tingene.
Hvis den var dømt og hvade givet gult, kunne de ikke rigtig have brokket sig, men det blev den ikke, og sådan er det. Jeg synes ikke det er en decideret fejldom.
Synes det er langt værre at Cash slipper afsted med sin svinestreg, som er ren frustration over annulleret mål, hvorefter han løber hen og går direkte efter manden, og sparker ind i knæet på støttebenet uden at være i nærheden af bolden. Den burde alle dage give rødt, for det er udelukkende manden han går efter.
Ellers synes jeg egentlig dommeren gør det fint.
Vi kommer til at lide under at vi er så voldsomt ramt på skadeslisten. Med en bænk der består af blandt andet 2 målmænd og 2 spillere fra U-holdet, er det ikke meget vi kan byde ind med.
Fra midt og frem har man kun PEH (som er inde pga svinet Cash), Skipp, Veliz og Donley.
Det er ikke ligefrem noget der giver den store tro på tingene.
Redigeretsøn 26. nov 2023
Det er jer segentlig enig i Paz
Syntes bare at linjen er blevet anderledes i år. Jones, Romero og Gusto har fået rødt på tacklinger hvor de først er på bolden.
Rashford for også rødt i CL hvor han er igang med at sætte sit ben ned inden Jelert sætter foden ind foran.
Så man har meget fokus på at den "angribende" spiller ikke må tilside sætte modstanderens helbred. Det syntes jeg Kamara gør her, da han ikke har styr på Porro og rammer ham
Når Kamara går ind med fuld pedal og strækt ben, så kommer det under kategorien hensynsløst spil. Derfor mener jeg det er et klokkeklart frispark og gult kort
Syntes bare at linjen er blevet anderledes i år. Jones, Romero og Gusto har fået rødt på tacklinger hvor de først er på bolden.
Rashford for også rødt i CL hvor han er igang med at sætte sit ben ned inden Jelert sætter foden ind foran.
Så man har meget fokus på at den "angribende" spiller ikke må tilside sætte modstanderens helbred. Det syntes jeg Kamara gør her, da han ikke har styr på Porro og rammer ham
Når Kamara går ind med fuld pedal og strækt ben, så kommer det under kategorien hensynsløst spil. Derfor mener jeg det er et klokkeklart frispark og gult kort
søn 26. nov 2023
Jeg synes absolut, at VAR kunne have reageret på svinestregen fra Cash, men man har vel vurderet at gult var nok. Men sådanne ting bør der slås benhårdt ned på
søn 26. nov 2023
Cashs tackling synes jeg blev løst okay, men i og med at han efterfølgende rammer Porro synes jeg godt at man kan argumentere for, at Kamara skulle have haft en advarsel. Og så var han røget ud. Frispark var der under alle omstændigheder.
søn 26. nov 2023
Da kun, hvis man ‘under ingen omstændigheder’ må ramme modstanderen i en tackling. Han er jo klart først på bolden, og kommer så til at ramme Porro efterfølgende. Jeg synes det er en 50/50 situation, hvor kontakten lige så godt kan beskrives som ‘uheld’ som ‘hensynsløst’.
Men det er jo rigtigt, at der er en tendens til at tolke de situationer i sidstnævnte retning.
Men det er jo rigtigt, at der er en tendens til at tolke de situationer i sidstnævnte retning.