Men havde fodbolden da været federe uden de økonomiske regler? Hvis en hver stat som Saudi-Arabien og Qatar bare lige kunne købe en klub og smide 10 milliarder, der forresten er peanuts for disse oliestater, efter spillere og så lige pludselig fra den ene til den anden sæson gå fra at være nedrykningskandidater til at være mesterskabsfavoritter? Jeg ser ikke noget fedt i det, uanset hvem jeg holder med.
Jeg er glad for, at Newcastle trods alt har haft begrænsinger i forhold til, hvor meget de har kunnet bruge på spillere. Man må bare tage hatten af for, at de har gjort et fantastisk scoutingarbejde, og dermed er de kommet med i toppen på trods af de økonomiske regler og begrænsninger.
Her er Everton så stikmodsat. De har brugt penge i store summer, men har været elendige til at scoute de rette spillere og hente de rette folk ind til klubben (hvem i alverden valgte eksempelvis at ansætte Benitez?), og I har misset forbi 9/10 gange på transfermarkedet, hvilket så også bliver straffet på banen. Derfor har I over de sidste par sæsoner kæmpet med nede omkring de kedelige pladser. Det er ikke kun FFPs og elitens (eller er det mafiaen, I andre kalder dem?) skyld.
Jeg synes, det virker til, at I retter jeres vrede imod de forkerte folk . Kort sagt, jeres ejere, administration og ledelse i klubben har været elendige til at hente de rette folk ind både på og udenfor banen, og derfor er I med tiden faldet fra. Det er ikke de store, historiske klubbers skyld.
Jeg er glad for, at Newcastle trods alt har haft begrænsinger i forhold til, hvor meget de har kunnet bruge på spillere. Man må bare tage hatten af for, at de har gjort et fantastisk scoutingarbejde, og dermed er de kommet med i toppen på trods af de økonomiske regler og begrænsninger.
Her er Everton så stikmodsat. De har brugt penge i store summer, men har været elendige til at scoute de rette spillere og hente de rette folk ind til klubben (hvem i alverden valgte eksempelvis at ansætte Benitez?), og I har misset forbi 9/10 gange på transfermarkedet, hvilket så også bliver straffet på banen. Derfor har I over de sidste par sæsoner kæmpet med nede omkring de kedelige pladser. Det er ikke kun FFPs og elitens (eller er det mafiaen, I andre kalder dem?) skyld.
Jeg synes, det virker til, at I retter jeres vrede imod de forkerte folk . Kort sagt, jeres ejere, administration og ledelse i klubben har været elendige til at hente de rette folk ind både på og udenfor banen, og derfor er I med tiden faldet fra. Det er ikke de store, historiske klubbers skyld.
“Football is the most important of the least important things in life”
-Jürgen Klopp.