OK. Men I har tabt fire kampe i streg nu. Det kommer til at sætte sig på selvsikkerheden og moralen.
Snak
Redigeretsøn 3. dec 2023
Desuden vil skader altid være en del af spillet, og det er sjældent, man ser et hold spille med absolut stærkeste opstilling i mange kampe i streg. Jeg synes ikke, at man kan blive ved med at sige, at Spurs taber grundet skader, når de nu har været foran i hele fire kampe i streg, men ender med at tabe dem alle.
Det er imponerende naivt skrevet. Som om man ikke rigtig sætter sig ind i tingene.
For det første, mangler man vel de 2 faste midterforsvarere, samt 2 af de mere toneagivende midtbanespillere.
City kan ikke fungere uden Rodri alene, så at mene de 4 spillere burde være fine at mangle, er lidt søgt.
Derudover, er det jo ikke bare starterne, men også første kæde man ville skifte ind.
I dag består bænken af 2 målmænd, 3 ungdomsspillere, en spiller der lige kommer fra skade, og så Skipp, PEH og Veliz.
Det vil sige alt hvad man ellers kunne bringe i spil for at ændre kampen, eller holde tempoet oppe, er at noget lavere kvalitet.
At mene man skal gå mere defensivt til værks, når man ikke er i nærheden af at have spillerne til det, viser jo også bare at man ikke helt kender til de spillere der er i Spurs.
Jeg synes det er så sært hvordan man på flere fora har travlt med at Spursfans burde være bekymrede, men de fleste fans kan jo sagtens se hvad tegningen er, og at det vil kræve nogle vinduer at få ryddet ud i truppen.
At man kommer foran og alligevel taber, må da gerne bekymre dig, men at få det til at lyde som en katastrofe, når man har set spillet og ved hvad der ligger bag, så fotstår man det fint, og er ikke bekymret på nogen måde
Det er ærlig talt en ret kikset analyse 🤷
søn 3. dec 2023
Vil ikke sige det er naivt.
Vil mere mene det er uvidenhed. Det er klart at de måske ikke følger så meget i spurs som os spurs fans.
Vil mere mene det er uvidenhed. Det er klart at de måske ikke følger så meget i spurs som os spurs fans.
Redigeretsøn 3. dec 2023
Ja, sikke en kikset analyse.. lad os spille offensivt og være pivåbne nede bagved, selvom spillerne tydeligvis ikke har evnerne til den spillestil lige nu.
At du siger, I ikke har spillerne til at lukke af, er jo netop på grund af, at I vælger at stille op med en spiller som Emerson i forsvaret. At I fortsat insisterer på at spille bolden op nede bagfra, og at I fortsat insisterer på at lege City.
Jeg vil vove den påstand, at Spurs ville have meget nemmere ved at lukke af, hvis man havde startet inde med spillere som Dier og Højbjerg i stedet for Emerson og Gil. De havde begge givet mere power, og de har begge mere at tilbyde defensivt.
Desuden er man ikke ligeså afhængig af fart, hvis man spiller med en bagkæde, der står lavt på banen, så derfor ville Dier og Højbjerg sagtens kunne følge med, hvis holdet stod kompakt og tæt, hvor man står lavt på banen. Og SÅ langsomme er Dier og Højbjerg altså ikke.
Men igen, jeres træner gider jo ikke at stå lavt, selvom man er kommet foran, så hellere spille offensivt, uanset hvem man har på skadeslisten, og uanset hvem man møder.
Dét er da om noget ret naivt.
Det er helt fint, at man har en fast spillestil, men som hold bliver man også nødt til at indstille sig på modstanderne. I kan ikke spille på den måde imod City på Etihad og få points, og I kan heller ikke spille på den måde imod Chelsea, når I er to mand nede.
City er et hold, der spiller på den måde, uanset hvem de møder, men nu har de også verdens bedste hold og måske verdens bedste brede i forhold til kvalitet på bænken. Det niveau er Spurs overhovedet ikke på, og derfor er det netop naivt, at man insisterer på at spille på den måde uanset situation.
At du siger, I ikke har spillerne til at lukke af, er jo netop på grund af, at I vælger at stille op med en spiller som Emerson i forsvaret. At I fortsat insisterer på at spille bolden op nede bagfra, og at I fortsat insisterer på at lege City.
Jeg vil vove den påstand, at Spurs ville have meget nemmere ved at lukke af, hvis man havde startet inde med spillere som Dier og Højbjerg i stedet for Emerson og Gil. De havde begge givet mere power, og de har begge mere at tilbyde defensivt.
Desuden er man ikke ligeså afhængig af fart, hvis man spiller med en bagkæde, der står lavt på banen, så derfor ville Dier og Højbjerg sagtens kunne følge med, hvis holdet stod kompakt og tæt, hvor man står lavt på banen. Og SÅ langsomme er Dier og Højbjerg altså ikke.
Men igen, jeres træner gider jo ikke at stå lavt, selvom man er kommet foran, så hellere spille offensivt, uanset hvem man har på skadeslisten, og uanset hvem man møder.
Dét er da om noget ret naivt.
Det er helt fint, at man har en fast spillestil, men som hold bliver man også nødt til at indstille sig på modstanderne. I kan ikke spille på den måde imod City på Etihad og få points, og I kan heller ikke spille på den måde imod Chelsea, når I er to mand nede.
City er et hold, der spiller på den måde, uanset hvem de møder, men nu har de også verdens bedste hold og måske verdens bedste brede i forhold til kvalitet på bænken. Det niveau er Spurs overhovedet ikke på, og derfor er det netop naivt, at man insisterer på at spille på den måde uanset situation.
“Football is the most important of the least important things in life”
-Jürgen Klopp.
Redigeretsøn 3. dec 2023
Jeg vil vove den påstand, at Spurs ville have meget nemmere ved at lukke af, hvis man havde startet inde med spillere som Dier og Højbjerg i stedet for Emerson og Gil. De havde begge givet mere power, og de har begge mere at tilbyde defensivt
Jeg har lige remset vores bænk op for dig, og du vil så have Dier ind og spille, selvom han er ude med skade 🤦
Den eneste forsvarsspiller på bænken, er Alfie Dorrington. En spiller noteret for 0 seniorkamp og 8 U-kampe i denne sæson.
PEH er kommet ind, og det givet lidt mere stabilitet på midten, men man jagter den stadig, i stedet for en Mou/Conte der bare gravede sig ned.
Høj forsvarslinje og aggressiv Davies har lige været medvirkende til et mål.
Jeg vil fandme hellere spille sådan her, end det lort vi har lavet de sidste 4 sæsoner.
Så må du brokke dig så meget du vil.
søn 3. dec 2023
Bobby
Vi stod lavt med de nævnte spillere sidste sæson og målene pissede ind om ørerne på os. Så vi kan IKKE spille på den måde.
Derfor forsøger man at flytte spillet frem på modstandernes banehalvdel og spille med høj bagkæde.
Vi stod lavt med de nævnte spillere sidste sæson og målene pissede ind om ørerne på os. Så vi kan IKKE spille på den måde.
Derfor forsøger man at flytte spillet frem på modstandernes banehalvdel og spille med høj bagkæde.
Redigeretsøn 3. dec 2023
@Lezcano
Nu mente jeg ikke udelukkende kampen i dag, men generelt i løbet af den stime af nederlag, I har haft på det sidste.
Nu er I så kommet på 2-2. Det bliver da spændende at se, hvordan I vælger at spille herfra, og om det bliver med en lav eller en høj bagkæde.
Desuden behøver du ikke blive ramt af det, jeg siger. Det er bare et par bemærkninger, jeg har, men hvorfor tage det personligt?
Nu mente jeg ikke udelukkende kampen i dag, men generelt i løbet af den stime af nederlag, I har haft på det sidste.
Nu er I så kommet på 2-2. Det bliver da spændende at se, hvordan I vælger at spille herfra, og om det bliver med en lav eller en høj bagkæde.
Desuden behøver du ikke blive ramt af det, jeg siger. Det er bare et par bemærkninger, jeg har, men hvorfor tage det personligt?
“Football is the most important of the least important things in life”
-Jürgen Klopp.
søn 3. dec 2023
Fair play til Spurs. De har ædt sig tilbage i kampen på rigtig flot vis. Måske jeg kommer til at æde mine ord.
søn 3. dec 2023
@jonaspaulsen
Og det er en fair pointe, men jeg havde måske tænkt, at Ange kunne få mere ud af spillerne, som han jo også gjorde i den første del af sæsonen. Bare fordi nogle spillere ikke så gode ud rent defensivt i sidste sæson, betyder det ikke, at de aldrig mere kan spille den form for fodbold igen. Nogle gange skal der en ny træner og et par nye spillere til, så er der andre spillere på holdet, der lige pludselig genopstår, selvom de tidligere ikke har været for gode.
Spændende kamp, og jeg holder jo trods alt stadig med Spurs lige i aften.
Og det er en fair pointe, men jeg havde måske tænkt, at Ange kunne få mere ud af spillerne, som han jo også gjorde i den første del af sæsonen. Bare fordi nogle spillere ikke så gode ud rent defensivt i sidste sæson, betyder det ikke, at de aldrig mere kan spille den form for fodbold igen. Nogle gange skal der en ny træner og et par nye spillere til, så er der andre spillere på holdet, der lige pludselig genopstår, selvom de tidligere ikke har været for gode.
Spændende kamp, og jeg holder jo trods alt stadig med Spurs lige i aften.
“Football is the most important of the least important things in life”
-Jürgen Klopp.