Men to positive ting i dag. Vi har stadigvæk chancen for pokalfinalen, og så bevarer vi afstanden til netop FC Vestsjælland med 8 point.
Snak
man 27. apr 2015
Målmænd: Skender og Rinke.
Dem kan vi fint køre videre med.
Enig. Skender bør have én sæson mere i sig.
Forsvaret: Beck, Kanstrup, Lodberg, Mussmann, Marxen, Sigurdsson.
Her er Lodberg og Marxen væk til sommer. Marc Pedersen erstatter Lodberg.
Vi mangler en ekstra midterforsvarer og to nye backer. Beck er ikke løsningen til den højre back.
Beck synes jeg har gjort det fint. Han var blandt vores bedste mod AaB, i mine øjne. Han må godt få chancen, inden vi går ud og bruger penge på endnu en midaldrende spiller uden følelser for klubben. Desuden har vi jo Sigurdsson til den plads, også.
En venstre back og en midterforsvarer mangler der, medmindre man regner med at bruge Paulsen i midterforsvaret fast.
Midtbanen: Daniel Jensen, Guira, Madsen, HH, Paulsen, Salami og Oggesen.
DJ, HH og Salami er forhåbentligt væk til sommer. For at bevare bredden på midtbanen bør alle tre erstattes. Gerne af en defensiv midtbanespiller og to centrale.
HH, DJ og Salami har alle kontraktudløb til sommer. Salami er med garanti væk, og det forventer jeg også, at HH er. DJ afhænger af om han kan finde noget bedre, men det kommer nok til at knibe for ham.. måske han får et halvt år mere i klubben.
Der skal hentes noget ind her!
Angrebet: Bechmann, Pourié, Songani, Simonsen, Uhre, Storm og Ayoub Sørensen.
Ayoub Sørensens kontrakt udløber nu her, ifølge superstats.dk, så han er væk. Uhres kontrakt udløber også, og jeg tror ikke på, at de forlænger med ham. Pourié er også historie.. han kæmper og gør en masse rigtigt, men det fungerer ikke rigtigt for ham.
Det efterlader os med Bechmann, Songani, Simonsen og Storm. Den ene er kronisk skadet og den anden kan ikke træne.. Songani er vel mere fløj end decideret angriber, så der skal helt klart hentes noget ind her.
Haderslev FK - 1992
HFK Sønderjylland - 2000
SønderjyskE - 2004
man 27. apr 2015
Morten Beck har kontrakt til 31. december 2015 og fortsætter vel til efteråret, mens Daniel Jensen også kan være en overvejelse værd for næste sæsons hold (kontraktudløb til sommer). Tænker også på kontinuiteten på holdet og mikset af unge og lidt ældre rutinerede spillere. Beck med baggrund som ungdomsspiller i klubben og på u-landshold har gennemgået en udvikling, mens Daniel Jensen er en af dem, der står for rutinen på holdet.
Mener godt Beck kan spille back, men han ser ikke så heldig ud ved 0-2 målet i AaB-kampen, hvor han (så vidt jeg kan se) er langt fremme på banen, kommer på mellemhånd og når ikke tilbage i forsvarsposition. Men han leverer også positive indtryk og får roser med af Tipsbladet, der mener, at han er bedste:
[....] "Titlen går til forsvaret. Her leverede unge Morten Beck en rigtig stærk præsentation. Kom i vejen for meget og stoppede en AaB friløber efter pausen. Afleveringerne manglede nogle gange adresse, men deltog generelt fint i det offensive spil". [....] (Tipsbladet 26.04.2015)
Mener godt Beck kan spille back, men han ser ikke så heldig ud ved 0-2 målet i AaB-kampen, hvor han (så vidt jeg kan se) er langt fremme på banen, kommer på mellemhånd og når ikke tilbage i forsvarsposition. Men han leverer også positive indtryk og får roser med af Tipsbladet, der mener, at han er bedste:
[....] "Titlen går til forsvaret. Her leverede unge Morten Beck en rigtig stærk præsentation. Kom i vejen for meget og stoppede en AaB friløber efter pausen. Afleveringerne manglede nogle gange adresse, men deltog generelt fint i det offensive spil". [....] (Tipsbladet 26.04.2015)
tirs 28. apr 2015
[23:59:59] Nedtællingen til pokalsemifinalen i morgen kl. 18 er i gang.
Følgende trup er udtaget til en kamp, der kan give en historisk deltagelse i pokalfinalen:
1. Marin Skender
28. Jens Rinke
2. Daniel Jensen
3. Marvin Pourié
5. Niels Lodberg
7. Erik Marxen
11. Johan Absalonsen
12. Søren Mussmann
14. Mikkel Hedegaard
18. Adama Guira
20. Bjørn Paulsen
21. Mikael Uhre
23. Silas Songani
24. Andreas Oggesen
26. Pierre Kanstrup
29. Morten Beck
31. Jeppe Simonsen
32. Sebastian Sommer
Lidt fakta om sønderjyske hold i pokalturneringen.
HFK har deltaget i 19 pokalturneringer med 37 pokalkampe. 18 kampe vundet og 19 kampe tabt. Længst kom holdet i 1955/1956 i en ottendedelsfinale mod Brønshøj Boldklub efter at have slået 4 hold fra Jylland, Sjælland, Falster og Langeland. Største sejr er 7-1 over OKS.
HFK Sønderjylland har deltaget i 3 pokalturneringer med 5 pokalkampe. 2 kampe vundet og 3 kampe tabt med deltagelse i runde 4. Største sejr er 6-2 over Svendborg fB.
SønderjyskE har deltaget i 12 pokalturneringer med 35 pokalkampe. 23 kampe vundet og 12 kampe tabt. Længst kom holdet i 2011/2012 i en semifinale mod FCK. Største sejr er 5-0 over FCK og Aarhus Fremad.
Video: Pokalsejren over FCK https://www.youtube.com/…MO4E5gsklZw
Andre sønderjyske hold som Aabenraa BK og FC Sydvest er begge hold, der er nået til runde 4, og Aabenraa BK´s 8-1 sejr over Slagelse B & I i 1988/1989 er en af de største sønderjyske sejre.
Lad os håbe at et sønderjysk hold igen kan vinde stort over et hold fra Slagelse i morgen.
Følgende trup er udtaget til en kamp, der kan give en historisk deltagelse i pokalfinalen:
1. Marin Skender
28. Jens Rinke
2. Daniel Jensen
3. Marvin Pourié
5. Niels Lodberg
7. Erik Marxen
11. Johan Absalonsen
12. Søren Mussmann
14. Mikkel Hedegaard
18. Adama Guira
20. Bjørn Paulsen
21. Mikael Uhre
23. Silas Songani
24. Andreas Oggesen
26. Pierre Kanstrup
29. Morten Beck
31. Jeppe Simonsen
32. Sebastian Sommer
Lidt fakta om sønderjyske hold i pokalturneringen.
HFK har deltaget i 19 pokalturneringer med 37 pokalkampe. 18 kampe vundet og 19 kampe tabt. Længst kom holdet i 1955/1956 i en ottendedelsfinale mod Brønshøj Boldklub efter at have slået 4 hold fra Jylland, Sjælland, Falster og Langeland. Største sejr er 7-1 over OKS.
HFK Sønderjylland har deltaget i 3 pokalturneringer med 5 pokalkampe. 2 kampe vundet og 3 kampe tabt med deltagelse i runde 4. Største sejr er 6-2 over Svendborg fB.
SønderjyskE har deltaget i 12 pokalturneringer med 35 pokalkampe. 23 kampe vundet og 12 kampe tabt. Længst kom holdet i 2011/2012 i en semifinale mod FCK. Største sejr er 5-0 over FCK og Aarhus Fremad.
Video: Pokalsejren over FCK https://www.youtube.com/…MO4E5gsklZw
Andre sønderjyske hold som Aabenraa BK og FC Sydvest er begge hold, der er nået til runde 4, og Aabenraa BK´s 8-1 sejr over Slagelse B & I i 1988/1989 er en af de største sønderjyske sejre.
Lad os håbe at et sønderjysk hold igen kan vinde stort over et hold fra Slagelse i morgen.
ons 29. apr 2015
Fortjent FCV gik i finalen.
SE fightede flot, men spillemæssigt er det røvsygt at kigge på for tiden.
SE fightede flot, men spillemæssigt er det røvsygt at kigge på for tiden.
Ja, det var en sløj omgang, hvor der igen alt for tidligt blev gået over til de håbefulde med nærmest tilfældige lange bolde frem. Bekymrende at både Simonsen og Beck faldt så meget igennem. Mussmann og Oggesen var dog noget mere overbevisende.
I øvrigt spændende med den nye træner? Nogen der kender noget til ham, udover hvad man kan se ved klubhistorik og i bold-artiklerne?
I øvrigt spændende med den nye træner? Nogen der kender noget til ham, udover hvad man kan se ved klubhistorik og i bold-artiklerne?
https://kortlink.dk/sudv
Redigerettors 30. apr 2015
Jakob Michelsen er/var vel det helt store hotshot trænernavn nede i systemet.
Det blev altså det "spændende" navn i bowlen. Specielt præstationerne med Skive er interessante i den sammenhæng. Skive er nærmest 1.division svar på Haderslev ifht. ressourcer. De spiller bare betydeligt "bedre" fodbold.
Skive har i hvert fald spillet fint med, de to gange, som de har været på Århus Stadion i denne sæson.
Det blev altså det "spændende" navn i bowlen. Specielt præstationerne med Skive er interessante i den sammenhæng. Skive er nærmest 1.division svar på Haderslev ifht. ressourcer. De spiller bare betydeligt "bedre" fodbold.
Skive har i hvert fald spillet fint med, de to gange, som de har været på Århus Stadion i denne sæson.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
fre 1. maj 2015
Ja, det var en sløj omgang, hvor der igen alt for tidligt blev gået over til de håbefulde med nærmest tilfældige lange bolde frem. Bekymrende at både Simonsen og Beck faldt så meget igennem. Mussmann og Oggesen var dog noget mere overbevisende.
Simonsen kom vel også ind på et tidspunkt, hvor det slet ikke kørte for hele holdet.. og så ind som venstre kant. Han er vel mere en angriber?
Oggesen blev rost til skyerne af kommentatorerne, så jeg håber Søndergaard har set kampen på dvd og hørt hvad de har sagt :)
Mussmann spiller som vi ved han kan. Han har masser af potentiale og det er slet ikke sikkert, at Marc Pedersen kan gå direkte ind på holdet, når han kommer til sommer.
Haderslev FK - 1992
HFK Sønderjylland - 2000
SønderjyskE - 2004
fre 1. maj 2015
øvrigt spændende med den nye træner? Nogen der kender noget til ham, udover hvad man kan se ved klubhistorik og i bold-artiklerne?
Ikke rigtigt. Han har trænet et par af mine kolleger (der spiller 2. div i Kolding IF nu) for nogle år siden.. og der var indtrykkene vist positive, men det var før han kom til Skovbakken dengang.
Haderslev FK - 1992
HFK Sønderjylland - 2000
SønderjyskE - 2004
"Simonsen kom vel også ind på et tidspunkt, hvor det slet ikke kørte for hele holdet.. og så ind som venstre kant. Han er vel mere en angriber?"
Ja, men man måtte nu alligevel forvente mere teknisk, og især at han kunne holde bare en smule overblik. Men han var nærmest ikke med i kampen, fordi han stort set ikke nåede at få kontrol over bolden eller komme med i spillet. Talentet er da klart til mere, men i den kamp var det sgu sløjt.
Ja, men man måtte nu alligevel forvente mere teknisk, og især at han kunne holde bare en smule overblik. Men han var nærmest ikke med i kampen, fordi han stort set ikke nåede at få kontrol over bolden eller komme med i spillet. Talentet er da klart til mere, men i den kamp var det sgu sløjt.
https://kortlink.dk/sudv