Snak
søn 21. jun 2015
Håber vi får lidt gang i klubtråden igen og får diskuteret sommerindkøb og nyheder i klubben.
Foreløbig er der kommet tre spillere til fra henholdsvis FC Fredericia og AC Horsens, og det virker logisk og fornuftigt at vælge spillere fra naboklubberne i lokalområdet, når det er spillere, der har et udviklingspotentiale i forhold til superligaen.
Nu er der kommet et forslag til struktur i superligaen med 14 hold som et kompromisforslag og lad os se, hvordan det går.
Kan huske tiden hvor jeg startede med at spille fodbold, og hvor der var 16 hold og en logisk struktur, der var aktuel til omkring 1985, men nu er det 20 år siden og med professionel fodbold og andre tilstande i klubberne i 2015, så lad os se, hvor vi lander med 14 hold i superligaen og et slutspil.
Foreløbig er der kommet tre spillere til fra henholdsvis FC Fredericia og AC Horsens, og det virker logisk og fornuftigt at vælge spillere fra naboklubberne i lokalområdet, når det er spillere, der har et udviklingspotentiale i forhold til superligaen.
Nu er der kommet et forslag til struktur i superligaen med 14 hold som et kompromisforslag og lad os se, hvordan det går.
Kan huske tiden hvor jeg startede med at spille fodbold, og hvor der var 16 hold og en logisk struktur, der var aktuel til omkring 1985, men nu er det 20 år siden og med professionel fodbold og andre tilstande i klubberne i 2015, så lad os se, hvor vi lander med 14 hold i superligaen og et slutspil.
søn 21. jun 2015
Enig - det ser fornuftigt ud indtil videre mht. spillerindkøb, men der mangler stadig nogle spillere på forskellige positioner.
En venstre-back og en angriber må være absolut mindstekrav. Hvem det så skal være skal jeg ikke gøre mig klog på, men indtil videre har Haysen gjort det fornuftigt.
Strukturen skal jeg ikke gøre mig klog på.. jeg kan slet ikke gennemskue den. Til gengæld kan vi vel glæde os over, at der kun er én nedrykningsplads i den kommende sæson.
En venstre-back og en angriber må være absolut mindstekrav. Hvem det så skal være skal jeg ikke gøre mig klog på, men indtil videre har Haysen gjort det fornuftigt.
Strukturen skal jeg ikke gøre mig klog på.. jeg kan slet ikke gennemskue den. Til gengæld kan vi vel glæde os over, at der kun er én nedrykningsplads i den kommende sæson.
Haderslev FK - 1992
HFK Sønderjylland - 2000
SønderjyskE - 2004
tirs 23. jun 2015
Kigger man Jakob Michelsen lidt efter i sømmene, så ser det ud til at hans primære system er en 4-3-3 med en 10’er på midtbanen med 4-4-2 som alternativ. Så på den front er hans profil egentlig fint analyseret fra Haysen.
Hidtil synes jeg egentlig Haysen har gjort det ganske fornuftigt. Janus Drachmann, Troels Kløve og Marc Pedersen er fine signings taget Sønderjyskes størrelse i betragtning, og ift. de to Horsens-spillere synes jeg det ligger op til lidt mere pasningsorienteret fodbold. Man kan trods alt stadigvæk godt yde 110% uden at det partout skal være fodbold, hvor man losser bolden til månen og jagter den som væddeløbshunde efterfølgende.
Jeg synes der mangler en ekstra central midt til holdet udover de to åbenlyse positioner: venstre back og angriber. Vi har kun tre decideret centrale midtbanespillere i Drachmann, Adama og Nicolaj Madsen. Det er lige tyndt nok, selvom Baldur og stjernen, Bjørn Paulsen, til nøds at spille der også.
Der er også et kæmpe ?-tegn omkring Bo Storm. Han sad lidt på bænken mod slutningen af sæsonen, men ingen ved reelt hvilket niveau han er på. Er han slet ikke brugelig, er det lidt skidt, fordi så optager han en plads i truppen hvor en anden mere skadesfri spiller kunne få positionen – fx en type, som både kunne varetage en hængende angriber/angriber-rolle. Så er der også Bechmanns skadeshistorik, som også giver lidt panderynker, selvom jeg meget gerne beholder ham i klubben. Han er en indædt fighter, som giver sig 100% selvom han knapt kan gå efter kampen.
Men det er svært at skyde ud med decideret navne. Rasmus Festersen ligner desværre en mand, som kunne finde vej imod Odense i stedet, selvom han ville være oplagt til at afløse Bo Storm. Måske vi kunne gøre en habil forsvarsspiller ud af Daniel Norouzi fra Brøndby, selvom jeg ikke aner om han har haft nogen form for succes i Vejle. Ellers er der vel en udsmider eller roekaster fra det indre Reykjavik vi kan hente.
Hidtil synes jeg egentlig Haysen har gjort det ganske fornuftigt. Janus Drachmann, Troels Kløve og Marc Pedersen er fine signings taget Sønderjyskes størrelse i betragtning, og ift. de to Horsens-spillere synes jeg det ligger op til lidt mere pasningsorienteret fodbold. Man kan trods alt stadigvæk godt yde 110% uden at det partout skal være fodbold, hvor man losser bolden til månen og jagter den som væddeløbshunde efterfølgende.
Jeg synes der mangler en ekstra central midt til holdet udover de to åbenlyse positioner: venstre back og angriber. Vi har kun tre decideret centrale midtbanespillere i Drachmann, Adama og Nicolaj Madsen. Det er lige tyndt nok, selvom Baldur og stjernen, Bjørn Paulsen, til nøds at spille der også.
Der er også et kæmpe ?-tegn omkring Bo Storm. Han sad lidt på bænken mod slutningen af sæsonen, men ingen ved reelt hvilket niveau han er på. Er han slet ikke brugelig, er det lidt skidt, fordi så optager han en plads i truppen hvor en anden mere skadesfri spiller kunne få positionen – fx en type, som både kunne varetage en hængende angriber/angriber-rolle. Så er der også Bechmanns skadeshistorik, som også giver lidt panderynker, selvom jeg meget gerne beholder ham i klubben. Han er en indædt fighter, som giver sig 100% selvom han knapt kan gå efter kampen.
Men det er svært at skyde ud med decideret navne. Rasmus Festersen ligner desværre en mand, som kunne finde vej imod Odense i stedet, selvom han ville være oplagt til at afløse Bo Storm. Måske vi kunne gøre en habil forsvarsspiller ud af Daniel Norouzi fra Brøndby, selvom jeg ikke aner om han har haft nogen form for succes i Vejle. Ellers er der vel en udsmider eller roekaster fra det indre Reykjavik vi kan hente.
ons 24. jun 2015
Det går i hvert fald ikke særligt stærkt i øjeblikket.
Vi mangler i mine øjne et par backs til hver side, en central midt og en goalgetter.
Vi mangler i mine øjne et par backs til hver side, en central midt og en goalgetter.
ons 24. jun 2015
Jeg kunne godt forestille mig at man med Beck, Stjernen og Baldur ser sig godt garderet på højre back, selvom jeg da er enig i at det også er en position som kunne friste: fx Dennis Flinta.
ons 24. jun 2015
Jeg synes, Beck og Bjørn er halve løsninger. Islændingen kan bruges der, men det er heller ikke hans favoritplads.
Haysen skal i hvert fald til at handle. Ellers er vi måske trupmæssigt den største nedrykningsfavorit.
Haysen skal i hvert fald til at handle. Ellers er vi måske trupmæssigt den største nedrykningsfavorit.
ons 24. jun 2015
Kommenterede superligaen strukturen, og det er 30 år siden, at vi havde 16 hold i 1. division og 20 år siden, at vi havde kvalifikationsrækken i forhold til superligaen, så det var på den målestok, som jeg ligesom anskuede det med og hentydede til den sidste strukturelle ændring for at slå det fast.
Håber at vi får købt en ny angriber ind til de første kampe i superligaen. Med vores mange uafgjorte kampe kan vi bruge en spiller, der vil afgøre kampene.
Samtidig med at det vil være rart at sikre andre spilleremner til sæsonstarten, som I også er inde på.
Håber at vi får købt en ny angriber ind til de første kampe i superligaen. Med vores mange uafgjorte kampe kan vi bruge en spiller, der vil afgøre kampene.
Samtidig med at det vil være rart at sikre andre spilleremner til sæsonstarten, som I også er inde på.
tors 25. jun 2015
Så kom der en venstre back (Joao Peireira fra VB). Har aldrig set ham spille, så jeg kender absolut intet til ham. Nogen der ved noget om ham?
Synes det er fint vi fortsætter vores sædvanlige stil med at hente de ´rå´ diamanter fra 1. div. Kan vi udvikle dem og gøre dem til profiler, så er alt som det plejer.
En angriber og måske en ekstra gardering til den centrale midt, hvor vi pt. ser lidt tynde ud, så er jeg glad.
Synes det er fint vi fortsætter vores sædvanlige stil med at hente de ´rå´ diamanter fra 1. div. Kan vi udvikle dem og gøre dem til profiler, så er alt som det plejer.
En angriber og måske en ekstra gardering til den centrale midt, hvor vi pt. ser lidt tynde ud, så er jeg glad.
Haderslev FK - 1992
HFK Sønderjylland - 2000
SønderjyskE - 2004