Naturligvis, hts.
-----
Den i mine øjne vigtigste egenskab for en centerforsvarer i Barca er, at han er hurtig, og derved vil kunne dække de store områder af, som den offensive spillestil efterlader. Hurtighed vil på den måde støtte den måde, hvorpå Xavi vil spille.
Og på den led er de Ligt et bedre valg end AC, som i Chelsea-tråden også beskrives som en spiller, der passer bedst i et 3-mands-forsvar, som Chelsea ofte har benyttet/benytter, men som Barca helst ikke anvender.
Jules Koundé er dog et endnu bedre valg.
Mht. backs lader det til, at man kigger på både højre og venstre forsvarsside. Jeg tror dog, at castingen til venstre side er enklere, idet man forlængst har fået kig på Gayá fra Valencia, som til sommer vil have gave et år tilbage af sin kontrakt i Valencia, hvilket naturligt vil lede til, at valencianerne vil prøve at afskibe ham.
Behovet er jo heller ikke akut - som det er i højre side, idet Alba fortsat leverer fornuftigt og stabilt.
-----
Den i mine øjne vigtigste egenskab for en centerforsvarer i Barca er, at han er hurtig, og derved vil kunne dække de store områder af, som den offensive spillestil efterlader. Hurtighed vil på den måde støtte den måde, hvorpå Xavi vil spille.
Og på den led er de Ligt et bedre valg end AC, som i Chelsea-tråden også beskrives som en spiller, der passer bedst i et 3-mands-forsvar, som Chelsea ofte har benyttet/benytter, men som Barca helst ikke anvender.
Jules Koundé er dog et endnu bedre valg.
Mht. backs lader det til, at man kigger på både højre og venstre forsvarsside. Jeg tror dog, at castingen til venstre side er enklere, idet man forlængst har fået kig på Gayá fra Valencia, som til sommer vil have gave et år tilbage af sin kontrakt i Valencia, hvilket naturligt vil lede til, at valencianerne vil prøve at afskibe ham.
Behovet er jo heller ikke akut - som det er i højre side, idet Alba fortsat leverer fornuftigt og stabilt.
Kopieret fra Liverpool-tråden d. 17. maj 2025 :
"Her fra skal i øvrigt lyde et tillykke og et tak til Barcelona for at redde fodbolden."