@ Madamskrald
Jeg forstår ikke helt, at det er undgået din opmærksomhed, at Barca også vil investere forholdsvis massivt i en centerforsvarer, idet det både er et vedholdende og veldokumenteret transferønske - hvis du søger på emnet div. steder, vil du finde rigelig dokumentation.
Som jeg har forstået det, er det tvivlsomt, hvorvidt Piqué er i klubben efter sommer, da Piqué vil stoppe på toppen, og nok har indset, at tiden også trækker i ham.
Derfor er der behov for en ny forsvarsleder; eks, Koundé, AC, Garcia og Araújo er lig de centerforsvarere, der er nødvendige.
Xavi vil givetvis køre videre med 6 midtbanespillere i truppen, hvorfor der vil blive rigeligt med spilletid til Gavi og Nico, mens Pedri jo blot skal spille ALTID.
Jeg forstår dit argument, men jeg mener samtidigt, at Busquets tid er løbet ud, og at han er blevet yderligere langsom, og skal beskyttes for meget, hvorfor De Jong skal rykkes tilbage på den position, hvor han funklede for Ajax, og hvor han kan overlades orkestreringen af Barcas spil - De Jong på 6´eren er fremtiden, og den er vi allerede langt inde i.
Div. frie agenter, Haaland, Gayá og en centerforsvarer tror jeg godt, at man kan strække økonomien til - f.eks. Coutinho er jo ved at spille sin købsklausul på 40 mill. euro i kassen; derudover er Lenglet, Braithwaite, Best, Depay og Griezmann oplagt finansiering + økonomien er i konstant forbedring ( se. f.eks. Ferran Torres ).
Kopieret fra Liverpool-tråden d. 17. maj 2025 :
"Her fra skal i øvrigt lyde et tillykke og et tak til Barcelona for at redde fodbolden."