Problemet med Gavi er den tilbudte løn, som Gavi og hans agent ikke er tilfreds med; Barca vil betale en moderat løn de 2 første år af kontrakten, hvorefter lønnen fra år 3 skal stige markant - naturligvis afstemt efter forventningen om, hvornår man igen ikke er belastet af FFP-reglerne.
Jeg tror dog ikke, at Gavi rejser, og selvom rygterne om Liverpool findes, ser man ikke meget til dem i de spanske medier.
Nok er Gavis frikøbsklausul kun på 50 mill. euro, men mon en ordentlig rådgiver anbefaler en så ung spiller et skifte til Pr. League ! Hos Barca vil Gavi kunne blive nurset frem, og han har desuden allerede bevist sig, mens han i England risikerer at forsvinde ud i ingenting - det er for stor en risiko at løbe.
Og at skifte til den stærkeste trup i Pr. League har slet ingen gang på jord.
Kopieret fra Liverpool-tråden d. 17. maj 2025 :
"Her fra skal i øvrigt lyde et tillykke og et tak til Barcelona for at redde fodbolden."